oviksen ajankohta/kesto

  • Viestiketjun aloittaja ulalla
  • Ensimmäinen viesti
ulalla
sen tiedän, että ovulaatio/munasolu on hedelmöityskykyinen 12-24h, mutta milloin tuo aika sitten oireiden mukaan on? Silloin kun mahaa jomottaa? Kun jomotus on ohi, onko myös tärppimahikset ohi? Tyhmiä kyselen, mutta kun olen jotenkin ihan ulalla näiden asioiden kanssa. Ovistesteihin en ole saanut mitään tolkkua, (vaikka vuosi ollaan yritetty ja ovis todistetusti verikokeilla ainakin välillä tapahtunut) nyt en niitä sitten ole tehnytkään. Kauhea hätä koko ajan päällä, kun miettii koska viimeksi lakanoita on pöllytelty tai vieläkö tässä kierrossa ehtii..
 
Minulla on niin, että tuosta vatsanjomotuksesta vasta muutaman päivän kuluttua on ovistestien mukaan se huippu eli minulla jomotus tulee etukäteen. Luulenpa että nuo oireet ovat kylläkin yksilöllisiä...
 
Mikään asiantuntija en ole mutta kun nettisivuja surffailee ja lueskelee niin niiden mukaan vatsakipua voi olla silloin kun munasolu kypsyy, silloin kun se irtoaa tai vasta irtoamisen jälkeen. Eli pelkistä kivuista lienee paha sanoa milloin ovulaatio on. Liman muutoksesta ja ovulaatiotestillä on helpompi saada ovulaation ajakohta selville. Mutta noin yleis"sääntönä" pidetään kai sitä että kun joka toinen päivä sekstailee siinä kierron puolivälissä niin silloin on kaikki mahdollinen tehty jotta vauva alkunsa saisi :D
 

Yhteistyössä