¤¤¤ Ovulaation induktio helmikuussa ¤¤¤

Laitaas uusi pino taasen...

(.)
Clomit napsittu ja päätä särki joka päivä.
Perjantaina on ultra, ei oikeastaan mitään odotuksia. En tiedä oikein itsekään miksi on niin "flegmaattinen" olo. Jotenkin tuntuu, ettei tästä kuitenkaan mitään tuu enää. Niin monta clomi-yritystä on jo takana :'(

Ovistestejä en viiti käyttää, kun ei se plussa siinä kuitenkaan tarkoita sitä, että munis irtoaa...Turhaa touhua minun kohdalla. Muutenkin pitäisi ottaa rennommin eikä vaahdota asian kanssa...Helpommin sanottu kuin tehty :/
Pitäisiköhän sitä kuitenkin lämpöjä mittailla? :saint:
 
:wave: Olen uusi täällä. Eli olen syönyt clomeja, jolla esiokoinen sai alkunsa jo toisesta kierrosta. Nyt kun alettiin haaveilemaan kakkosta, jatkoin jälleen clomeilua. Söin niitä suurenevin annoksin 1x1 alkoitus, toinen kierto 1x2 ja sitten 1x3, ja ultrissa todettiin ettei niistä tullut tarpeeksi potkua. Eli nyt jatkuu ovulaation aikaansaaminen pistoksilla, todennäköisesti. Helmikuulla aika tarkempiin tutkimuksiin, joten niitä odotellessa. Kiva saada lukea ja vaihtaa ajatuksia samanasian kanssa tahkoaville :)
 
Tosiaan helmikuuta jo mennään.
Sallie mulla sama tilanne kun sulla. Esikko tärppäs
toisesta clomikierrosta ja nyt toista haaveillaan ja menossa
3.clomikierto. On vaan sellanen tunne ettei ne auta.
Torstaina on gynelle aika ultraan.. Mulla on kyllä taustalla
PCO.

Mulla on nyt kp12 ja ovista odotellessa.. Mä olen tikutellut
ompahan sitten tiedossa mahdollisesti se oikea aika.
Viime kierrossa oletettu ovis oli kp14.
 
mm-72 Monesko Clomikierto tää sulla oli? Itelläni on just menossa 4. Clomikierto eikä mullakaan enää ole jotenkaan sitä hirveätä intoa, että nyt onnistuu, joka mulla vielä oli tässä vähän aikaa sitten. Jotenkin sitä vaan ei uskalla/jaksa toivoa sitä parasta, kun on niin monta pettymystä takana. Seurantaultra olisi 12.2., jolloin selviää sitten toivoittavasti jotain uutta tietoa, että miksei tärppää.
 
Sallie Tervetuloa mukaan kirjoittelemaa!! Mulla ei myöskään clomit auttaneet ja siirryin Puregon pistoksiin...

caffee81 Hyvä että olet saanut seuranta ultran!!! Se on aina eteenpäin...

-Tiinuli-

omaa napaa taas...perjantaina oli Puregon seuranta ultra...eihän siellä mitään johtofollia ollut. Viimeksi se toinen lääkäri sanoi että annostusta ei nosteta ja tämä toinen ihmetteli miksei annostusta nostettu Nyt aloitan primolutit että saa uuden kierron aikaiseksi. Puregonia ehdin pistellä tässä kierrossa 27 päivää ilman mitään tulosta Lääkäri oli sitä mieltä että olisi paras tässä vaiheessa tehdä PCOrakkuloiden polttohoito, eli nukutuksessa poltetaan PCOrakkulat pois niin eivät häiritse lääkkeiden tehoa. Monet ovat kuulemma alkaneet ovuloimaan tuon hoidon jälkeen luonnollisesti, harmi vain että hoidon vaikutus kestää 6kk-vuosi kun rakkulat taas ilmaantuvat....leikkausaika on 3viikon kuluttua...
 
Hei kaikki! Olen ihan uusi tyyppi täällä; juuri otin oman nimimerkin, jotta pääsisin vaihtamaan tänne kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa. Aika ahdistavaa meinaa välillä olla tämä elo (kuten varmaan hyvin tiedätte...), kun pystyy vain miehen kanssa pyörittelemään näitä asioita...ja omassa mielessä.

Elikkä mun tilanne on se, että 1½ vuotta vauvahaaveita takana ja nyt 4.clomikierto menossa eikä oikein jaksa enää uskoa siihen, että clomeista minun tapauksessani olisi hyötyä...Soittelin naisten pkl:lle ja lupasivat, että jos tämän kuurin jälkeen vielä menkat alkaa niin pääsen/päästään lääkärin vastaanotolle miettimään, mitä jatkossa tehdään...hieman helpotti oloa, mutta silti meinaa epätoivo iskeä. Huh, sainpas purkaa tunteitani! =)

Onko teillä muuten tullut minkäänlaisia oireita clomeista? Minulla vaikka ja minkälaisia; pahoinvointia, päänsärkyä, kuumia aaltoja, huimausta, mielialanvaihteluja... Mut ehkä ekat kaksi clomikiertoa oli pahimmat, nyt on jo vähän helpottanut...
 
jonski
Kirjoittelin tuonne vanhaan pinoon... Vaikka onkin jo helmikuu :LOL:

Ultrassa kävin ja mitään ei ollut menopurilla saatu aikaiseksi. Eli seuraavassa kierrossa alan piikittämään puregonia 100IU kp 5 päivä eteenpäin. Ja seurantaan sitten kp 9-10. Sitten jos päivät sattuvat kohdalleen, liitetään siihen vielä inssi. Muutoin ihan luomuna. Jos nyt niistä sitten olisi apua. Tuntuu niin masentavalta, kun ei millään tahdo onnistua tuo muniksen kasvattaminen :/ Toi puregonin pistäminen on onneksi helpompaa, ei tartte joka kerta sähläillä neulojen ja ruiskujen kanssa erikseen...

Kaikille uusille lämpimästi tervetuloa :heart:

Tiinuli81: Millä annoksella olet pistänyt puregonia? Mulla aloitettiin 100IU per päivä... Nyt on valmiina ampulli, missä on 900IU, joka siis riittää 9 päivälle. Kun vaan ei tartteis montaa päivää piikittää, kun on niin kallista :|

Kaikille tsemppiä!
 
Siiri1980 tervetuloa mukaan :flower: Mulle tuli samoja oireita clomeista, söin 3 kiertoa niitä. Nyt vaihdettiin Puregoniin ja ei mitään sivuoireita =)

jonski Samassa veneessä mennään.... Puregonia pistin eka IU25 ja sit melkein heti nostivat IU50. Sen takia pieni annostus kun suuri riski että kaikki tai suurinosa PCOrakkuloista lähtis kasvamaan ja hoidot jouduttais keskeyttämään. No eipä kyllä lähtenyt yksikään rakkula kasvamaan... :eek:
 
mm-72,ei mikään ihme että pää alkaa hajoomaan,meille tulee sun kanssa pian vuosi päivä täällä lapsettomuus puolella,ankeeta on! :'( Me mennään nyt helmikuun lopussa ukon kanssa tuonne väestöliiton klinikalle,saatiin nyt sen verran aikaiseksi! Ihan liian pitkään clomeja syötiin! :headwall:

Tervetuloa uudet! :hug:

Oliko se nunniu,jolla vuoto alko? Mikäs sulla on nyt tilanne,onko vuoto vain vähäinen,ettei olisi alkava keskenmeno? Voimia sulle! :hug:

:hug: Myös tädin saavuttaneille! Ei kun uutta yritystä! :D
 
Niin se minullakin toiveet raskaudesta alkaa hiipua,
vaikka hoitopolku vasta aluillaan.
Yritin ovista tikuttaa ja eilen tein päivän aikana 3 testiä ja
illalla tuli sitten lähestulkoon yhtä vahvat viivat.
Tänään ei mitään. Kyllä se nyt vaan taitaa olla niin etten mä
ovuloi ollenkaan. :(
Eipä silti, tää kierto menee jokatapauksessa hukkaan kun mies
ei ole nyt saapuvilla..
No, torstaina ultraan ja aion kyllä vaatia tehokkaampaa hoitoa.
Vaihdan vaikka lääkäriä jos tarvis.
Oisko suosituksia/kokemuksia kellään Helsingin lapsettomuus klinikoista?

Kaikille kovasti tsemppiä tässä yrittämisessä!
:hug:
Vaikka vaikeeta on niin ei anneta periksi ja masennuta, eihän!
 
Jense: eilisestä nyt vuodellut..eilen vuoto melkein mustaa, nyt enää vähäistä..
Kaksi vuotta sit meni kesken kaksosraskaus samoilla päivillä eikä nyt vaikuta sen paremmalta:(
Tulehdusta ei ole, kipuja ei ole lukuunottamatta pieniä vihlaisuja..
Viime kerrasta tuntuu silti olevan tosi lyhyt aika vaikka onkin pari vuotta.. Nyt ei kuitenkaan edes itketä.

Toivottavasti saatte väestöliiton puolelta kunnon hoidot peliin ja pikaisia tuloksia:)

ORION: Se tauko voi tehdä hyvää, meillä onnistui kun luovotettiin..

SIIRI: Tervetuloa. Helppoa tämä yritys ei varmasti ole, mutta tuulta päin :hug:
Niin sitä sit voi onnistuakin:)
 

Tervehdys kaikille uusille ja vanhoille :)

En tahtois uskoa että helmikuu jo pyörähtänyt käyntiin...
Kävin perjantaiina ultrassa, oli yksi noin 15mm folliikkeli kehittynyt, taitaa olla kuiteskin liian pieni :( Mulla siis alkaa seuraavaksi neljäs clomikierto, tällä hetkellä menee terolutit ja metformenit.

Hyvää oli kuiteskin se, että nyt oli clomeilla edes jotain vaikutusta. Seuraavalla kerralla mulle tehään se munatorvien aukiolotutkimus joka vähän jänskättää :eek:

Onko kellelään sellasta tehty? Kokemuksia? Onko esim ihan työkuntonen heti sen jälkeen?

Miestäkin aletaan vihdoin tutkia..toivottavasti edes hänellä ois kaikki kunnossa =)

Mutta se taas riittäköön omasta navasta, tsemppiä kaikille! Toivotaan oikeen paljon iloisia uutisia meiän ketjuun
:heart:
 
Tervetuloa uusille induktiolaisille!

Caffee81, nyt on eka clomikierto n. 3kk tauon jälkeen. Sitä ennen siis 6kk söin.
Muistan kanssa kun viime kesänä aloin olin ihan innosta piukeena, että varmaan hetikohta tärppää. Mutta ei sitten tärpännyt... Ja nyt on ihan vaan B) olo.

Tiinuli81, mulle tehtiin lapassa munasarjan pintaan reikiä. En vielä yhtään tiedä auttaako vai ei...Ja tosiaan, tehoa on ½vuotta, sit se kasvaa "umpeen".

Jonski, nihkeetä on teilläkin :hug:

Jense, mites nää teidän hoidot on edennyt?Mitä tutkittu ja mitä hoidettu? Sori, en jaksa alkaa selaillen sivuja...
Joo, saadaan viettää kohta vuosijuhlaa. Melko harvat saa (=joutuu) :kieh: :headwall:

Iitukka, mä kävin hetken Felicitaksella. Kallein on mutta kovasti kehuttu! Muita on sitten Fertinova ja Väestöliitto. Katoppa niitten sivuja, on hinnastotkin.
Tsemppiä!

Nunniu, onko se ihan varma, että kesken on mennyt??Hemmetti... :hug: Koeta jaksaa!

Nipsuliina83, mä olen ssg:ssä myös. Ihan polilla tutkimus tehdään, kestäisikö 10min. Kokemuksia on erilaisia...Mulla ei sattunut juuri yhtään, ainoastaan instrumenttien laitto tuntui ikävältä. Olin ottanut pari buranaa alle ja jännitin kyllä ihan sairaasti, mutta ihan turhaan!
Mun tulos siinä jai hiemna epäselväksi, että onko auki vai ei, niin sain lähetteen laparoskopiaan. Siinä, siis nukutuksessa, tutkitaan tarkemmin väriainetta ruiskuttamaalla sitä aukioloa. Ja sit mulle tehtiin tosiaan niitä reikiä. Vasen munatorvi on tukossa ja oikea auki. Eli yhdellä on pärjättävä... :/
 
Huomena viimestään alkaa mun taukokierto. Pitää yrittää siirtää koko lapsiajatus taka-alalle, jos vaikka jaksais paremmin. Taustalle jäädä täältä palstaltakin. Keskittyä rakentamiseen ja laihduttamiseen. Ajattelin kokeilla tuota vvh-dieettiä, mut lievässä muodossa. Ei minusta oo heittämään kaikkea pois...Eli meinasin joskus syödä tummaa leipääki, pala päivässä vaikka korkeintaan. Hedelmiä en suostu pois jättämään. Tänä aamunaki söin aamupalaksi mustikoita + banaanin ja maustamatonta jukurttia mössöksi sekoitettuna. Hyvää oli. :p En hirveesti tykkää marjoja sellaisenaan syödä, ovat vähän kirpeitä minun makuun, banaani mukavasti tasoitti sitä. :)
 
nunniulle :hug: :hug:

Kävin tänään siellä ultrassa ja siellä näkyi aivan selvä puhjennut
rakkula! Eli ovis on tapahtunut ja clomit toimii.
Nyt sitten vaan kolme kuukautta samalla hoidolla.
Sit mä varaan ajan sinne klinikalle jos ei ole mitään tapahtunut.
Metuista ei kuulemma ole mulle hyötyä kun siitä kysyin..
Mutta eihän tässä sitten taas muuta voi kun odottaa ja
toivoa.

Kaikille kovasti tsemppiä ja plussatuulia!
 
nunniu :hug: Mikä tilanne nyt on?

iitukka Hyvä että clomit toimii sulla!!!

mm-72 hmm...mulle sanottiin että kummastakin muasarjasta poltetaan 8-10 pikkurakkulaa pois...jotta ne pikkurakkulat eivät viä tehoja lääkkeiltä

-Tiinuli-
 
Olette mahtavia, kun jaksatte välittää kuinka täällä menee :hug:
Nyt on ollut hyvä päivä ja uskon jo hieman enemmän.. Edellinen keskenmeno varjostaa..silloinkin oli muutama päivä ilman vuotoa ja taas alkoi... Yritän olla optimistinen
Ihanaa IITUKKA että clomit toimii, mulla ne ei taas toiminut yhtään..lääkärit tosin miettivät että niiden teho on voinut olla osana tämän raskauden alkamiseen, vaikka välissä olikin muutaman menkaton kuukausi. Pidän paukkuja sulle!

ORION tsemppiä sulle! Meillä auttoi kun lopettiin clomit ja koko vauva-ajatus, niin se muutama kuukausi kun sit tärppäs.. En tarkoita että kaikilla auttais, mutta en kyllä omasta puolestakaan olisi uskonut.

JENSE ja MM-71; soisin että teillä jäisi viimeiseksi vuosipäiväks :hug:
Ja jense-vuoto oli samanlaista kuin keskenmenossa viimeksi eli sanoisin että runsasta:(
 
jonski
Hei kaikille!

Jotenkin kauhean vaikea taas uskoa mihinkään... Nyt aloitan taas primolutit kp 15, ja sitten seuraavassa kierrossa ne puregon-pistokset...

nunniu: Kaikkea hyvää sinulle ja toivon kovasti, että tämä ei ole sitä mitä viimeksi. Helppoa ei ole varmaankaan, meistä moni sen uskoo, mutta toivon ja luotan siihen, että kaikki menee hyvin.

Iitukka: hyvä, että clomit sinulle tehoaa ja jatkossa kaikki menee hyvin :D

Jense ja mm-72: Teille soisin jo plussia... vuosipäiväksi.

tiinuli-81: Mikäs kp sulla olikaan menossa? Sormet ja varpaat ristiin, että nyt olis kummallakin isot munikset tulossa... olis jo aikakin.

Kaikille lohtua ja voimaa tähän ainaiseen tarpomiseen... :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Se on jännä juttu, kun on siellä ultrassa, niin siinä pää korkkiruuvilla yrittää zoomailla itekin näyttöön, niin aina näyttää, että siellä on jokin tooosi iso folli ja sit on ite aivan tohkeissaan :xmas: Mutta sit lääkäri sanoo, ettei täällä oikein nyt ole.... :headwall:
Näin kävi taas tänään...Luulin nähneeni oikein muhkean follin, mutta eipä sillä ollut mittaa kuin 14mm :'( Eli ei sitten tässäkään kierrossa.

Sovittiin kuitenkin, että menen vielä maanantaina uusintaultraan, kun mulla tuo kierto on luonnostaankin hieman pidempi, eli ovista voi ootella vasta kp 16 jälkeen. Että tämmönen "oljenkorsi" vielä.
Nyt tunnustan teille kanssasisaret(oletan, että täältä löytyy ymmärrystä epätoivoisille teoille
:whistle: ) että kun pääsin kotiin, napsaisin yhden clomin suuhuni, ja ajattelin hu vielä tehdä samoin...Tuli vaan mieleen, että mun munikset tarvii selkeästi lisäpotkua. Ja onhan noissa pistoshoidoissakin monta stimulointipäivää!Eikös?
Ja eihän tästä mitään vaaraa ole, kun isompia muniksia ei tosiaan ollut kuin 1kpl molemmin puolin, ja raskaanakaan tässä ei olla, ja pari clomia sinne tai tänne... :ashamed:
 
mm-72 epätoivoinen tekosi tuntuu hyvinkin tutulta....Minäkin tässä taukoilen clomeista, mutta silti kp 5 otin kaksin kappalein, tarttisko nyt ottaa kp 6 taas kaksi, vaikka olin jo olevinaan päättänyt taukoilla välillä kun pää ei kestä tätä painetta :kieh:

:hug: teille clomisiskoille ja voimia meille kaikille näinhin koitoksiin, helppoahan tämä ei ole kenellekän tälle palstalle eksyneelle
 
heippa kaverit,

mitä ootte mieltä, pitäisikö vielä yrittää clomeilla? Tilanne: jonottelen laparoskopiaan ja sitten kuulemma tehdään IVF. Saattaa mennä kesään asti ennenkuin päästään kumpaankaan vaiheeseen. Yritetty on vuosia ja lääkäri sanoi ettei clomeja kannata enää syödä. Mutta JOS KUITENKIN yks ovela uimari löytäisi perille? Kun ei tiedetä onko torvet tukossa eikä mitään. Nanna75 ja mm-72, oisko niin että ei oo vahinkoa vaikka muina miehinä kuitenkin vetää pari ylimääräistä kuuria?

Ainiin, ihanaa! Saatiin just tietää että mun miehestä tulee setä. :headwall:
 
Huomenna olisi se seurantaultra. Pelottaa jo valmiiksi ne mahdolliset huonot uutiset. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa jatkaa mihinkään hoitoihin, jos ei nämä Clomit auta :'( Itketti eilen, kun mietin, että mitä jos tämä nyt sit onkin tässä...
 

Yhteistyössä