~*Ovulaation induktio syyskuussa*~

Bee
Tiistai 21.08.2007

kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl............kp 48/35-50
Omppu76........5.clomit. ......................................kp 40/24-30
jonski..............clomit...........................................kp 33/30-32
malttamaton....2.clomit+metut+pregnyl+luget...kp 31/33
Ines.................3.clomit tauko) + metut + terot..kp 29/?
JEP...................4.clomit + metut........................kp 27/31-36...y 2,5v
PeePee77........5.clomit......................................kp 27/?
Darma...............puregon+pregnyl......................kp 24/28
macy...............(clomit)........................................kp 22/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 22/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 21/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 20/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 20/29-31
LT82.................clomit+terot...............................kp 17/27-34
nunniu.............2.clomit......................................kp 17/29
Rina82.............1. clomit......................................kp 16/28
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 14/30
Maria-83..........2.clomit.......................................kp 14/34-36
Vilinäiti.............3.clomit.......................................kp 13/36.......yk16
Jense..............4.clomit+terolut...........................kp 13/32
kati231...........2.puregon + pregnyl + luget........kp 10/28-42..yk 19
Bee..................2.puregon+pregnyl.....................kp 6/28...yk 14
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
Kimpsu.......

Haamuilijat


Plussanneet tästä pinosta 6/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
Matilda2007 18.8.2007


Huomenta!

Aloitampa nyt vuorostani uuden ketjun syyskuulle, kun suurella osalla jännäily kuitenkin taitaa mennä sinne ens kuun puolelle. Että halukkaat vaan mukaan!

Itsellä alkaa tänään toinen rundi Puregonia, toivottavasti nyt tuottaisi vihdoin tulosta.. Kesä meni rennosti ottaen, yritin ja onnistuin pitämään vauva-asiat jossain mielen takakolkassa. Hyvää teki pieni breikki.. :)
Nyt vaan uudella tarmolla kohti uusia kiertoja!

Bee
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan tänne. Mulla menee jännäilyt juuri tuohon kuun vaihteeseen. Meneillään eka Puregon+Pregnyl-kierto, ja jos tästä ei tärppää, niin samalla reseptillä jatketaan syyskuussa. Aikaisemmin olen popsinut Clomeja, mutta niillä ei tulosta syntynyt. Puregon näyttää tehoavan ihan hyvin.

Bee, mikä annostus sulla on Puregonissa? Muutettiinko sitä mitenkään ekan kierron jälkeen? Mulla on nyt 50iu, ja lääkäri oli sitä mieltä ettei sitä uskalla nostaa, vaikkakin jouduin pistämään aika kauan, yhteensä 10 päivää.
 
Bee
Sini: Mulla on annoksena 75iu, sama annos oli ensimmäisessä koko kierron enkä usko että nytkään muutetaan. Hyvin meinaan kasvatti follit! Ekassa kierrossa pistelin 12 päivää ja nyt menee varmaan samoihin lukemiin, vaikkakin aloitin pistelyt pari päivää myöhemmin kuin ekassa kierrossa.
Onko pistelyt vaikuttaneet sun mielialoihin? Minä olin viime kierrossa jatkuvasti "hermostunut" ja pinna paloi pienemmästäkin.. Kauhulla siis odotan tulevia viikkoja! :kieh:
 
Juu, mullakin menee jänskättäminen syyskuun puolelle. 17 kp clomien ja terojen kans, eka kierto siis.
Oli viime yönä niiiiin sika kipee alamaha, että ei mitään järkee. Oviskipuja nuo lääkkeet ei ainakaan ole vähentäny.
Lääkkeet on säännöllisesti syöty, ja pupuiltu on koko rahan edestä, eli nyt vaan sitten peukut ja varpaat pystyyn että tälle kierrolle tärppäis! =)
 
Niin semmosta, että kun nuo clomithan nostaa riskiä monisikiöisen raskauteen. Ja kun sillä lääkkeellä sitä ovulaatiota avustetaan. No niin, siis JOS käy niin että kaksi munista irtoaa ja kehittyy niin voiko toinen munis irrota oikealta ja toinen vasemmalta? Vai onko se joko tai, oikealta TAI vasemmalta? osaako kukaan vastata...?
Kun jäi tuossa edellisessä viestissä vähän epäselvästi kirjoitettua, että kun vihlo just oviskipuja molemmilla puolilla.
Tietääkö kukaan ketään, jolla olis alkanu oikeasti tupla (tai tripla)-raskaus clomien kans?
Mun kauhuskenaario olis saada kaksoset... :eek:
 
Niin semmosta, että kun nuo clomithan nostaa riskiä monisikiöisen raskauteen. Ja kun sillä lääkkeellä sitä ovulaatiota avustetaan. No niin, siis JOS käy niin että kaksi munista irtoaa ja kehittyy niin voiko toinen munis irrota oikealta ja toinen vasemmalta? Vai onko se joko tai, oikealta TAI vasemmalta? osaako kukaan vastata...?
Kun jäi tuossa edellisessä viestissä vähän epäselvästi kirjoitettua, että kun vihlo just oviskipuja molemmilla puolilla.
Tietääkö kukaan ketään, jolla olis alkanu oikeasti tupla (tai tripla)-raskaus clomien kans?
Mun kauhuskenaario olis saada kaksoset... :eek:
 
Bee
Oon LT82 miettinyt tuota samaa asiaa että voiko munis irrota molemmilta puolilta. Muistelen kyllä lukeneeni että vain toiselta puolelta kerrallaan.. En ihan varma tietenkään ole.
Tutulla alkoi tuplaraskaus clomeilla, on ilmeisesti aika "normaalia" clomien käyttäjille. :eek:
 
jonski
Heippa!!

Mulla nyt kp 2 eli niin se täti sitten tuli :kieh: Nyt on seuraava hoitokeino inssi... Alkaa usko loppua :headwall:

LT82: Mulla alkoi silloin eka clomiraskaus niin, että se oli kaksoisraskaus, mutta molemmat oli tuulimunia, eli tuo kaksoisraskaus on aika yleistä. Niin se tohtorikin sanoi... Muistaisin, että mulla on aina katottu molemmat munasarjat ja molemmilla puolilla oli kerran kaks johtofollikkelia. Voi olla että muistan väärin, siitä on aikaa 3 vuotta.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja voimia!!! :flower:
 
mä kysyin tuon munis jutun itseäni viisaammalta, niin se sano, että kyllä joo, molemmilta puolilta voi irrota samaan kiertoon, ja siihen koko monisikiöinen raskaus-mahdollisuus perustuu. :) Mä en kyllä varmaan selviäis kahden kans... Tai kyllähän siihenkin oppisi, mutta voishan se olla shokki aluksi. :eek:
Mä niiiiiiiin toivoisin, että tälle kuulle tärppäis meillä... Vielä pitäis malttaa odotella...
Tsemppiä kaikille muillekin haaveilijoille!!
 
Toi sun lista on ihan hyvä juttu, mutta keltanokkana taas kysen, että kun joidenkin nimen perässä on yk, tarkottaako se yrityskiertoja? Jos tarkottaa niin mullepa voisi sitten laittaa siihen 15 kk. Uskomatonta, että tämä lisääntyminen voi olla näin vaikeeta. :ashamed:
 
Mullekin lääkäri sanoi viimeisen ultran yhteydessä, että kaksosraskauden riski on olemassa, koska mulla oli kaks suht isoa follia kasvanu, yksi kummallakin puolella. Mua ei kyllä haittaa vaikka tuliskin kaksi kerralla (helppo tietysti sanoa nyt :D ), kyllä mä uskon että kahdenkin kanssa selviää. Vaikka raskastahan se varmasti on, siitä ei pääse mihinkään. Mutta toisaalta, kun ei vielä yhtään lasta ole, niin ei tiedä kuinka "helppoa" sen yhden kanssa on!
 
Clomeilla (ja muutenkin hormoneilla) on todellakin lisääntynyt riski/mahdollisuus (kuka mitenkin ajattelee) saada kaksoset. Hormonit kun kasvattavat monesti useamman munasolun. Kyllä munasolut voivat kypsyä molemmilla puolilla.
Ymmärtääkseni varsinkin PCO-tyyppiset munasarjat saavat hormoneista vauhtia ja kasvattavat mieluisasti useampia munasoluja.

T. Tiivi
hormoniavusteisten IUI kaksosten ylpeä äiti
 
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl............kp 49/35-50
Omppu76........5.clomit. ......................................kp 41/24-30
malttamaton....2.clomit+metut+pregnyl+luget...kp 32/?
JEP...................4.clomit + metut........................kp 28/31-36...y 2,5v
PeePee77........5.clomit......................................kp 28/?
Darma...............puregon+pregnyl......................kp 25/28
macy...............(clomit)........................................kp 23/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 23/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 22/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 21/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 21/29-31
LT82.................clomit+terot..............................kp 18/27-34...yk15kk
nunniu.............2.clomit......................................kp 18/29
Rina82.............1. clomit......................................kp 17/28
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 15/30
Maria-83..........2.clomit.......................................kp 15/34-36
Vilinäiti.............3.clomit.......................................k p 14/36.......yk16
Jense..............4.clomit+terolut...........................kp 14/32
kati231...........2.puregon + pregnyl + luget........kp 11/28-42..yk 19
Bee..................2.puregon+pregnyl.....................kp 7/28...yk 14
jonski..............clomit...........................................kp 3/30-32
Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 3/?
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
Kimpsu.......

Haamuilijat


Plussanneet tästä pinosta 6/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
Matilda2007 18.8.2007
 
Siirrymme siis varmaan koko pino jo tänne ;)

Mulla 1. clomikierrossa oli 2 johtofollikkeli, mutta toinen sitten jäi jälkeen ihan lopuksi eli 1 vain irtosi. Meitä itse asiassa harmitti eli ei todellakaan olisi ollut mitään kaksoisraskautta vastaan. Onhan siinä riskejä enemmän, mutta silti...

Mulla on nyt sitten menkat hukassa. Kp 12 rakkula oli jo 22mm, joten silloin pistettiin pregnyl. Luget lopetin vähän kesken ja nyt siis menossa kp 32 eikä menkat ole vieläkään alkanut. Välillä on tuntunut pieniä vihlomisia, mutta kun rinnat ei ole kipeät eikä tule valkkaria, joten en usko raskauden mahdollisuuteenkaan. Ei auta vaan kuin odottaa ja jos ei vkonloppuun mennessä ole alkanut niin sitten testata.

Tarvitsen nyt mielipiteitänne, olkaa ystävällisiä! Olemme jo siirtyneet mielessä seuraavaan kiertoon ja pitäisi päättää siirrymmekö puregoniin (takana 2. kiertoa clomeja) vai suoraan IVF:n? Mieli muuttuu koko ajan, koska toisaalta tuntuu että hätäilemme, mutta toisaalta ollaan molemmat tosi loppu tähän yrittämiseen. Lääkäri itse huomasi sen meistä viimeksi ja ehdotti IVF:ä, mutta onko siinä oikeasti paremmat prosentit?!
 
Mulle lugeja on määrätty 14 vrk käytettäväksi, mutta siis käytin vaan 11 vrk. Viimeisen laitoin to eli nyt siitä on 6pv. Viimeksi alkoi 5pv viimeisen jälkeen. Ehkä mä nyt soitan Felicitakseen ja kysäisen, että milloin pitäisi alkaa lugejen jälkeen...

Lisäys: Kävin nyt sitten soittamassa ja sieltä sanottiin, että kyllä pitäisi muutama päivä viimeisen lugen jälkeen alkaa ja kehotti testaamaan. En vaan millään kestäisi nähdä negatestia ja kun mahaa kuitenkin vihloo niin sellainen olo, että kyllä ne sieltä tulee...
 
Henk.koht olen aika väsy tähän vauva-touhuun..Olo on hieman nurkkaan ajetun oloinen. :( Jos meillä ei ensi kierrossa tärppää, on vaihtoehtona pitää taukoa ja yrittää sen jälkeen uudestaan clomeilla.
TAI siirtyä Naikkarille piikityshoitoihin tai IVF:iin
Ensinnäkin mulla on vuorotyö, lapselle vaikea saada hoitajaa ja muutenkin on hankala kulkea sinne asti.
Ja jotekin ollaan miehen kanssa ajateltu, että tuo IVF on "liikaa" meille.. :(
Kovin on takki tyhjä näitten asioitten osalta :'(
 
Mulla kp3! Ja edelleen taukoa clomeista..
Jense kiitos! :hug: Toivotaan että sulla ovis vaan myöhässä..!

Bayan Fare: Moi, täällä sitten törmämätään.. Harmi juttu että sullakin pco, mutta ainakin syy tiedossa! :hug:

Jaksuja kaikille viikonloppua odotellessa! :)
 
Tiedän hyvin sun tunteen siitä, ettei millään viitsisi testata. Sen negan näkeminen tikussa on kuitenkin niin vaikeaa.

Itellä eka IUI takana 18 päivää sitte (onnistumismahdollusuudet tosi heikot). La testasin jo negasn, menkkoja ei edelleenkään näy mutta uutta testiä en ole halunnut tehdä juuri siksi että sen negan näkeminen on kuitenkin niin lopullista.

Tiivi
 
Täälläkin koettu monta negaa ennen plussaa, joten tiedän sen tunteen...

Jos sulle on pistetty pregnyl jo kp12, niin luulisi plussan jo näkyvän. Tuo mahanvihlonta voi hyvin olla raskausoire, itselläni juili mahaa menkkamaisesti monta päivää ennen positiivista testiä ja olin ihan varma, että täti tulisi.

Mars testaamaan!!! Toivottavasti liityt mun ja Elishan joukkoon tuonne odottajien puolelle.
 
Kirjoitinkin äsken vielä tuonne elokuun pinoon, mutta siirränkin viestin tänne...

Tänään kp11 oltu ultrassa. Oikealta puolelta löytyi 13 mm folli. Pistelen puregonia vielä pari päivää ke-to ja perjantaina ultrataan uudelleen. Pregnyl ja ovis ajoittunee sitten viikonlopulle. Kaikki näyttää sinänsä hyvältä, että folli voisi kasvaa hyvin.

Jense, pidetään peukut vielä pystyssä sinulle oviksen löytymiseksi. Itse muistan useasti tikutelleeni yli viikonkin, jotta ovis löytyisi. Joskus se tosiaan tuli vasta kp18-22 eli tosi myöhään.

Malttamaton, ymmärrän kyllä "tuskasi" näiden hoitomuotojen valinnan kanssa. Meille lääkäri ehdotti alkujaan, että noin 4 kiertoa mennään Puregonilla ja sitten suoraan IVF:ään. Nyt on alkanut mietityttämään, että kuinka kauan sitä oikeasti jaksaa piikitellä, kun tuloksia ei näytä tulevan. Tiedän, että hätäilen asian kanssa, varsinkin kun on menossa vasta yk2 Puregonin kanssa. Lääkärimme kuitenkin heti alkujaankin sanoi, että kannattaa aloittaa suoraan Puregonilla, eikä clomeilla, kun tällaisessa "epämääräisen oviksen tilanteessa" on tehokkaampaa ottaa käyttöön piikit kuin clomit (joissa enemmän kuulemma haittavaikutuksia). Sen mukaan on siis menty. Niin, ja rohkeasti testaamaan vaan. Kun ekassa hoitokierrossa mulla oli luget, niin menkat kyllä alkoi ennen kuin lugeja olin edes ehtinyt lopettaa. Sä oot siis hyvin voinut plussata :)
 

Yhteistyössä