~*Ovulaation induktio syyskuussa*~

Hei!

Huomasin, että olen edelleen täällä listalla sekavien päivieni kanssa.. Mielellään kyllä pysyn täällä, mutta sen verran on kroppa sekasin, että jos joku päivittää huomista, niin mulla on huomenna kp 8/32 (ehkä.. tuo loppumispäivä on vähän kysymysmerkki vielä..) . Kiitos...

Ja pco on täälläkin.. Clomifenit apuna. 1 tabl/pvä ei auttanut asiaa, mutta annoksen nosto 2-1-2-1-2 annokseen tuotti kaksosraskauden keväällä, joka sitten valitettavasti päättyi kesken. Nyt annos 1-2-1-2-1 kokeilussa, josko ovis tapahtuisi, mutta toivotaan vain yhden munasolun irtoamista, koska tossa tuplaraskaudessa on niin isot riskit.
Itse yritän ajatella, että pco on vaan hidaste. Rasittava sellainen. Tosin tässä ensimmäistä yritetty/toivottu 1,5 vuotta, joten toisinaan huumori loppuu. Joten tsemppiä kati231 !!!
 
Mahaa alkoi koskee töissä, nyt onneksi pääsi kotiin. Vielä kun miehen sais kotiin niin voisi vielä jatkaa harjoituksia.. =)

Söin clomeja 1 tabl/pvä, kun ovis on aina tapahtunut. Mutta kun olin varaamassa aikaa ultraa, niin lääkäri oli jättänyt viestin, ett jos ovis on myöhään, niin pitais nostaa annostusta 2 tabl/pvä. Itse luulin, että jos ovis ei tapahdu niin sit vasta nostetaan.. No ei ollu ultraa, mut jotain mahassa kuitenkin taas tapahtuu, nyt ei vain tiedä, miten iso munasolu on tai kasvoko limis..

En haluaisi nostaa annostusta, kun pelottaa oireet etukäteen. Toivotaan ettei ensi kiertoa enää tule..
 
Tänään viimeinen terotabletti lähtee masun pohjalle. Jospa ne menkat sieltä ilmaantuisivat :( Tuo terokuuri ei kyllä yhtään sovi mulle kun yöllä ramppaa jalat ja ei tuu uni, muutenkin oon kuin persuuksille ammuttu karhu koko ajan :kieh: Ukkoparka kun joutuu minua kestämään...

kati231 pco on tosiaankin minullakin ja kuulun tutkimusryhmään jossa tutkitaan metformiinin vaikutusta pcon hoitoon. Itse en siis tiedä syönkö plaseboja vai oikeita metuja. Ainakin kun on ultrattu on helminauha pysynyt saman kokoisena tismalleen ja se oli lääkärini mielestä epätavallista. Itse luulen syöväni leikkimetuja kun painoon ei ole ollut muuta vaikutusta kuin että hormonit turvottaa ja nostaa painoa koko ajan :'( Ärsyttää kun pitäisi laihduttaa ja dieettejä ei suositella metujen aikana ja muutenkin kyllä ruokavalio on suhteellisen terveellinen, liikkua ei taas ehdi/jaksa kun on tullut tehtyä niin pitkiä päiviä töissä (tekosyy sekin). Tutkimuslääkkeen syönnin olisi jo pitänyt muistaakseni loppua minun kohdallani, mutta jostain syystä roikun vielä tutkimusryhmässä mukana!? Ihan hyvä toisaalta kun on ihana lääkäri ja omasta mielestä olen saanut hyvää hoitoa. Positiivista on se, että lääkäri heti alussa sanoi että kyllä meille lapsia saadaan - se vaan vaatii hoitoja ja kärsivällisyyttä! Jälkimmäinen on aika totaalisen lopussa...

 
Kiitos, Jense, Emppu ja JEEP, kommenteistanne PCO-asiassa. Osaako kukaan kertoa (kokemuksellaan) mulle, että ovatko clomit erilaisin annostuksin tehokkaampi/parempi hoitomuoto PCO:n suhteen kuin Puregon tai muu hormonipistoshoito??? Muistan vaan monesta paikasta lukeneeni monen PCO-laisen käyttävän nimenomaan clomeja. Mulla siis Puregonit meneillään parhaillaan, eikä clomit.
 
Bee
Moi!

kati231: Mulla on PCO-diagnoosi ja clomit eivät käyneet mulle ollenkaan. Kokeiltiin aikoinaan annoksella 1X2 kp 3-7 (heti tupla-annos). Eivät kasvattaneet folleja lainkaan enkä siis ovuloinut. Puregon taas on toiminut todella loistavasti. Follit kasvaneet komeasti ja ovulaatio tapahtunut joka kerta. Clomien jälkeen kokeiltiin myös Femaria, jonka piti olla toisille tehokkaampi kuin clomit, vaan eipä tehonnut sekään..

(.): Kävin tänään Puregonin vuoksi kontrolliultrassa ja kerroin samalla omituisesta vuodosta, mikä alkoi jo sunnuntaina lievänä ja päivien kuluessa vaan pahentunut. Lähettivät heti verikokeeseen, mistä selvisi että raskaana ollaan. Nyt sitten aika näyttää onko meneillään km vai enteileekö veri kohdunulkoista raskautta. 5+4 olisi menossa. Perjantaina uusi verikoe.. :eek: :ashamed: :(
 
JEEP: Minä otin viimeisen Terolut tabletin lauantaina, elikkä 4 päivää sitten... Ei ole vielä alkanu menkat, mutta hirveät menkka kivut on... :) Mitä varten ne sulle määräs niitä? Sullakin epäsäännöllinen kierto?
 
Mun taitaa olla parempi pitää taukoa palstailusta ja vauvayrityksestä.
Ei tästä tuu mitään. Tän aamuinen testi puhdas nega.
Taidan varata ajan lääkärille ja pyydän sitten seurantaultraan, jotta näkisin tapahtuuko mitään.
Ei jaksais taas yrittää useampaa vuotta. :ashamed:
 
Voi sua vilinäiti,kummallista kun kuitenkin sait niitä haamu tuloksiakin! :hug: No jospa käyt siellä lääkärissä ja juttelet sen kanssa jatkosta,hyvinkin voi olla kun annostusta nostetaan niin sit tuo halutun tuloksen,ei nyt kannata ihan maan alle vajota! :hug:

Emppu menikö sun tiedot oikein,päivitin tuonne edellisen sivun listaan sun tiedot?

Bee,onko kuitenkin mahdollista,että vuoto olisi ihan vaaratonta? Toivotaan nyt parasta,koska saat asiaan varmuuden,niin siis perjantaina vasta,voimia sulle? :hug:

Tuosta aukiolotutkimuksesta kyselisin,että onko tehty vaikka ennestään olisi jo lapsia? Kuinka äkkiä nuo "torvet" voi sitten mennä tukkoon? Olen alkanu täs miettimään,et jos mulla onkin joku tukos,kun ei tuota aukiolotutkimusta ole tehty,tyhmä minä! :headwall:
 
JEEP, mulla luget tekee kanssa tuota, nätisti sanoen, mielalanvaihteluja :whistle:

Kati231, Minun pco on todettu jo teininä. Kohta 1½ vuotta olen syönyt diforminia ja en tosiaan ole laihtunut :| Munasarjoissa on hyvin vaihteleva tilanne, välillä näyttävät normaaleilta ja välillä ihan selkeästi pco-munasarjoilta.

Vilinäiti


:hug: Voi kuinka hyvin tiedänkään tuon tunteen..Kun on niin pettynyt ja väsynyt tähän jatkuvaan "säätämiseen" ja kun aina vaan tulee pettymyksiä.. Minulla ainakin pieni palstatauko teki hyvää, psyykeni voisi vielä paremmin jos olisin siksi lyhyeksi ajaksi pystynyt unohtamaan missä kierron vaiheessa ollaan ja mitä silloin pitäisi tapahtua :kieh: :p

Bee, no onhan tukala tilanne sinullakin! :hug: Toivotaan parasta!

Jense, sinäkö se kyselit, että tuntuuko yhtään siltä, että olisi tärpännyt..? NO EI TUNNU |O Byäääh
:'(
Luget tekee menkkakivun tapaisia tuntemuksia ja niitä inhottavia vihlontoja...Joku kokemattomampi ja vähemmän paatunut/kyyninen voisi luulla olevansa raskaana
:LOL:
Ajattelin kuitenkin testata pe tai la :xmas:
 
Kävin taas vakoilemassa teidän kuulumisia ja huomasin sun pco diagnoosin. Halusin vain luoda suhun uskoa eli sama diagnoosi mulla oli. Ei siis kuitenkaan estänyt raskautumista. Ensimmäinenhän lähti itsessään 3:sta kierrosta, mutta päätyi keskenmenoon rv 8+3. Nyt tämä tärppäsi 2:sta clomikierrosta ja yritystä ilman oli noin vuosi. Pco:han nostaa keskenmeno riskia ja siksi metformiini on oikeasti hyvä lääke. Itse lopetin metformiinin nyt rv 7+3 ja vielä ainakin masuasukki on sisällä. Vieläkin koko ajan aivan järjetön pelko, että kuolee sisälleni tietämättäni, mutta onneksi ensi viikolla np-ultra ja näkee taas tilanteen. Sitä piti varoittaa, että mulle metformiini aiheutti aivan järjettömän pahoinvoinnin 6-7 viikkoa aloittamisesta. Kesti 2 viikkoa ja loppui sitten.

Nyt tsemppiä kaikille ja oikeasti pco ei ole este vaan hidaste, jos sitä ei hoideta =)

mm -72: Halusin vain muistuttaa, että mullahan oli kanssa noita menkkamaisia vihlontoja plussakierrossa ja siksi luulin, että ei ollut tärpännyt. Pidän peukkuja bd!

malttamaton&hippu rv 9+6
 
TORSTAI 27.9.

Omppu76.............5.clomit. ...................................kp /24-30
JEEP.....................4.clomit + metut........................kp 63/31-36.y2,5v
Pömpeli-pötsi.......3.clomit..................................... .kp 51/30
Vilinäiti.................3.clomit.................................... ..kp 50/36.yk16
jonski...................clomit.........................................kp 39/30-32
Sini 78.................2. puregon+pregnyl....................kp 28/29-31
macy....................clomit..........................................kp 27/32
Bayan Fare..........1.clomit.......................................kp 26/?..y 1v
mm -72................5.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 25/28-32
Maikki-Likka............................................................kp 25/29-31
LT82.....................clomit+terot...............................kp 24/27-34yk15
nunniu..................2.clomit......................................kp 22/29-33
Maria-83...............3.clomit......................................kp 18/34-36
Alisa79.................2.clomit......................................kp 17/28-32
Jense...................5.clomit+terolut..........................kp 17/34
kati231................3.puregon + pregnyl + luget.......kp 13/28-42.yk20
Ines.....................3.clomit (tauko) + metut + terot.kp 13/? PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 12/29-31
Bee......................3.puregon+pregnyl.....................kp 12/28-30.yk16
Dreamer-88..........1.clomit......................................kp 12/25-?.yk10
Rina82..................2. clomit.....................................kp 8/??
Emppu78..............6.clomit......................................kp 8/32
marianne22..........2.clomit......................................kp 7/28-30
Nanna75..............2.clomit......................................kp 4/14-30
Kimpsu..........km8/07, tauko clomeista...............kp 1/30-42 y 1v9kk

heksamiina...........3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
ToivossaOnHyväElää.1.clomit+terot.......................kp ?/?
Matilda2007..........km 8/07.....................................kp ?/28-32


Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007


Eli jippiaijee!!! Eilen tuli tätituhrut ja tänään alkoi sit ekat menkat keskenmenon jälkeen!! Ei vuoda vielä kovinkaan reippaasti, mut pistän tän kp1. Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn, että ovuloisin ja silleen. Clomeja, kun ei ole nyt käytössä. Jää nähtäväksi.

:heart:
 
Kiitti, Malttamaton! Mä muistelinkin, että sulla oli ollut PCO ja että olit käyttänyt metforminia. Mulla nyt takana sen käyttöä pari päivää ja nyt jo huomaa epämiellyttävät vaikutukset. Iltapäivisin alkaa tulee huono olo ja päätä särkee. Olo yleensä kohenee, kun saa verensokeria vähän ylös. Ehkäpä mullakin vielä koittaa tosi öklötyskausi...

Bee, toivotaan vielä parasta, että kaikki kääntyisi parhain päin.
 
Täällä mieli myllertää. En osaa päättää et pitäiskö yritystaukoa ja kävisin vaan hommaamas Terot. Vaiko pyytäisikö clomit tuplana ja terot lisäksi ja jatkettais yritystä.
Nyt vedetään pojan 2v. synttärit läpi ja ens viikolla mietin mitä tehdäään.
Viljamilla syntymäpäivä huomenna 28 päivä mutta juhlat vietetään lauantaina.

Kaikki joille tulee Turun sanomat!!! Viljamin onnittelukuva sunnuntain lehdessä :D
 
Bee
Heips!

Tänne ei kuulu mitään uutta, vuotoa on edelleen, vähenevässä määrin tosin. Repäiseviä kipuja tietyissä asennoissa, muuten kivutonta.. Jännittää kovasti huominen verikoe ja salaa toivon että Hcg olisi nousussa ja alkio oikeassa paikassa. :ashamed:
 
Tulin teitä moikkaamaan välillä, en ole vielä osannut liittyä mihinkään odottajien pinoon, olen vain täällä käynyt "salaa" lukemassa teidän juttuja :ashamed:
Ensi viikolla on tosiaan se eka neuvola ja tuun kyllä heti raportoimaan että onko yksöset vai kaksoset tulossa. Muniksia kun kasvoi kaksi tärppikierrossa.

Musta tuntuu että täällä olisi joku muu ansainnut tämän tärpin enemmän kuin minä. Ei nimittäin vieläkään tunnu yhtään raskaalta tai äidilliseltä :(
Omatunto soimaa ja rankasti, mutta kai tämäkin asia vaatii sitten totuttelua. Ehkä se iskee tajuntaan ekan ultran jälkeen jos vain kaikki on kunnossa.
 
Pientä päivitystä...

TORSTAI 27.9.

Omppu76.............5.clomit. ...................................kp /24-30
JEEP.....................4.clomit + metut........................kp 63/31-36.y2,5v
Pömpeli-pötsi.......3.clomit..................................... .kp 51/30
Vilinäiti.................3.clomit.................................... ..kp 50/36.yk16
jonski...................clomit.........................................kp 39/30-32
Sini 78.................2. puregon+pregnyl....................kp 28/29-31
macy....................clomit..........................................kp 27/32
Bayan Fare..........1.clomit.......................................kp 26/?..y 1v
mm -72................5.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 25/28-32
Maikki-Likka............................................................kp 25/29-31
LT82.....................clomit+terot...............................kp 24/27-34yk15
nunniu..................2.clomit......................................kp 22/29-33
Maria-83...............3.clomit......................................kp 18/34-36
Alisa79.................2.clomit......................................kp 17/28-32
Jense...................5.clomit+terolut..........................kp 17/34
kati231................3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 13/28-42
Ines.....................3.clomit (tauko) + metut + terot.kp 13/? PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 12/29-31
Bee......................3.puregon+pregnyl.....................kp 12/28-30.yk16
Dreamer-88..........1.clomit......................................kp 12/25-?.yk10
Rina82..................2. clomit.....................................kp 8/??
Emppu78..............6.clomit......................................kp 8/32
marianne22..........2.clomit......................................kp 7/28-30
Nanna75..............2.clomit......................................kp 4/14-30
Kimpsu..........km8/07, tauko clomeista...............kp 1/30-42 y 1v9kk

heksamiina...........3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
ToivossaOnHyväElää.1.clomit+terot.......................kp ?/?
Matilda2007..........km 8/07.....................................kp ?/28-32


Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007
 
mm72,kurvasko nuon äkkiä täti kylään? :hug: Voi,että! :(

Bee,toivotaan että kaikki olisi hyvin ja pääsisit nauttimaan odottamisesta! :hug: Tulehan kertoilemaan sitten,kun saat selvyyden asiaan! Koitahan jaksella huomenna,varmasti aika piinaavaa tuo epätietoisuus! :hug:

Älähän nyt rötväles,kaikki me ansaitaan saaha pikkunen,ei sitä esikoista odottaessa oikein tiiä,et minkälaista on olla äiti,mutta kyllä siihen osaan sitten kasvaa ja äitinä olo on aivan ihanaa! Kyllä se äitiys vielä sieltä tulee,ei hoppua! :hug: Muistakkin tulla sitten kertoilemaan neuvola kuulumisia meille! :hug:

Vilinäitille pitäkäähän railakkaat synttärit ja tosiaan mietit sit ensi viikolla jatkoa,jos tosiaan alkaa tuntumaan niin raskaalta,ettei taho muuta ajatella,niin ehkä kuukauden tauko on paikallaan! Itse olen ajatellu,että kyllä sitä varmaan tauollakin miettii yhtälailla näitä asioita,mene ja tiedä sitten,on tää vaan niin :kieh: Mutta älä nyt kokonaan meitä jätä! :hug:

Kiva kimpsu,että näin pian pääset yrittämään uudelleen,toivottavasti voit jo hyvin? :hug:
 
Moi Rötväles! Mitä sinä höpiset,ettet olisi plussaasi ansainnut :LOL: (pakko nauraa) Näissä jutuissa ei ansaitsemisella ole mitään tekemistä! En minäkään raskausaikanani kokenut mitään "hegellistä heräämistä". Eikä tarvikaan, jokainen kokee nämä jutut erilailla!
Mielenkiinnolla odotan kuulumisia =)

Beenkin kuulumiset kiinnostaa kovasti! Totisesti toivon, että kaikki olisi ok! Jos sinulla oli tuplat matkassa ja se toinen keskeytyi, mutta toinen jatkaa kehittymistää...!?`


Jense, ei täti vielä täällä ole, tänään vielä yksi lugesatsi sisuksiin...Tarkoitin vaan sitä, että ei mitään oireita/fiiliksiä, että olisi tärpännyt :/
Mutta jos huomenissa kokeilisi mitä testi sanoo, ihan mielenkiinnosta, että näkyykö pregnyl vielä. Pistin sen kp 16 ja huomenna olisi siis kp27.
Jokos sinun ovis on ollut?
 
Rötväles moi! Totta kai sinä olet ansainnu raskautesi! Ei kai nyt siitä pidä pitää huonoa omatuntoa! HÖPÖ HÖPÖ! =) Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Bee, mun ku-raskaus alkoi niin järkyttävillä kivuilla, että taju lähti, oikeasti! Tulehan ilmoittamaan kun tiedät, missä mennään. Ja toivon totisesti, ettei se ole ku.
(.) Ovulaatio oli viime viikon perjantaina, siis kp18 vasta. Ja nyt on keskiviikkona ja eilen tuntunu alavatsalla semmosta kuumotusta ja vihlontaa, aivan kuin menkat olis jo alkamassa. Voikohan nämä olla niitä paljon puhuttuja kiinnittymiskipuja? Voi luoja, että mä toivon, että alkaiskin tälle kierrolle luomuna, eikä tartteis syödä niitä inhoja lääkkeitä! :ashamed:
 
Bee
Kiitos kaikille tsempeistä!! :flower: :hug:

Olen niiiiin pettynyt!!!!!!!! Kävin siis aamulla verikokeessa ja sovittiin polin hoitajan kanssa, että he soittelevat mulle päin päivällä tuloksista. Vaan eipä ole soittoa kuulunut! Aivan uskomatonta! Nyt sitten pitäis rauhassa odotella maanantaihin.. Just joo! :kieh: :kieh:

Jotain positiivistakin, vuoto on loppunut, tänään tuli enää vähän ruskeaa (aiemmin ollut siis ihan kirkasta vuotoa) pyyhkiessä. Toivottavasti olisi hyvä merkki.. :/

B ERITTÄIN vihaisena |O
 

Yhteistyössä