~Ovulaation induktiota heinäkuun helteillä~

:hug: kaikille jotka sen tuntevat tarvitsevansa, nikkejä en muista..
Epätoivo se täälläkin nostaa päätään, kuukaudesta toiseen... :(

(.)
nyt taitaa olla kp 29, ei menkkoja. Joo, en tosiaan aio testata, ei oo mitään tuntemuksia missään!
Kun lopetin luget(kp25), niin heti parina päivänä oli ala-mahalla ja-selässä tutut menkkoja edeltävät kivut. Ja sitten ne loppui. :eek:
Ja niinkun mä olin toivonut, että kierto olisi 28-29pvää. Saas nähdä minne se nyt venyy..

Toisaalta, lh-huppu oli kait jossain kp16 tai 17(ilman irronnutta munasolua siis)
joten siitä jos laskisi, että luteaalivaihe on n. 14pvää, niin tää kierto olisi 30-31pvää. Vai mitäs sanotte??
 
Bee
Sunnuntai 01.07.2007

malttamaton...1.clomit+metut+pregnyl+kortisoni+luget....kp 39/30
Maikki-Likka......1.clomit.................................................kp noin. 30/
mm -72............2.clomit+metut+luget.............................kp 29/28-34
Rötväles...........1.clomit.................................................kp 27/28
Mimi79.............1.clomit.................................................kp 27/?
kurpitsa...........2. clomit+metut + pregnyl.......................kp 26/35-50
Vilinäiti.............1.clomit.................................................kp 25/28
Elisha...............2.clomit.................................................kp 25/32-34
Heksamiina......3. clomit.................................................kp 22/28
Jense...............2. clomit+terolut....................................kp 20/32
Omppu76.........4. clomit................................................kp 18/24-30
Riinu................1. clomit................................................kp 16/?
retuli82........................................................................kp 15/29-32
JEP...................3.clomit+metut.....................................kp 12/31
kati231...........1.puregon + pregnyl + luget....................kp 11/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.......................kp 10/?
Kimpsu.............3.clomit................................................kp 10/30
macy................4.clomit................................................kp 5/32
Bunny...............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)..............kp 1/28
Matilda2007.......?. clomit...............................................kp

plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6

Siirsin listan tänne ja roikun itse siinä samalla.. Vaikkakin tauko tulee nyt elokuuhun asti pakosti. Lääkäri kyllä sanoi että Puregon vaikuttaa vielä tän seuraavankin luomukierronkin?? Että spontaani ovulaatio tulisi helpommin nyt. Voiko pitää paikkaansa?
 
moi! tänään tarttis mennä sin ultraan, hyi! inhooooon gynel käymistä!!!!!
mulla semmosta outoa et viel eilenki kp10 tuli semmost loppu menkka vuotoo.... ja tänään venyy valkkari.. voiko mul olla nyt jo ovis? ja jos limat on tänään onko ovis menny jo vai vieläkö kerkiää.... :eek: :ashamed:
 
Bunny kyllä voi Puregon auttaa/vaikuttaa vielä ensi kierrossa! Niinhän clomitkin vaikuttavat vielä pari kiertoa lopetuksen jälkeen.

Ines jos limojen perusteella jahdataan ovista, niin se on silloin kun se limantulo loppuu, ei siis sen aikana. Joten en usko sun oviksen vielä olleen..
Mä myös inhoan, että mua tutkitaan! Kuka tahansa lääkäri ja mistä tahansa paikasta...Erityisen nöyryyttävää on olla siinä gynen tutkimuspöydällä jalat harallaan ja peppu paljaana...

Minulla taitaa kp 1 lähetyä tuotapikaa..Veikkaan, että ke on kp1. Alkoi vessapaperissa sävy vaihtua ;)
ja kivut alkoivat nekin..
Uutta clomikiertoa kohti ollaan menossa.
 
Mulle sanottiin, että clomit ja piikitettävät auttaa myöhemmissäkin kierroissa, koska munasolun kypsyminen kestää kaikkiaan 8kk. Ne lääkkeet stimuloi tulevien kiertojen munasolujen kasvua yhtä lailla.

"Clomien lopettamisen jälkeen raskaaksi" on kuulemma aika tavallinen tarina, ilmeisesti juuri em. syystä
 
Moro!

Mä liittyisin teidän seuraan: Kolmas clomikierto on menossa ja myös luget käytössä. Nyt kp 19/? ja ovista en ole taaskaan(/kertaakaan) bongannut. Tosin kp 17-18 tuli ruskeaa tuhruvuotoa, mitä lie ollutkaan. Tämän kierron jälkeen tiedossa vielä yksi clomikierto (3 tabl/vrk), jos sekään ei auta niin sit jotain muuta. Yritystä takana jo 10 kuukautta.
 
malttamaton...1.clomit+metut+pregnyl+kortisoni+luget....kp 40/30
mm -72............2.clomit+metut+luget.............................kp 30/28-34
Rötväles...........1.clomit...................................... ...........kp 28/28
Mimi79.............1.clomit................................................ .kp 28/?
kurpitsa...........2. clomit+metut + pregnyl.......................kp 27/35-50
Vilinäiti.............1.clomit........................................ .........kp 26/28
Elisha...............2.clomit.............................................. ...kp 26/32-34
Heksamiina......3. clomit.................................................kp 23/28
Jense...............2. clomit+terolut....................................kp 21/32
Omppu76.........4. clomit................................................kp 19/24-30
Matilda2007.......?. clomit...............................................kp 19/?
Riinu................1. clomit................................................kp 17/?
retuli82................................................................... .....kp 16/29-32
JEP...................3.clomit+metut.....................................kp 13/31
kati231...........1.puregon + pregnyl + luget....................kp 12/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.......................kp 11/?
Kimpsu.............3.clomit................................................ kp 11/30
macy................4.clomit............................................... .kp 6/32
Bunny...............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)..............kp 2/28
Maikki-Likka.......2.clomit.............................................kp 2/29

plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6
 
Heippa vaan taas kaikille!

Miekin sitten tipahdin taas seuraavaan kiertoon. Toisaalta ihan helpottaa kun kerran nyt tuli menkat ihan itte eikä tarvinnut mitään keltarauhashormoonenja popsia =) Tietty se positiivinen raskaustesti olisi ollut paljon mukavanpi juttu, mutta täytyy olla edes tähän vähäiseen omaan hormoonitoimintaan tyytyväinen...
Maha ihan sika kipee,istuminen mahdotonta, liikkuminen kävellen ja autolla lähes mahdotonta, puoli makaava asento sängyllä kaikista vähiten ahdistava. Hitto et mie vihaan menkkkoja :|

Ines Mulla kanssa takoo välillä turhankin kovaa että MIKSI EI MEILLE. Välillä koko taistelu vain tuntuu ihan toivottomalle ja muut vaan ilmoittelee taas kerran olevansa raskaana...
Kunhan meille suotaisiin edes se yksi :ashamed:
 
Tänne ei kuulu mitään uutta ja ihmeellistä. Ovista odotellessa. Aloitan huomisesta kp 13:sta tekemään taas ovistestejä. Toivottavasti tällä kertaa edes jotakin viivaa testeihin ilmestyisi.

Juuri niin kuin Lampukka sanoi, toivon todellakin, että tässä heinäkuun piikittömässä kierrossa kroppa olisi stimuloitunut noista viime kierron piikityksistä, että niistä voisi olla jotain apua nyt klinikan ollessa kiinni.
 
en saa syödä ainakaan pariin kiertoon clomeja! oli tullu toiselle puolelle 2 kystaa.. joten nyt kaikki toivo tähän kiertoon koska toisel puolel oli yks 13mm folli.. ja monta pientä.. voi paska! harmittaa niin paljon! :'(
 
:hug:niille joilla taas alkoivat menkat! On tuo niin ikävä asia! :'(

Matilda2007 tervetuloa mukaan! :hug: Täällä on kans yksi joka ei ole koskaan ovistestistä saanut plussaa! Liekö testitikut viallisia,ainakin toivon niin! ;)

Se on kumma,kun itse yrittää vauvaa,niin heti alkaa kuulemaan,että kuinka muilla tuttavilla on tärpännyt! Sitä aina väkisinkin alkaa miettimään,et miks ei meillä tärppää! :(

Niin kun oli noista clomikaksosista puhe,niin en niistä ole niin kuullut,mutta olen kuullut tämmöisen,että clomeilla tulisi enemmän tyttövauvoja? :D Onko kukaan kuullut tätä,tai voisiko pitää paikkaansa? :)

Niin kävin siellä verikokeissa tänään,että viikon päästä viimeistään saan sitten tulokset. Minkälaisia testituloksia sieltä voi tulla,et mikä on hyvä ja mikä on huono? Ite kun en tiedä yhtään,että mitä lukemia sieltä voi tulla ja sit et mitä se tarkoittaa! :ashamed: Onko muilla näistä verikokeista kokemusta,mistä katsotaan onko ovulaatiota tapahtunut?
 
malttamaton...1.clomit+metut+pregnyl+kortisoni+luget....kp 40/30
mm -72......... 2.clomit+metut+luget...............................kp 30/28-34
Rötväles...........1.clomit.................................................kp 28/28
Mimi79.............1.clomit.................................................kp 28/?
kurpitsa...........2. clomit+metut + pregnyl.......................kp 27/35-50
Vilinäiti.............1.clomit.................................................kp 26/28
Elisha...............2.clomit.................................................kp 26/32-34
Heksamiina......3. clomit.................................................kp 23/28
Jense...............2. clomit+terolut....................................kp 21/32
Omppu76.........4. clomit................................................kp 19/24-30
Matilda2007.......?. clomit...............................................kp 19/?
Riinu................1. clomit+pregnyl...................................kp 17/?
retuli82........................................................................kp 16/29-32
JEP...................3.clomit+metut.....................................kp 13/31
kati231...........1.puregon + pregnyl + luget....................kp 12/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.......................kp 11/?
Kimpsu.............3.clomit................................................kp 11/30
macy................4.clomit................................................kp 6/32
Bunny...............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)..............kp 2/28
Maikki-Likka.......2.clomit................................................kp 2/29

plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6

Hei!
Lisäsin itselleni tuon Pregnylin listaan. Millaisia kokemuksia teillä on tuosta piikistä?

Mä olen ollut ihan kipeä pari päivää, selkä ja maha tuntuvat oudoilta. Illalla oli vaikea nukahtaa kun oli niin tukala olo. Tänään aamulla yritin lepäillä, ei auttanut. Otin särkylääkettä, ei auttanut. Lähdin puuhastelemaan pihalle, auttoi vähän.

Ovistesti näyttää edelleen plussaa, joten se johtuu varmaan siitä piikistä, ilmeisesti raskaustestinkin kanssa pitää odottaa 10-11 päivää, muuten tulee vaan väärä tulos.

Ouh tätä oloa, ei kivaa! :/
 
Täti tuli ennätyksellisesti kp 27 paikalle. Viimeksi oli kierto 39 päivää. Onpahan ainakin clomeilla tasoittunut. Tekisi mieli unohtaa koko vauvaprojekti, mutta koska se on luultavasti mahdotonta (ei voi kuitenkaan olla laskematta ovispäiviä, niin kaipa nuo kolme clomikuuria tässä vielä vetelen ja katsoo sitten mitä tapahtuu. Itkuhan tässä tulee per***e :'( :headwall:
Ajattelin vielä tilata ovistestejä vaikka ovis onkin tiettävästi aina ollut ajallaan, mutta eipähän tarvi sitten pupuilla "turhaan" ja varmuuden vuoksi kun sekin maistuu jo puulta.
Voi että voi naista masentaa tämä elämän kurjuus :'( |O |O |O

MUOKS: Mitä mieltä olette: Pitäiskö mun varata seuranta ultraa tähän kiertoon, jos nuo koko clomit tekeekin vain hallaa vauvahaaveille?
Kun mulla on periaatteessa kaikki kunnossa, eli ovuloin kyllä ja follit (2kpl) oli viimeksi (ennen clomeja) ainakin jotain 20mm jos oikein muistan. Mitä vikaa tässä nyt vielä voi olla????
 
jonski
Heippa kaikille!

Aivan mahtavaa, että löysin tänne! Ja toivottavasti joukkoon iloiseen mahtuu =)

Olen tässä jonkin aikaa seuraillut kirjoituksianne ja nyt päätin itsekin osallistua mukaan. Mullakin tämä clomi-hoito menossa ja nyt kp 13. Ultrassa tänään 2 follikkelia, 13mm ja 15mm. Toivottavasti jompi kumpi onnaa =) Tosin meillä on miehessäkin hieman vikaa, vain 2% uimareista on normaalirakenteisia. Eli nyt vain kerran yritetään clomeilla ja luomuyrityksellä ja sitten syksyllä pitäis aloittaa inseminaatio yhdistettynä ovulaatioinduktioon. Toivottavasti tosin tärppäis nyt, niin ei tarttis niihin mennä.... Lääkäri antoi kuitenkin toivoa.


Sitten kyssäreitä... Onko teillä ollut kovia kipuja oviksen aikaan? Mulla on nyt jo ihan järkyttävät kivut, vaikka lekuri sanoi, että h-hetki olis vasta 3-4 pv päästä... Onko kellään kokemusta inseminaatiosta? Onko lie kallista... Julkiselle puolelle mennään joka tapauksessa...

Tsemppiä kaikille jatkoon ja hellettä odotellessa B) !
 
matilda: tervetuloo mukaan!

mm72: mikäs tilanne siellä? alkoiko menkat?

maikki-likka, bunny: pahoittelut negasta :hug: :hug:

riinu: pregnyllistä alkoi parin päivän päästä alavatsa kivut, oviksen tapaisia kipuja, meni ohi sen yhden päivän jälkeen. mä testaan ylihuomenna, tuolloin pregnyllistä kulunut 17 päivää, tekis mieli testata aiemminkin mutta tuon päivän sain testipäiväksi niin silloin sitten testataan.

rötväles: voi harmi :hug:

jonski: peukutuksia tähän kiertoon, toivottavasti tärppää!pregnyllin ansiosta olen tuntenut oviskivut muutenhan mulla ei ovulaatiota luonnostaan (kait) tapahdu. mulle on tehty 3 inssiä julkisella ja kahdesta niistä lähti raskaus alkuun tosin yhdestäkään ei lasta saatu kotiin asti :( (tosin mulla yks lapsi (2v)saanut alkunsa pelkkien metujen ansiosta)inssit maksaa julkisella sen poliklinikkamaksun verran.

).(kp28 menossa ja r-testi pitäs tehdä kp30, jännittää, en haluis pettyä..suht oireeton olo edelleen, tosin eilen ja tänään aamulla olen kyökkinyt hajuista, johtuiskohan tulevista menkoista kenties?? mitään menkkoihin viittaavaa ei ole ollut.. mahanseutu edelleen lämmin kuin kekäle(ollut oviksesta lähtien)toivottavasti menkat pysyis tipotiessään...
 
Tarkoittaako tuossa taulukossa 1. clomit ensimmäistä clomikiertoa vai mitä? Mulla siis kolmas clomikiertomenossa ja luget myös.

Jense: Jos verikokeessa progesteronin arvo on alle yksi, niin ovista ei ole tapahtunut. Mulla huomenna taas verikoe, toivotaan, että vihdoin arvo olisi yli tuon yhden.

 
Tuli ilmeisesti äskeiseen väärää tietoa. Tämä löytyi netistä

Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.
 
Hei,
Kurpitsa, sulla on jännät paikat, toi hajuherkkyys on vissiin hyvä enne! Ja hyvä että Pregnyl-kipuja on ollut sit muillakin, et se varmaan vaan kuuluu asiaan. Ja jos nämä oikeesti ovat oviskipuja, niin sitten mulla ei kyllä ole ikinä ennen ollut ovista ;)
Ai teille annettiin jokin testipäivä...hmm.. meille ei sanottu siitä mitään. Jostain luin sen että jos on 5000 Pregnyl niin sit se varoaika ois 10-11 pvä, ja jos 10000 Pregnyl niin sitten 14 pvä. Tänään mulla on ollut jo ihan normaali olo (piikki laitettiin la, eli kolme päivää sitten). Pidän kovasti peukkuja ja varpaita teille!

Matilda2007 ja Jonski, tervetuloa! Jonski, me mennään melko samoissa, mulla oli kp11 kaksi 14millistä ja nyt mennään kp 18.

Ines ja mm-72, täällä myös yksi joka ei tykkää gynellä käynnistä! Tai yleensäkään lääkärissä. Mä olen varmaan jotenkin kipuherkkä tai sit vaan jännitän niin kovasti, mutta ihan tavallinen papa-koekin tuntuu musta inhottavalta. Ja silloin kun mulle tuli keskenmeno, niin lääkäri tuskin pystyi ultraamaan kun mua jännitti niin paljon että polvet löi loukkua.. oikeesti, se jo vähän huvittää näin jälkikäteen. Mutta sinne sitten saneltiin nauhalle että "potilas jännittää tutkimusta"... no joo, nyt se lukee siel sit ainiaan! :snotty:

Ines, Maikki-Likka ja Jense, joo, samoin, meille on lähipiiriin tulossa myös tänä vuonna yhdeksän vauvaa. Ei oo koskaan ennen ollut tämmöistä rysäystä kerralla... no, toisaalta, me aletaan kaikki olla sen ikäisiä, että asia on varmaan kaikilla mielessä tai teon alla. Mutta, onnistuneiden lisäksi tuttavapiirissä on ainakin saman verran pareja, joille tää on ollut myös hankalaa. Osa on onnistunut lääkkeillä ja hoidoilla, pari tuttua on adoptoinut ja osa käy hoidoissa edelleen. Mä yritän aina ajatella, että ei se kaverin lapsi olisi kuitenkaan mitenkään meidän lapsi, eikä se ole meiltä pois että he saavat. Sillä se on hiukan helpompi kestää, vaikka käsittämättömän pahalta toisen ilouutinen voi tuntua.

Jense, en ole kuullut että tyttöjä tulisi enemmän. Mutta olikos se niin että "tyttösiittiöt" ovat pitkäikäisempiä ja hitaampia kuin "poikasiittiöt", eli jos se liittyy jotenkin ajoitukseen?

Rötväles, voi harmi, onneksi kierto on nyt sit kuitenkin lyhentynyt, sehän on hyvä merkki. Tilaa vaan testejä ja ultra, jos et muuta saa niin ainakin mielenrauhaa ja tietoa lisää.

Hauskaa kesäpäivää kaikille! :flower:
 
Heippa vaan taas kaikille, ei ole tullut kirjoteltua pahemmin, kun miehellä alkoi kesäloma ja ollaan oltu reissun päällä. Saapahan muuta ajateltavaa ja aika kuluu nopeammin, kun ei ole kalenteri koko ajan nokan alla ;) tässä kierrossa kun ei taida olla mitään jännätävää, tätiä siis odotellaan. Menkat pitäis alkaa nyt viikon loppuna ja sit taas clomit...huoh :whistle:

Matildalle2007 ja Jonskille tervetuloa joukkoon!! Ja juu matilda eka numero tarkoittaa monesko clomi/piikitys kierto on menossa.

Maikki-Likalle iso :hug: !! mustakin tosiaan tuntuu että menkka kivut/vuoto on runsaampaa kuin ennen, mutta kestää vähemmän aikaa...

Ines sulle myös halaus!! Tosi kakka tilanne kyllä, harmittaa oikeen sun puolesta, noh mutta jos se tämän kierron muniksesta tärppäiskin... :heart:

Mites Vilinäiti ootko jo testannut? sullahan tulee piakkoin kierto täyteen... ;) Onkos muita jotka tällä viikolla testailee, jos täti jättää kyläilyt väliin? ;)

Rötvälekselle myös :hug:
 
malttamaton..1.clomit+metut+pregnyl+kortisoni+luget..kp 41/30
mm -72......... 2.clomit+metut+luget...........................kp 31/28-34
Mimi79...........1.clomit.................................................kp 29/?
kurpitsa.........2. clomit+metut + pregnyl....................kp 28/35-50
Vilinäiti...........1.clomit.................................................kp 27/28
Elisha............2.clomit..................................................kp 27/32-34
Heksamiina......3. clomit.................................................kp 24/28
Jense...............2. clomit+terolut....................................kp 22/32
Omppu76.........4. clomit...........................................kp 20/24-30
Matilda2007.......3. clomit+luget.....................................kp 20/?
Riinu................1. clomit+pregnyl...................................kp 18/?
retuli82........................................................................kp 17/29-32
JEP...................3.clomit+metut.....................................kp 14/31
kati231.........1.puregon + pregnyl + luget..................kp 13/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.......................kp 12/?
Kimpsu.............3.clomit................................................kp 12/30
macy................4.clomit................................................kp 7/32
Bunny...............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)..............kp 3/28
Maikki-Likka.......2.clomit................................................kp 3/29
Rötväles...........2.clomit.................................................kp 2/28

plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6

 
jonski
Moi taasen! Kun on tämä epäsäännöllisen säännöllinen työ, niin pääsee vasta nyt kirjoittelemaan.

Kurpitsa: Kiitos peukuista! =) Mulla ton ovulaation kanssa vähän sama juttu, ei tule ihan luonnollisesti, joten clomit siksi käytössä. Sitten on vielä se pco-paholainen. Mutta positiivisin mielin ollaan vielä... Peukkuja kovasti pidellään, sulla jännät paikat menossa.

Riinu: Juu aika samoissa mennään. Mulla on aikamoiset kivut ollut tässä siitä kp 13 asti. Tuntuu, että joku halkeaa... Mutta ovis olis lekurin mukaan kp 16/17... Eli se olis käytännössä huomenna/ylihuomenna... Sitten vain jännäämään.

Auringonpaistetta kaikille!

:flower: =)
 
Jonski tervetuloa,kyllä tänne mahtuu! :hug: Ja voima :hug: tädin yllättämille!

Ite sain nyt tuon s-prog tulosksen oli 3.9,lääkäri sanoi että tulos oli huono! :'( Ettei sitä ovista sitten tapahtunutkaan! :'( Taas pohjalle tiputtiin,eikö koskaan mitään hyviä uutisia mulle,arg! :kieh: Täällä kp24,täti saisi tulla jo,että pääsisi uuteen kiertoon!
 
malttamaton..1.clomit+metut+pregnyl+kortisoni+luget..kp 42/30
mm -72......... 2.clomit+metut+luget...........................kp 32/28-34
Mimi79...........1.clomit.................................................kp 30/?
kurpitsa.........2. clomit+metut + pregnyl....................kp 29/35-50
Vilinäiti...........1.clomit.................................................kp 28/28
Elisha............2.clomit..................................................kp 28/32-34
Heksamiina......3. clomit.................................................kp 25/28
Jense...............2. clomit+terolut....................................kp 24/32
Omppu76.........4. clomit...........................................kp 21/24-30
Matilda2007.......3. clomit+luget.....................................kp 21/?
Riinu................1. clomit+pregnyl...................................kp 19/?
retuli82........................................................................kp 18/29-32
JEP...................3.clomit+metut.....................................kp 15/31
kati231.........1.puregon + pregnyl + luget..................kp 14/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot.......................kp 13/?
Kimpsu.............3.clomit................................................kp 13/30
macy................4.clomit................................................kp 8/32
Bunny...............1.puregon+pregnyl (nyt tauko)..............kp 4/28
Maikki-Likka.......2.clomit................................................kp 4/29
Rötväles...........2.clomit.................................................kp 3/28

plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6

[/quote]

 

Yhteistyössä