OYS:ssa synnyttäneet

Synnytys salissa oli ihan huippuammattitaitoista porukkaa. Oli turvallinen tunne synnyttää, vaikka olikin vähän jännitystä muuten synnytyksessä.. Siellä synnyttäneiden osastolla olisin kaivannut ensikertalaisena vähän enemmän läsnä oloa vauvan hoitamisen ja imetksen opettelussa ensikertalaisena.
 
Kuten yllä olevassakin viestissä kehuttiin, salissa oli todella ammattitaitoista väkeä. Tai ainakin tunsin olevani todella hyvissä käsissä! Minun mielipiteitäni kuunneltiin.
He kyllä (mielestäni) pitkittivät turhaan ponnistusvaihetta (yht. 1 tunti 16 min.), mutta auttoivat kyllä, kun huomasivat etten kertakaikkisesti jaksanut enää.

Osastolla ei sitten ehkä kaikki mennytkään niin putkeen hoitajien kanssa.. Uskoisin, että siellä oleva kiire (liian vähän hoitajia..) sai pinnan kireäksi monelta yököltä, esimerkiksi. Mutta kyllä sielläkin autettiin tarvittaessa; ainoa mikä minulle unohdettiin näyttää oli käsin lypsäminen.

Eli kokonaisuudessaan ihan ok kokemus; voin tehdä vielä toisen lapsenikin OYS:ssa. :)
 
Itse synnytin esikoisen 07 ja nyt toisen viikko sitten OYS:ssa. Ensimmäinen ei ollut mitenkään riemukas kokemus, synnytyksestä jäi melkoinen pelkotila ja vuodeosastoaika oli vain pakollinen paha ennen kotiin pääsyä.

Toisella kerralla ihan kaikki meni toisin! Kätilöt ja synnytyssalin väki muutenkin olivat aivan uskomattoman upeita! Synnytyksessä oli mukana kätilöopiskelija josta mieskin tuumasi jälkeen päin, että pirun pätevän olonen! Synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli ja se onnistui hyvin. Vuodeosastolla henkilökunta oli myös todella ihanaa ja ystävällistä, sain apua kun reilusti suuni aukaisin ja kysyin!
 
Hei.

Ensimmäisestä jäi vuonna 07 sellainen kokemus että itse synnytyssalissa meininki ok. Ennen synnytystä kävin yön tarkkailussa kun olin vrk:den niin hemmetin kipeä epäsäänn. supistusten takia. Olisin halunnut jäädä sairaalaan, minulle sanottiin ettei ole synnytyssupistuksia kun eivät nosta käyrää tarpeeksi ja kotiin vain. Jälkeenpäin sitten joku tuumasi etteivät ne aina käyrällä näy. Olinkin 5,5cm auki ku viimein otettiin vastaan. Myös osastolla olosta jäi paha mieli, olin aivan umpiväsynyt(kärsin muutenkin unettomuudesta), en pystynyt nukkumaan kun olin niin paniikissa etten osaa hoitaa lasta ja eivät päästä mua ikinä kotiin. Pari vanhempaa hoitajaa olivat kärtyisiä ja eivät voineet ymmärtää miksi olin niin arka hoitamaan vauvaa. Tähän olisin kaivannut enemmän tukea. Nuoremmat hoitajat ja etenkin yököt sattuivat minulla olemaan ihania. Nyt olen koittanut asennoitua erilailla, laskettuaika 3vkon päästä. Mutta liekkö se auttaa kun hormonit taas pelissä..että meneekö itkiessä koko osastoaika. Varmasti riippuu paljon siitä miten synnytys sujuu ja millaiset tyypit sattuu olemaan töissä. Ja tietenkin se, jos on tällainen herkkis kuin minä, hankaloittaa asioista.

Toiv. sulla menee hyvin. :)
 
^Voishan tässä herätellä henkiin vanhaa ketjua :)

Minä synnytin esikoisen OYS:ssa 2010. Mulla jäi päällimmäisenä mieleen henkilökunnan toiminnasta se, että kaikilla oli kiire, eikä oven suusta kurkkaavat kasvot vaihtuivat aina, imetyksessä ei ehditty opastamaan ollenkaan... Kaiken kaikkiaan tosi epävarma olo oli koko ajan, että mitä tässä seuraavaksi tapahtuu jne. Kiireellehän ei kyllä mitään voi, siellä syntyi mun synnytyksen aikana kymmenen muutakin vauvaa kuulemma, kertoivat sitten jälkeenpäin. Eikä kukaan ollut kiireen takia mua kohtaan mitenkään äkäinen tai hermo kireellä tai muuta. Osastolla muistaakseni yhtä tai kahta hoitajaa lukuunottamatta kaikki oli ihania!
 
IMN
Muusta henkilökunnasta ei jäänyt pahaa sanottavaa kuin kohdalleni sattuneesta anestesialääkäristä, joka oli mielestäni hieman töykeä. Osastollakin oli tosi mukavia hoitajia ja auttoivat tosi hyvin, ehkä liikaakin välillä :)

Tällä hetkellä OYSin synnyttäneiden osastot on tosi täynnä. Tänään juuri kotiuduin seurannasta ja vielä jakautumattomienkin osastolle tuotiin äitejä vauvoineen kun synnyttäneiden osastoille ei enää mahtunut. Mutta nythän onkin sen kauan toitotetun "babyboomin" aikaa :)
 

Yhteistyössä