Pääseekö nykyään aivan kuka tahansa päivittäiskauppaan töihin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei siinä mitään ettei tunneta valikoimaa mutta aika usein työntekijät vaikuttaa rehellisesti sanottuna tyhmiltä kun kysyy jos tuotteessa on palmuöljyä tai jos se sopii keliakiaa tai diabetesta sairastavalle. "Keliakia... mikä se semmonen on?"
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Nyt sulla taitaa mennä käsitteet sekaisin. Farmaseutit ovat töissä apteekeissa ja ovat suorittaneet tutkinnon farmakologiasta. Päivittäistavarakaupassa taas sitten on töissä myyjiä, joilla yleensä ei ole lääketieteellistä tutkintoa taustalla.
 
vierailija
Nyt sulla taitaa mennä käsitteet sekaisin. Farmaseutit ovat töissä apteekeissa ja ovat suorittaneet tutkinnon farmakologiasta. Päivittäistavarakaupassa taas sitten on töissä myyjiä, joilla yleensä ei ole lääketieteellistä tutkintoa taustalla.
Apteekissa olen nähnyt etniseltä taustaltaan poikkeavan farmaseutin (jolla oli huntu) mutta en koskaan päivittäistavarakaupassa.
 
vierailija
Ei ruokakaupan työntekijän tarvitse tietää kaikista tuhansista tavaroista missä on palmuöljyä ja missä ei. Valveutunut asiakas ottaa itse selvää. Jos tuotteista on jotain kysyttävää niin kysymyksen voi esittää henkilökunnalle ja he selvittävät asian asiakkaalle mutta siinä voi mennä muutama päivä.
 
Kaupallinen perustutkinto pitää kyllä sisällään tuoteneuvontaa, markkinointia ja harjotteita asiakaspalvelutilanteista, mutta valitettavasti koulu ei tee ihmisestä
asiakaspalvelualtista/taitoista/halukasta.
Näihin palveluhaluttomiin törmää aika usein normi kaupassa.

Jos asiakaspalvelija ei tiedä jotakin,
voi tietenkin kysyä että voisiko hän ottaa selvää.

Ja työnantajan tulisi järjestää tuotetietokursseja.
 
Olisi hyvä jos ostoskärryihin tulisi viivakoodien lukulaitteet. Siitä voisi sitten valita esim., että keliakia, pähkinäallergia, ei palmuöljyä.
Tän tyyppisiä, ellei ihan samoja, löytyy jo osasta kauppoja! Mutta siinä kärrissä on kiinni pädi josta voi ammentaa tietoa tai se tarjoaa ostoslistan valitun ruoan perusteella etc.

Valitettavaa on, että kaikki pyritään automatisoimaan! Joten parempi oppia tässä väliajalla käyttämään googlea!:LOL:
 
vierailija
Kaupallinen perustutkinto pitää kyllä sisällään tuoteneuvontaa, markkinointia ja harjotteita asiakaspalvelutilanteista, mutta valitettavasti koulu ei tee ihmisestä
asiakaspalvelualtista/taitoista/halukasta.
Näihin palveluhaluttomiin törmää aika usein normi kaupassa.

Jos asiakaspalvelija ei tiedä jotakin,
voi tietenkin kysyä että voisiko hän ottaa selvää.

Ja työnantajan tulisi järjestää tuotetietokursseja.
Älä viitsi. Kaupallinen tutkinto ei tarkoita sitä että käydään ja opetellaan tuotteiden tiedot ulkoa. Tuotetietokursseja on mutta opetteleppa itse esim prisman kaikkien tuotteiden tiedot ulkoa..
 
Miksei kaupoissa ole juuri lainkaan etnisiä vähemmistöjä kun siivoojina? Eikai myymäläpäälliköt vain ole rasisteja kun tekee valinnat?
Kyllä minä olen suomalaismarketeissa törmännyt esim. useampaan venäläistaustaiseen kassaan, häkellyttävän kauniiseen ja ystävälliseen aasialaiskassaan (ei ollut kuminaamaria, Lispetille tiedoksi) ja mukavaan huivipäiseen hyvää suomea puhuvaan muslimityttöön (Iran/Syyria/Irak?) kassalla. Hyllyttäjinä on myös joskus heilunut arabin näköisiä nuoria miehiä.
 
Kyllä minä olen suomalaismarketeissa törmännyt esim. useampaan venäläistaustaiseen kassaan, häkellyttävän kauniiseen ja ystävälliseen aasialaiskassaan (ei ollut kuminaamaria, Lispetille tiedoksi) ja mukavaan huivipäiseen hyvää suomea puhuvaan muslimityttöön (Iran/Syyria/Irak?) kassalla. Hyllyttäjinä on myös joskus heilunut arabin näköisiä nuoria miehiä.
Kuminaamaria!:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Jaa-a. Uskoiskihan tuota.:giggle:
 
vierailija
Ennen kuka tahansa pääsi töihin mihin tahansa. Nykyään pitää olla johonkin kioskimyyjän työhönkin viiden vuoden koulutus. Paitsi jos on mamu, silloin pääsee töihin helpommin. Kuka tästä hyötyy? Ei kukaan. Kallista ylikouluttaa väkeä joka ei sitten työllisty. Näkeekö tätä typeryyttä kukaan? Ei.
 

Yhteistyössä