Päästättekö lapsenne kyläilemään kerrostaloissa asuvien kavereiden luokse?

  • Viestiketjun aloittaja arveluttaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Eikö...
...ihan kohtuullista murskata kaikki kerrostalot, niin voisivat äkkiä rakentaa itselleen omakotitalot ja sitten voisi lapsi mennä sinne. Mun mielestä ihminen, joka on matkustellut mm turussa ja helsingissä ( huom pienet alkukirjaimet) on kyllä sen verran kosmotolliitti, että sinuna en kyselisi täällä neuvoja, koska tod.näk tiedät kuitenkin itse paremmin.

Mitä alkup. kysymykseen tulee, niin meillä vaihtuu telkkarista heti kanava, jos tulee ohjelmaa, jossa näkyy kerrostalo. Me olemme nähneet televisiosta ohjelmia, joita on kuvattu helsingissä, turussa ja jopa ulkomaalla asti!
 
Ah, niin
[QUOTE="xxxxxx";25732556]Suomessa on sekä kuppasia omakotitaloalueita ja kuppasia kerrostaloalueita. Ja niitä on ihan kaikissa kunnissa---[/QUOTE]
Ei pidä paikkaansa, ei kaikissa kunnissa ole kuppasia kerrostaloalueita, kun ei kaikissa ole kerrostalojakaan :/ Kuppaisia omakotialueita luultavasti kyllä on kaikissa kunnissa.
 
kertsi
Mua naurattaa niin paljon tää viestiketju. Meidän kerrostalossa saa jo valituksen jos pieraiseekin vähän äänekkäämmin. Tosi hurjaa menoa täällä voikin viettää..
 
"Ulla"
Että tämmönen viestiketju edes pistetään liikenteeseen...Voi vaan kuvitella, miten ne omakotitaloissa asuvat sen 300 000 euron velan kourissa ja kärvistelevät miten edes tili riittää seuraavaan, että se siitä köyhyydestä. Me asumme kahden lapsen kanssa erittäin hyvässä velattomassa omistusasunnossa kerrostalossa eikä hädän päivää ja jopa lasten kaverit ovat aina uskaltaneet tulla meille kyläilee ja jopa yöksi.
 
Just a guy
Säälin sua, mutta enemmän säälin sun lasta joka omistaa äidin/isän jolla on noin paljon ennakkoluuloja, varo vaan ettei lapsesi saa kavereita muista ns yhteiskuntaluokista.
 
CityWoman
Hyvä provo tai ihan hassusti ilmaistu asia!
Joitain määrättyjä "huonoja alueita" kai on tai on aiemmin varsinkin ollut kaikissa kaupungeissa, joihin on kerääntynyt, halvan asumisen perässä kai, paljon esim. päihdeongelmaisia.
Kerrostaloon tämä asia ei sinänsä tietenkään voi liittyä. :D
Itse asumme myös erittäin tyylikkäässä, avarassa ja valoisassa kerrostaloasunnossa ja tällä 1500 euron vuokralla maksaisi omaa jo reippaasti pois! Tahdomme olla vapaita muuttamaan muitta mutkitta jos huvittaa.
 
"tuikku"
Jos minun lapseni ovat tavanneet sinun lapsesi eskarissa, toivon todella, ettet päästä häntä meille. Yläkerrassa asuu aivoton hullu, joka takoo seiniä ja paiskoo ovia yötä päivää, potkii meidän ovea koska vihaa lapsia. Alakerrassa asuu juoppopariskunta, jotka remuavat ilta kymmenestä aamu kuuteen, mutta ovat aivan harmittomia päivisin koska ovat sammuneet. Seinänaapurissa asuu vesikauhuinen dobermanni, joka räkyttää heti jos kuiskaatkin meillä jotain. Meitä tämä touhu ei kyllä häiritse pätkääkään, koska harvemmin nämä mainitsemani yhteiskunnan pohjasakkaan kuuluvat älykääpiöt ovat meidän seinien sisällä kylässä, viihtyvät pikemminkin omissa oloissaan omissa mölinöissään, eivät edes notku pihan grillikatoksessa, kun ovat virittäneet sisätiloihin kaasugrillinsä. Mutta ettäkö päästäisinkö lapsesi meille? En ikinä, vaikka me olemmekin täysin normaali keskituloinen perhe kerrostalossa omistusasunnossa, niin teidän kaltaisianne ahdasmielisiä alieneita emme kaipaa lähiöömme.
 
"Huolestunut"
Eikö voisi joku esim. Paatero puhua läpi asiallisen lainkirjaimen, jolla kerrostalossa asuvat lapset eivät pääsisi esikouluun ja itse asiassa miksi pitää niitä kouluttaa kortistoon? Eli myös peruskoulutuksen määrää/tasoa tulisi tarkastaa alaspäin mitä pikemmin...
Tunnistamista helpottaisi esim. vasemmassa käsivarressa pnainen liina varustettuna K (kerrostalo) -kirjaimella.
 
Eskarilaisen äiti myös
Avaus oli kyllä sinänsä huvittava, mutta avaanpa tähän vähän toistakin näkökulmaa. Asumme itse kerrostalossa vuokralla kaupungin keskustassa, siis ihan hyvämaineisella alueella, mutta... Tämä talo jossa asumme on vuodelta vasara&kirves ja myös sen näköinen. Tässä vaiheessa haluan mainita, että asumme täällä slummissa olosuhteiden pakosta VÄLIAIKAISESTI. Taloyhtiö on rauhallinen ja naapurit asiallisia. Itse en välttämättä antaisi lapseni vieraille tässä talossa, jos en tuntisi perhettä, minne lapsi on menossa kylään. Minun mielestä on vastuullista ottaa selvää ja seurata, missä ja millaisten perheiden luona oma lapsi käy. Mutta ei todellakaan voi yleistää, että sosiaalinen alaluokka asuisi kerrostaloissa. Kyllä niitä perhetragedioita löytyy myös tiilipalatseista, sieltä missä kaikki näyttäisi ulospäin olevan kunnossa.
 
Kerran on pyydetty koko perhettämme kylään kerrostaloon, kyseessä oli 1900-luvun alussa rakennettu kerrostalo Helsingin Ullanlinnassa. Perhe oli kyllä arvojemme mukainen, vanhemmat koulutettuja ja lapset hyvin puettuja, mutta kerrostalo on kerrostalo eikä paska eri paketissa muuksi muutu, joten kieltäydyimme kunniasta.
 
"vieras"
Hah, tää ei voi olla totta! Missä muovipussissa jotkut ihmiset oikeen elävät? Ja millaiseen muovipussiin ne lapsensa sullovat tuollaisella ajatusmallilla? Jotenkin huvittavaa, että joku voi vakavalla naamalla kysyä tuollaisia kysymyksiä. Tai ehkä tää on sittenkin vitsi?
 
"..."
miten se kerrostalo on huonompi vaihtoehto elää kuin muutkaan asumismuodot? itselläni ei ole lapsia,mutta oli jo niin typerä topic että piti kommentoida.aloittaja voi painua sinne prinsessa linnaansa.
 
"Joku"
No miksihän et päästäisi lastasi kerrostalossa asuvien kavereiden kotiin..?? Eihän siinä mitään, että olet hieman ylisuojelevainen omasta mielestäni, mutta kyllä itse päästäisin oman lapseni kerrostaloihin kavereiden luokse.. Eise välttämättä tarkoita, jos asuu kerrostalossa että on köyhä !?!? :mad: Itsekkin asumme rivitalossa, emmekä ole köyhiä..Typerää tuommoinen ajattelutapa..
 
Juuri mä
Kerrostaloissa saattaa asua esim. työttömiä tai kannbista polttelevia ihmisiä. Mitä siinä lapselleen sitten kertoisi jos toisen vanhemmat ei käy töissä??!! Ja sitä paitsi monissa kerrostaloissa on vuokra-asuntoja. Jos ihmisillä ei ole varaa pankkilainaan on kyse laiskuudesta.
 
riituska
millä vuosisadalla nämä ihmiset on .. myös kerrostaloissa asuu rikkaita, rakkaita ,oppineita ja oppimattomia ...niin kuin jossain pientalolähiössä
ihan sama jos ei anna lasten leikkiä
kun joku käyttää sinistä puseroo pinkin sijaan ...HUH HUH HUH
 
janustheanus
Tää on askarruttanut mua pitkään. aina kutsutaan porukkaa synttäreille mut ketään ei tuu.... mehän asutaan kerrostalossa.
oon vielä patistanut lapsia käyttäytymään säädyllisesti ja kuuntelemaan koulussa. Voishan se olla jos muutettais omakotitaloon niin keskiavo nousis 9,5 :stä kymppiin. Kiitos Ap, en tajunnut tätä aiemmin :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä