Päiväkodeissa kuulemma huudetaan lapsille..

  • Viestiketjun aloittaja vähän ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti
vähän ihmetyttää
Minulla on muutama tuttu töissä päiväkodissa. He ovat sanoneet, että osa hoitajista huutavat lapsílle kohtuuttoman paljon ja ovat epäkypsiä, ja että lapsille puhutaan siellä tosi rumasti.

Kuulemma vanhemmat eivät tiedä mitä kaikkea siellä tapahtuu.Vähän siis jännittää laittaa omaa lasta päiväkotiin. Onkohan tämä tottakaan?
 
Minä olen ollut monessa päiväkodissa työharjoittelussa ja en ole tälläiseen törmännyt. Tietysti lapsia saatetaan komentaa hieman enemmällä volyymillä jos joku lapsi ei tottele ja aiheuttaa vaikka vaan kahinaa muiden kanssa.
 
hellsbells
Kyllä varmasti niihin hoitajiinkin mahtuu mätiä mukaan... Ikävä kyllä :( ... Tuossa lähikunnassa muutama vuosi sitten oli oikeen kunnon haloo lehtiä myöten, kun pari hoitajaa pakotti lapset syömään omaa oksennustaan ym. :/
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja hellsbells:
Kyllä varmasti niihin hoitajiinkin mahtuu mätiä mukaan... Ikävä kyllä :( ... Tuossa lähikunnassa muutama vuosi sitten oli oikeen kunnon haloo lehtiä myöten, kun pari hoitajaa pakotti lapset syömään omaa oksennustaan ym. :/
?? Täh? HYI kamala!
 
ap
Ja nämä, jotka huutavat lapsille, ovat kuulemma niitä tosi voimakkaita tyyppejä, jotka jyräävät myös hoitajat. Eli siihen ei edes puututa, vaikka olisi vaikka kuinka monta hoitajaa paikanpäällä.

Ja en siis tarkoita sellaista huutamista, mikä tulee aiheesta, vaan sitä, että osa hoitajista suhtautuu lapsiin epäkypsästi, eivät ymmärrä lapsen ikätasoa, pitävät lasta sellaisena kenelle voi puhua rumasti ja huutaa, tarkoitan epäammattimaisuutta. Ja siis tähän ei muut hoitajat puutu.
 
hellsbells
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja hellsbells:
Kyllä varmasti niihin hoitajiinkin mahtuu mätiä mukaan... Ikävä kyllä :( ... Tuossa lähikunnassa muutama vuosi sitten oli oikeen kunnon haloo lehtiä myöten, kun pari hoitajaa pakotti lapset syömään omaa oksennustaan ym. :/
?? Täh? HYI kamala!

... Ei nyt onneks ihan suoraan oksennustaan, mutta oksentamaansa ruokaa... Kyllähän sekin perseestä on :x ... Tuossa on jottain juttua jos kiinnostaa :)
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Hattulan+p%C3%A4iv%C3%A4kotiv%C3%A4kivaltaep%C3%A4ily+j%C3%A4rkytt%C3%A4%C3%A4+lastenhoidon+ammattilaisia/1135237495813

 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja hellsbells:
Kyllä varmasti niihin hoitajiinkin mahtuu mätiä mukaan... Ikävä kyllä :( ... Tuossa lähikunnassa muutama vuosi sitten oli oikeen kunnon haloo lehtiä myöten, kun pari hoitajaa pakotti lapset syömään omaa oksennustaan ym. :/
?? Täh? HYI kamala!
Etkö lue lehtiä?
 
Olen ollut työharjottelussa pk:ssa, ja kammolla kuunteelin sitä hoitajien huuto pieniin lapsiin!
ja lasten käytöksessä ei ollut mitää normaalista poikkeavaa... ne akat oli vaan nii paatuneita ilmeisesti hommiinsa.
ja kun vanhemmat tuli hakee lapsii, oli ihan toinen ääni kellossa!
Uskokaa tai älkää...
 
epeli
onhan noita.käyn itse puistossa lapsen kanssa jossa on päiväkoti japph:t samaan aikaan.muutama karjuu oikeesti tosi rumasti ja naamat on sen näkösiä kun olis joku pissiny aamumuroihi.sama joillain pph:jilla.Hymy kyllä irtoo kun äitit tai iskät ilmestyy kuvaan.Ikkunan allakin on tarha ja välillä oon katellut että tonne en ainakaan lapsiani vie.:(
 
saako kysyä
Alkuperäinen kirjoittaja :
Olen ollut työharjottelussa pk:ssa, ja kammolla kuunteelin sitä hoitajien huuto pieniin lapsiin!
ja lasten käytöksessä ei ollut mitää normaalista poikkeavaa... ne akat oli vaan nii paatuneita ilmeisesti hommiinsa.
ja kun vanhemmat tuli hakee lapsii, oli ihan toinen ääni kellossa!
Uskokaa tai älkää...
Missä kaupungissa näin??
 
pph
Sama kokemus. itse olen myös kierrellyt eri päiväkoteja :/ Nyt pph:na ja en huuda. Joskus joutuu kyllä todella tiukasti sanomaan ja minulle vanhemmat sanoneet itse, että kieltää saa ja ääntäkin korottaa.
 
ap
Itse pohdin tässä nykyajan päivähoitojärjestelyjen laatua. Kaikki vanhemmat tuntuvat vievänsä lapsensa tarhaan nykyään ja selittelevät miten siellä on kivaa ja saa kavereita ym. Lisäksi sinne viedään lapsia todella nuorella iällä. Lasten pahoinvoinnin on kuitenkin puhuttu lisääntyneen, miksi??
 
Alkuperäinen kirjoittaja saako kysyä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Olen ollut työharjottelussa pk:ssa, ja kammolla kuunteelin sitä hoitajien huuto pieniin lapsiin!
ja lasten käytöksessä ei ollut mitää normaalista poikkeavaa... ne akat oli vaan nii paatuneita ilmeisesti hommiinsa.
ja kun vanhemmat tuli hakee lapsii, oli ihan toinen ääni kellossa!
Uskokaa tai älkää...
Missä kaupungissa näin??
Turussa, haritussa
 
vieras
On noita ihmisiä, jotka huutaa turhasta, varmasti päiväkodeissa töissä. Jotkut ihmiset eivät vaan osaa muita tapoja, muillakin työpaikoilla kuin päiväkodeissa aikuiset ihmiset karjuvat naama punaisena. Ja ei ne jotkut kotiäiditkinkään oikein muuta tapaa osaa kuin huutaa. Luonne-/tapakysymys, kamala sellainen eikä liity työpaikkaan...
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja saako kysyä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Olen ollut työharjottelussa pk:ssa, ja kammolla kuunteelin sitä hoitajien huuto pieniin lapsiin!
ja lasten käytöksessä ei ollut mitää normaalista poikkeavaa... ne akat oli vaan nii paatuneita ilmeisesti hommiinsa.
ja kun vanhemmat tuli hakee lapsii, oli ihan toinen ääni kellossa!
Uskokaa tai älkää...
Missä kaupungissa näin??
Turussa, haritussa
Kiitos tiedosta, onneksi ei asuta sielläpäin.
 
haa
Varmaan isossa osassa päiväkoteja huudetaan lapsille. Meidänkin muuten täydellisessä päiväkodissa oli yksi nuori nainen, jolla on jatkuvasti huono päivä ja naama mutrussa, myös vanhempien läsnäollessa. Selitti käytöstään myöhemmin raskaudella, mutta ihan yhtä kyllästyneen oloinen oli silloinkin.
 
juu
Vanhemmat saavat huutaa lapsilleen vaikka kuinka paljon, mutta jos hoitaja korottaa edes vähän ääntään näitä kurittomia kullannuppuja komentaessaan niin heti sen on HUUTAMISTA. Osa penskoista ei oikeasti tottele mitään eikä siinä mikään hiiren vikinä silloin auta!
 

Yhteistyössä