Päiväkotiin töihin ilman koulutusta?

Olen aina ollut kiinnostunut lasten hoidosta ja niiden kanssa touhuamisesta, omakin löytyy. Nyt olisi paikallisessa päiväkodissa muutama paikka auki, tottakai hakevat ammatin omaavaa henkilöä mutta olisikohan minulla mitään toivoa? Kehtaanko laittaa edes hakemusta? Olen omalta ammatiltani pieneläinhoitaja, valmistumisen jälkeen tulin heti raskaaksi enkä päivääkään ole töitä tehnyt. Oman alan töitä ei löydy omalta eikä naapuripaikkakunnilta.
Lähihoitajaksi haluaisin opiskella, mutta toistaiseksi siihen ei ole mahdollisuutta (lähin koulupaikka muualla, mies ns reissuhommissa - liian rankka yhtälö lähes yksinhuoltaja-äipälle ja lasta ajatellen, en halua hänen olevan kellon ympäri hoidossa jotta minä saan koulun ja matkojen lisäksi läksyni tehtyä ) Huoh.
 
Lähinnä nuoria kunnat hakee päiväkotiin ainakin täälläpäin töihin.Työllistettynä pääsee myös.Laita päiväkodin johdolle tai johonkin että oot kiinnostunut alasta mutta opiskelumahdollisuuksia ei ole,omien lapsien kaitsemisesta varmaan on kokemustakin?
Jos pääsisit vaikka toisinaan sijaiseks tai autteleen niitä varsinaisia päiväkodin tätejä esim pihalla valvomisessa,nukuttamisessa..Ihan sitä päivähoidontädin hommaa tuskin saat ilman koulutusta
 
Kannattas kokeilla työharjoittelua päiväkodissa ensin.Epäilen vahvasti jotta omalla koulutuksellasi pääsisit töihin päikkäriin.Meilläpäin valittiin tuossa taannoin eskarinavustajaksi suoraan talon sisältä,rannalle jäi ruikuttamaan amk-sosionomista lähtien...
 
ire
voisit yrittää päästä aikuiskoulutuksen kautta oppisopimuksella päiväkotiin opiskelemaan lähihoitajaksi ja töihin...ei ole niin herkkua ku luulis aika helppoa mut raskasta selälle ja meininkiä riittää.. uskoisin kans että koulutus tulee olla ainakaan meillä jyväskylässä ei ilman koulutusta pääse ja ei välttämättä koulutuksellakaan...toisaalta jos lukisit lähihoitajaksi ensin pääsisit näkemään muitakin työaloja kuin lastenhoidon...
 

Yhteistyössä