Päiväkotikavereiden kyläily

  • Viestiketjun aloittaja "kaveri"
  • Ensimmäinen viesti
"kaveri"
Kuinka usein lapsenne kyläilee päiväkotikaverinsa luona? Tapahtuuko kyläilyt yleensä saman kaverin kanssa. Minkä ikäisiä lapsenne on?

Meillä ei vielä lapset ole päiväkodissa, mutta mietinä noin vastaisuuden varalle. Kuka yleensä tekee aloitteen kyläilystä, lapset itse vai vanhemmat?
 
"vieras"
ei meillä ainekaan kyläillä. saavat toisistaan 'tarpeekseen' sen pk-päivän aikana, vaikka siellä pkssa ne perhaimmat kaverit onkin. ikää tosin 'vasta' se 3,5v.
 
"piipero"
Meillä 5v. käy tai meillä käy päiväkotikaveri ehkä kerran kuussa. Lapset yleensä itse ehdottavat kyläilyä ja sitten me vanhemmat soitellaan/tekstaillaan ja sovitaan leikkitreffit. Meillä oikeastaan kaksi vakiokaveria, välillä lapset kyläilevät yksinään ja välillä äiti + sisarukset tulevat mukaan kahvittelemaan/syömään jos arki-ilta. Muuten ei näiden perheiden kanssa oikeastaan olla tekemisissä.
 
Keittiönoita
Molemmat kyläilivät 3-vuotiaasta lähtien. Yleensä lapset olivat päiväkodissa puhuneet asiasta ja sitten puhuivat siitä kotona, mutta tietysti vanhemmat ensin soittivat ja kysyivät, sopiiko kyläily tai onko oma lapsi puhunut vaan läpiä päähänsä koko kyläilystä. Esikoisen yhden tarhakaverin äiti oli yh kuten minäkin ja joskus hän saattoi soittaa ja kysyä mua lapsenvahdiksi ts hänen lapsensa tuli sovituksi ajaksi meille. Aluksi noita kaverikyläilyjä oli ehkä kerran pari kuukaudessa, mutta lapsen kasvaessa enemmän ja eskarilaisella jo useampi kerta viikossa.
 
llll
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23035275:
Molemmat kyläilivät 3-vuotiaasta lähtien. Yleensä lapset olivat päiväkodissa puhuneet asiasta ja sitten puhuivat siitä kotona, mutta tietysti vanhemmat ensin soittivat ja kysyivät, sopiiko kyläily tai onko oma lapsi puhunut vaan läpiä päähänsä koko kyläilystä. Esikoisen yhden tarhakaverin äiti oli yh kuten minäkin ja joskus hän saattoi soittaa ja kysyä mua lapsenvahdiksi ts hänen lapsensa tuli sovituksi ajaksi meille. Aluksi noita kaverikyläilyjä oli ehkä kerran pari kuukaudessa, mutta lapsen kasvaessa enemmän ja eskarilaisella jo useampi kerta viikossa.
taitaa olla yh:lle tavallisempaa tuollainen runsas kyläily lasten kesken?
 
Keittiönoita
taitaa olla yh:lle tavallisempaa tuollainen runsas kyläily lasten kesken?
Vaikea sanoa. Mä olen aina tykännyt siitä, että meillä on lasten kavereita. Tykkään edelleenkin, vaikka lapseni ovat jo täysi-ikäisiä. Uskoisin kuitenkin, että mulla yksinhuoltajuutta enemmän on vaikuttanut asiaan se, että lapsillani on yli 5 vuoden ikäero ja heistä on ollut kaveria toisilleen oikeastaan vasta, kun kuopuskin oli jo yli 10 v. Jos lapsilla olisi ollut pienempi ikäero, he olisivat varmaan leikkineet keskenään.
 
3veestä lähtien on käynyt kaverilla (2kpl), 4veestä lähtien on kasvanut ainakin neljällä uudella kaverilla tuo kaverijoukko. Mutta se bestis on se joka käy meillä useimmin (tai me käydään heillä) 1-2 kertaa viikossa. Aloitteen tekee joko minä tai muksu tai kaveri. Lähinnä jos minä tunnen vanhemmat menen mukaan juoruamaan vanhempien kanssa, mutta myös voidaan jättää kaverille. Tai kaverit jää meille yksin.

Mulla ei oo tuttavissa ketään yh:ta.
 
No tyttö (eskarilainen) kylästelee kaverieden kanssa muutaman kerran viikossa. Haluais kyllä vaikka joka päivä, mutta aina ei sovi. Yleensä tytöt puhuvat keskenään päiväkodissa näistä kyläilyistä ja sitten me vanhempien kanssa tekstareilla sovitaan tarkemmin.
 

Yhteistyössä