Pärjääkö kani viikonlopun yksinään kotona?

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
"kanitus"
me käytiin 2 päivän reissulla eli 2 ytä pois. ani oli tottunut muutenkin olemaan vapaana joten lisäsin vain ruoka ja juomapaikkoja kuten vessojakin kanille ja hyvin pärjäsi :)Ja nyt tulee se mutta, miksi knisi on häkissä, kani ei ole häkkieläin ja laita vaikka yhteen huoneeseen se kani tupla juomien heinien ja pellettien kanssa :) kyllä kani juuri ja juurisen 2yötä pärjää ;)
 
vviieras
Meilllä nyt jo edesmennyt kani pärjäsi hyvin yhden yön itsekseen. Jos kaksi oltiin pois niin järjestettiin naapurista joku tsekkaamaan. En muista olisiko kerran tai kaksi ollut tuon kaksi yötä.
Varsinkin kanin ollessa nuorempi otettiin usein mukaan reissuun mutta ei varmaan erityisemmin nautinnut matkoista.
Runsaasti vaan ruokaa ja heinää ja tarpeeksi vettä. Meillä kani sai olla ihan vapaasti kuten muulloinkin (paitsi silloin kun itse oltiin kotona laitettiin yöksi häkkiin nukkumaan).
 
ap.
Epäilisin, että kämpästä olisi listat jyrsitty 2 senttimetrin välein jos tuon yksinään tänne jättäisin. Aina poissa ollessani laitan kanin häkkiin. Palattuani kanilla on taas koko kämppä käytettävissä ja siitähän se vallan tykkää :D Jännää, miten paljon iloa tuosta onkaan, vaikka melko jästipää tuo toisinaan onkin.
 
"sipsi"
Onko paikkakunnallasi Dogsittereitä? Jos kävisivät vaikka kerran-kaksi/pv katsomassa, että kaikki kaniinilla hyvin :) Luinkin, että jänö lähtee mukaan tällä kertaa, mutta vastaisen varalle?

Meillä marsuja, ja eivät ole olleet itsekseen. Pelkään juurikin, että esim. vesipullo jumii tms. Naapurin pikkutyttö on käynyt hoitamassa, olen sitten parista päivästä antanut kympin ja esim. namipussin palkaksi.
 
hyvä juttu
Olen päättänyt ottaa kanin matkaseuralaiseksi. Eihän sitä toista voi jättää yksin jos jotain oikeasti vaikka sattuisikin. Niin ja itsepähän olen kanini halunnut niin lienee asiallista hoitaa sitä sen vaatimalla tavalla. Enkähän itsekään nauttisi reissusta täysin siemauksin kun huono omatunto painaisi kanista.

Kiitos kuitenkin vastauksista =)
Oikea valinta, lemmikin ottaminen vaatii paljon vastuuta. Toki voi aina naapurin tai kaverin pyytää käymään kerran illassa niin että pärjää. Hyvä että kuitekin välität lemmikistäsi! Kaikkea hyvää tulevaisuuteen teille.
 
"miemie"
Itse laitoin sekä häkin että kanin vessaan ja vessanoven kiinni mutta häkinoven auki kun olin poissa kaksi yötä. Juomapulloon vettä, ruokaa ja heinää yms. Hyvin tuo oli pärjännyt :)
 
ap.
[QUOTE="wieras";29216046]Miten oot saanut opetettua sen niin ettei kaki muualle? Meidän kani aina päästeli papanoita kun loikku asunnossa :([/QUOTE]

Tuo on jo toinen kani, jonka olen opettanut sisäsiistiksi. Meillä kani ei siis tavallaan koskaan ole saanut edes häkkiin tehdä tarpeitaan sinne tänne. Alusta asti nostelin kaikki kanin papanat sen nähden vessalaatikkoon (joka on siis häkin kulmassa). Samoin tein myös pisuille eli laitoin pissaiset muhat vessalaatikkoon.

Tuosta se kani sitten pikkuhiljaa tajusi, että "Aijaa, minun siis pitää käydä vessanurkassa tarpeillani". Siitä se sitten lähti. Tottakai kani vielä tuonkin jälkeen pissasi ja papanoi irti ollessaan, mutta tein samalla tavalla eli pisut imin sanomalehteen ja nostin sanomalehden kanin nähden kissan hiekkalaatikolle ja papanoille tein samoin. Noin kani tottui myös käymään kissanlaatikolla. Tosin kissanlaatikon olen jättänyt sitten pois ja kani käy häkissään vessakulmauksessa tarpeillaan =).
 
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Meillä kani ollut useamman kerran viikonlopun yksin isossa häkissään. Häkki täyteen evästä ja iso juomapullo täyteen vettä. Hyvin on pärjännyt, kun enimmäiseen muutenkin on häkissä, eikä vapaana.
 
ap.
Itse päätin ottaa kanin mukaan sillä tuo ei varmaan pärjäisi edes kahta päivää pelkästään häkissä, vaikka olisinkin kotona. Olen ehkä vähän ylihöösännytkin tuon hoidon kanssa jos rehellisiä ollaan :D. Mutta mitäpä tuosta, pääasia lienee, että kanilla on hyvä olla.
 
jarri8
Eläinsuojelurikos!!!. Kanin pitää saada raikasta vettä. Wc pitää puhdistaa jne
hahah kunnon kukkahattutäti taas. kyl se kuule pärjää siellä jos on vaa ruokaa ja vettä. liikunta nyt jää vähän vajaavaiseks mut ei se sinne halvaannu tai kuole.!! sitä paitsi onkos ihmisillä aina nii mukavaa. jouvutaanhan myökin nyt kärvisteleen ties missä asioissa. se on eläin eikä niitäkään luonnossa silitellä eikä ruokita. mee ihtees hippi!
 
Pupufani
Meidän kanilla on tilava häkki.
Joten aina kun me mennään reissulle kanille jätetään reilusti raikasta vettä ja tuoretta heinää ja pellettejä.Kanilleni järjestän tekemistä.Häkin siivoan ennen lähtöä.Kanilleni rajataan jaloittelu alue kpmpostiaidoista,ettei sille satu mitään.
Kanini selviää aina kaksi yötä.En ole koskaan kauempaa poissa.
 
miettiä
Mietin kun olen lähdössä viikonlopuksi reissuun ja ajattelin ottaa kanin mukaan mutta kanillani on niin iso häkki että ei mahdu mukaan enkä kerkeä enää tilaamaan onko vinkkejä?
 

Yhteistyössä