Pahoinpitelevä poikaystävä. Miten pärjätä yksin rahallisesti?

Olemme seurustelleet noin vuoden poikaystäväni kanssa, olemme parikymppisiä eikä kummallakaan ole lapsia. Meillä on koulut kesken molemmilla.
Puolisen vuotta olen katsonut henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Aluksi lähtöäni esti rakkaus ja usko suhteen paranemiseen, nykyään tauloudelliseti asiat on enää se syy miksi pelottaa erota. Olemme sopineet että eron sattuessa minä jäisin tähän asuntoon. Asioiden on pitäny kauan sitten jo muuttua, ja vaikka toivoisin että voisimme olla yhdessä, niin en jaksa enää miettiä ja riidellä joka ikinen päivä.

Mietityttää siis että opinto- ja asumistuen lisäksi saako sossusta minkäänlaista apua yksin asuva opiskelija? Luottotiedot minulta on mennyt, joten opintolainaa en saa. Sossuun on aika varattuna parin viikon päähän, mutta tässä omaa mielenrauhaa säilyttääkseni yritin kerätä tietoa pärjäisinkö yksin tässä nykyisessä asunnossa. Ja onko tälläinen väkivaltainen parisuhde - tilanne sossussa ns. auttava tekijä?
 
Mikset muuttaisi pois asunnosta esimerkiksi edulliseen soluasuntoon, joita opiskelijoille välitetään? Kyllä sä pärjäät, nyt teet vaan sen asuntohakemuksen. Tai hankit osa-aikatöitä. Onks sulla jotain dokumenttia väkivallasta?
 
miten sulla on suhteet vanhempiisi? luulis niiden auttavan sua ja ottavan sut takas kun noin nuori vielä olet. ja opiskelijoita tuetaan kyllä rahallisestikin varsinkin jos joutuu yksin olemaan - ainakin jotenkin... moni parikymppinenkin asuu vielä vanhempiensa luona vaan sen takia kun ei oo rahaa.

Esim. yks mun kaveri ramppaa vanhempiensa luona vaan sen takia että ei oo ruokaa, vaikka hommas oman kämpän. Toinen taas asuu vielä äitinsä luona mutta osallistuu laskuihin yms.
 

Yhteistyössä