pahoinvointi/kuvotus..

Heips.

Täällä nuori nainen kirjoittelee.

Tällä hetkellä rv 5-6.

Mutta päivä plussaamisen jälkeen alkoi kamala pahoinvointi ja kuvotus,
alkaa heti aamulla, kestää koko päivän.

Onko kellään nyt samaa/ollut samaa?

Ja vinkkejä olon helpottamiseen, kun tuntuu etten pysty syömään mitään muuta ku tomaattia/kurkkua ja dominokeksiä. Ei ole mukavaa ollenkaan.

Aikaisemmassa raskaudessa(poika syntyi 26.04.2009) ei ollut mitään tällaista, väsymys vaan oli.
 
Eipä mullakaan ole mitään kamalan hyvää vinkkiä... Itelläni samanlainen kuvotus taas päällä. Mulla oli kyllä edellisestäkin ja se kesti n. vko 13 asti. Nyt mennään 11+4 ja kuvotus hiukan helpottamaan päin.

Yritä syödä sitä mitä pystyt vaikka tunnin välein, sillä jos on nälkä niin kuvostus lisääntyy ainakin mulla. Ja pahenee myös sitten kun vihdoin pystyy jotain syömän ja vetää mahan täyteen kerralla.
Mä olen pystynyt syömään vaihtelevasti viilejä, rahkaa ja jogurttia. Välillä myös jotain hedelmää, omenan syönti hitaasti onnistuu myös toisinaan. Juon myös itsekeitettyä mehua melko paljon päivänaikana, saa ainakin energiaa ja tiedän että kuinka paljon (siis vähän) siinä on sokeria.

Koitahan jaksaa!
 
Hmm.. Itsellä takana 2 raskautta. Ensimmäisessä voin jonkin verran huonosti ja jossain välissä elinkin pelkästään Kidius Toffee-vanukkailla.

Toinen raskaus. Pahoinvointi alkoi suht varhaisessa vaiheessa ja oli todella voimakasta. Mikään ei pysynyt sisällä ja jouduinkin muutamaan otteeseen tiputukseen ja lopulta sain lääkityksenkin käyttööni. Voin jossain määrin huonosti koko raskauden.

Itselläni ei ole ollut mitään takuuvarmaa ruokaa joka menisi tai muutenkaan mitään konsteja.

Aloittajalta löytyy onneksi muutama tuote mitä pystyä syömään! Kokeile erilaisia. Piimä, juotava jugurtti, jäätelö, kiisselit, limppu.. Nuo oli itsellä ne jotka parhaiten sain syötyä.

Voimia kovasti!
Vinkkeinä myös henkinen puoli; Juttele miehesi kanssa voinnistasi, mahdollisuuksien mukaan lasta hoitoon jotta pystyt lepäämään kunnolla.
Ja vaikka kuin pahaa tekisin muista että se loppuu aikanaan :heart:
 
Mullakin alkoi koko päivän kestävä kuvotus melkein heti plussan saatuani. Ensin oli pelkkää pahaoloa viikoille 9 ja sen jälkeen aloin oksentamaan lähes joka aamu viikoille 30 asti. Ei herkkua, mutta onneksi ajoittui vain aamuun. Kerran kaksi kävi halaamassa pönttöä aamulla, niin sitten helpotti. Siihen ei auttanut mikään.

Alkuvaiheessa söin oikeastaan vain kaikkia raikkaita hedelmiä. Kaikki lämmin ruoka tökki ja pahasti. Ja kuten Suvinen mainitsi, kannattaa syödä tiuhaan tahtiin pieniä annoksia. Nälkö tosiaan pahensi asiaa.
 
Mullakin heti plussan saatuani alkoi pahoinvointi ja se ei ollut pelkkää aamupahoinvointia vaan kokopäiväistä. Pahoinvointi ja oksentelu kesti ensimmäisen kolmanneksen ja sen jälkeen alkoikin muut vaivat. Eikä siihen auttanut mitkään pikku ateriat tai syöminen ennen sängystä nousua.
 
Mulla oli kans äärimmäisen järkyttävä pahoinvointi raskauden aikana. alko joskus rv 5 ja kesti noin 4kk. Mikään ei pysyny sisällä, ei edes vesi ja olin sairaalassa sen takia ja aloin jo oksentaa verta kun oli sisuskalut niin huonona. Oksensin monta kertaa päivässä ja en muuta pystyny ku makaamaan sohvalla sen 4kk ja mies talutti vessaan ja suihkuun. Elämäni kauheinta aikaa, mutta onneks se on nyt ohi :heart: Sain jossain vaihees primperan nimistä lääkettä siihen mut ei siitä pahemmin apua ollu. Yritin joskus syödä vesimelonia ja mehujäätä mut hetihän ne ylös tuli joten käytännössä en syöny mitään. Siihen auttaa vaan aika. niin lohduttomalta kun se kuulostaakin. :( Tsemppiä!
 

Yhteistyössä