pahoitin mieleni

Kuinka teidän sukulaiset ovat suhtautuneet erityislapseen? Me olemme yrittäneet pitää avointa linjaa ja puhua lapsemme "erityisjutuista".. MUTTA silti en saa avointa keskustelua. Eräs sukulais miehemme kysyi näin: "Oppiikohan tuo." ja lause jäi kesken. Ei sitten kysynytkään loppuun :/
Näistä pahoitan mieleni. Ihan kuin lapsen oppiminen olisi minusta kiinni ja tuntuu että puntaroidaan kykyä äitinä. Ja mitään ei uskalleta suoraan kysyä..
Kirjoittakaa omia kokemuksia.
 
kikka75
Me kerrottiin heti kaikille,et on syntynyt kehitysvammainen lapsi,ettei tarvii sit selän takana kuiskia.Mua ärsyttää eniten se kun kaikki niinku säälittelee,et voi voi kun teill on varmaan raskasta ja kuinka te jaksatte jne..Nyt ku menin töihin ja poika tarhaan,ni sekin oli ihan et voi kauheeta..Tekis mieli kiljua,et hei me ollaan ihan tavallinen perhe,eikä meiän elämä todellakaan oo kurjaa ja raskasta!!!Hyväähän ne kaikki kai tarkottaa,mut silti..
 
Voi kyllä mä oon kanssa pahoittanut mieleni usein. :'(
Sukulaiset on puhunut pojasta,eihän se osaa eees puhua.Haukkuu sitä vammaiseksi yms.Mutta jotenki oon kovettanut itseni,en ota enää sillai "hernettä nokkaan" niinku ennen.Tietty harmittaa pojan puolesta,kun ihmiset on niin tyhmiä ja ajattelemattomia. :'( :headwall:
Se kans harmittaa kun meillä viittomat käytössä,joku joskus sanonut mitä sä huodot!!!!
Me ollaan kans yritetty pitää mahdollisimman avointa linjaa,ollaan puhuttu pojan dysfasiasta suoraan.
 
kiitos kun laitoitte omia kommentteja. Ja lisään vielä sen, että olen huomannut että kun on poikkeava lapsi sitä saa arvostella, mutta odotas jos samallalailla arvostelisit esi. siskosi lapsen ulkonäköä, taitoja jne. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2005 klo 18:07 taikku kirjoitti:
Voi kyllä mä oon kanssa pahoittanut mieleni usein. :'(
Sukulaiset on puhunut pojasta,eihän se osaa eees puhua.Haukkuu sitä vammaiseksi yms.Mutta jotenki oon kovettanut itseni,en ota enää sillai "hernettä nokkaan" niinku ennen.Tietty harmittaa pojan puolesta,kun ihmiset on niin tyhmiä ja ajattelemattomia. :'( :headwall:
Se kans harmittaa kun meillä viittomat käytössä,joku joskus sanonut mitä sä huodot!!!!
Me ollaan kans yritetty pitää mahdollisimman avointa linjaa,ollaan puhuttu pojan dysfasiasta suoraan.
Lainaan tätä kun on suoraan kuin meiltä!
JOs haluat taikku laita viestä riitu81@suomi24.fi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2005 klo 07:17 mamix3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2005 klo 18:07 taikku kirjoitti:
Voi kyllä mä oon kanssa pahoittanut mieleni usein. :'(
Sukulaiset on puhunut pojasta,eihän se osaa eees puhua.Haukkuu sitä vammaiseksi yms.Mutta jotenki oon kovettanut itseni,en ota enää sillai "hernettä nokkaan" niinku ennen.Tietty harmittaa pojan puolesta,kun ihmiset on niin tyhmiä ja ajattelemattomia. :'( :headwall:
Se kans harmittaa kun meillä viittomat käytössä,joku joskus sanonut mitä sä huodot!!!!
Me ollaan kans yritetty pitää mahdollisimman avointa linjaa,ollaan puhuttu pojan dysfasiasta suoraan.

Lainaan tätä kun on suoraan kuin meiltä!
JOs haluat taikku laita viestä riitu81@suomi24.fi
Tuntu kivalta kun jollain samanlaista. :xmas:
Mä kirjoittelen sulle joulun jälkeen,tää joulu menee tässä hössötyksessä.
Mutta joka tapauksessa hyvää joulua! :xmas:
 

Yhteistyössä