Painon nousu?

Päätin nyt aloittaa uuden keskustelun aiheesta painon nousu.
Olen tällä hetkellä rv 18+6 ja minua huolestuttaa oman painoni nousu, neuvolassa siitä ei ole sanottu mitään, mutta ihmettelen miksi painonnousu on niin hurjaa vaikka syön ihan normaalisti ja käyn kävelyillä ja kuntosalillakin välillä, polkemassa kuntopyörää.

Mikä voisi auttaa nopeaan painon nousuun? Onko jollain muulla heti varhaisessa vaiheessa noussut se paino nopeasti? Olin ennen raskauttani, lievästi ylipainoinen joten en haluaisi minkään laista vaaraa lapselleni tästä että paino nousee...
En vaan ymmärrä :(
 
Painon nousu on normaalia, etenkin kun ohitettuasi rv16 sikiö kasvaa melkoista vauhtia ja kiloja saattaa kertyä hyvistä elämäntavoista huolimatta. Neuvolassa kyllä ohjeistaavat, jos joku on hätänä, mutta voithan soitella sinne ja kysellä onko tämä ok, että saat rauhaa mielellesi :)

Itse olen myös ylipainoinen ja rv16+1 menossa ja painoa tullut 3kg lisää, mutta neuvolassa sanoivat ettei hätään ole syytä. Kärsin viikoille 15 asti pahasta pahoinvoinnista, jonka takia söin mitä vähänkin teki mieli, josta kilot osittain kertyivätkin. Kumminkin kiloja kertyy raskauden aikana riippuen ruumiinrakenteestakin muutamista kiloista kymeniin kiloihin, joten elä turhaa stressaa. Kaikki on varmasti hyvin ja saat iloita hienoista raskauskiloistasi! :)
 

Yhteistyössä