Painonnousu e-pillereiden lopettamisen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja "pallokala"
  • Ensimmäinen viesti
"pallokala"
Lopetin Mercilonin syömisen ja paino on noussut parin-kolmen viikon aikana ainakin kolme kiloa. Housut kiristää ja olo on turvonnut. :( Liikunnassa ja syömisissä ei ole tapahtunut juuri muutoksia. Muistaakseni pillereiden aloittamisen aikaan en lihonut tms, joten hämmästyttää nämä muutokset pillereiden lopettamisen jälkeen!

Myös hiukset rasvoittuvat supernopeasti ja eron aikaisempaan todellakin huomaa. Hyvä jos hiukset tuntuvat puhtailta muutama tunti pesun jälkeen.

Olenkohan raskaana vai onko tämä vain pillereiden lopetuksen loppuhuipennus? Raskaus olisi iloinen ja toivottu yllätys, mutta en usko että vielä olisi tärpännyt. Vajaa neljä viikkoa pillereiden lopettamisesta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28082938]Mulla nousi myös muutaman kilon. Söin Yazeja ja ne poistaa nestettä.[/QUOTE]

mercilonit eivät poista nestettä. Ainoastaan Yaz, Yazminelle ja Yasmin.
 
"pallokala"
[QUOTE="vieras";28083072]mercilonit eivät poista nestettä. Ainoastaan Yaz, Yazminelle ja Yasmin.[/QUOTE]Juu, poimin tietooni että ainakin nuo merkit ovat niitä nesteenpoistajia, mutta kun kyseessä on Mercilon niin enpä sitten tiedä.

Täytyypä juoda vihreää teetä ja lenkkeillä, kun ei nyt muutakaan keksi tähän hätään. Raskaustestiä en viitsisi vielä tehdä.
 
Nousuavaan
No, mulla paino nousi heti kun lopetin pillerit pari kiloa. Muutama viikko pillerien lopetuksesta tulin raskaaksi ja paino nousi vielä pari kiloa ennen kuin testi näytti edes positiivista. Hieman ärsytti, kun odotin painon laskevan pillerit lopetettuani. Kaiken huipuksi olin melko tiukalla dietillä ja juoksin n. 60 km viikossa, koska harrastan maratoneja. Itse söin Femoden-nimisiä pillereitä.

No, hormonit toimii mulla näin. Kun hormonitasot pysyy mulla tasasena, painonhallinta ei tuota mitään ongelmia.
 
"pallokala"
No, mulla paino nousi heti kun lopetin pillerit pari kiloa. Muutama viikko pillerien lopetuksesta tulin raskaaksi ja paino nousi vielä pari kiloa ennen kuin testi näytti edes positiivista. Hieman ärsytti, kun odotin painon laskevan pillerit lopetettuani. Kaiken huipuksi olin melko tiukalla dietillä ja juoksin n. 60 km viikossa, koska harrastan maratoneja. Itse söin Femoden-nimisiä pillereitä.

No, hormonit toimii mulla näin. Kun hormonitasot pysyy mulla tasasena, painonhallinta ei tuota mitään ongelmia.
Kiitos vastauksesta!
 
"Ellu"
Mulla sama homma.. Lopetin Mercilonit 2pvä Tammikuuta, vielä ei ole kuukautisia näkynyt ja huomaan että painoa on tullut (en omista vaakaa), housut on ruvennut kiristämään, kyllä sen vaatteista huomaa ja ihan peilistä. Söin Merciloneja 4vuotta, aloitin kun olin 17v. Painoni ei noussut ollenkaan kahden ensimmäisen vuoden aikana ja muutenkaan eivät aiheuttaneet minkäänlaisia sivuoireita! :) Parin vuoden jälkeen painoni nousi mutta se nyt nousi ihan muista syistä, heh.

Nyt viime syksynä pudotin reippaasti painoa ja olen jatkanut tähän kevääseen asti, paitsi nyt tämä e-pillereiden lopetus on tuonut kiloja takaisin. AHDISTAVAAAA! Ihokin jotenkin harmaan ja laikukkaan näkönen, pienen pieniä valkopäitä ja "kuivia" finnejä siellä täällä.. Ja joo, tukka rasvottuu päivässä! Ei tee hyvää hiustenpidennyksilleni. Turhauttavaa!

En kyllä silti aio palata pilsuihin takasin, se on hirvittävä kierre. Ja raskaana en toivottavasti ole? :D
 
"pullukka"
Oon syönyt Merciloneja yli 10-vuotta. Lopetin lokakuussa, koska perheenlisäys nyt toiveissa. Paino noussut nyt reilun 3kuukauden aikana yli 6kiloa!! Ja olen syönyt vain terveellisemmin, kuin aiemmin. Ja hiuksia lähtee! Kävin lääkärilläkin, kun huolestuin onko enää normaalia. Lääkäri tiesi että hiustenlähtö pillereiden lopettamisen jälkeen kuuluu asiaan ja epäili että painonnousukin, koska kilpparit ihan normaalit. Tukka myös mulla rasvottuu todella nopeasti ja finnejä pukkaa, mitä mulla ei oo koskaan aikaisemmin juurikaan ollu. Ahistavaa, mutta lohuttavaa kuulla että muillakin samanmoisia kokemuksia ja tämä tosiaan voisi johtua "vain" pillereiden lopettamisesta. No toivottavasti pian olisin raskaana. :)
 

Yhteistyössä