Pakkopurkautuminen---erittäin vaikea ero tulossa---

  • Viestiketjun aloittaja pakkolainen
  • Ensimmäinen viesti
pakkolainen
ELän täysin helvetillistä elämää tällä hetkellä.."Ulkoa päin katsottuna meillä on kaikki hyvin. Mutta kun joku tietäiskin mitä seinien sisällä tapahtuu..

Ollaan oltu miehen kanssa yhessä 10vuotta ja meillä on 2 lasta. Mitään parisuhdetta ei enää ole, ei kunnioitusta kummaltakaan toista kohtaan, eikä (ainenkaan minun puoleltani) rakkauttakaan. Loukataan molemmat toisiamme sen kun keretään ja mies jatkaa siitä mihin mä lopetan...pakko lopettaa ja jättää asioita sanomatta, ettei lapset kärsi. Mies kun puhuu ja tekee mitä vain lasten silmien alla. Mies on henkisesti erittäin väkivaltainen ja mitä fyysisyyteen tulee --hiuksia on revitty useammin kuin pari kertaa. Haluan itse erota, mutta mies on kovasti sitä vastaan, lasten takia. Ite en kyllä enää pystyisi tässä olemaan enää--edes lasten takia. Tätä on siis jatkunu jo n.vuoden.

Eilen viimeksi (niin kuin miltein jokapv) tuli riitaa ja kinastelua ja sanoin vain miehelle, että olen hemmetin väsynyt tähän ja että lopettaa tuon sikailun, niin ei suostu ei pysty jne... Mies siis sikailee ihan kunnolla ja koko ajan. Sanoin hälle eilen, että haluan lähteä lasten kanssa pois, omaan asuntoon ja erota. Mies siitä sitten taas sai hepulin ja soitti ÄIDILLEEN ja kertoi että olen ilmeisesti lähdössä..no hänen äitinsähän haukku mut tietenkin pystyyn ja puolusti poikaasa, kuullen siis vain mieheni kertoman asioista. Isäsä sen puolestaan kehotti vain vetämään kunnolla turpaan mua...että sellasta. noh, kauanhan tätä henkistä alistamista pitää vielä kestää..

Miksi en lähde?
No, asunto on tiedossa, mutta jos lähden, mun pitää tehdä se salaa ja nopeasti ja pitäs suunnitella kaikki hyvin. Samoten lähtee lasten kanssa ilman tavaroita jne.. koska mieshän soittaa tänne vaikka äitisä huutamaan jne.. joo, tiedän, todella lapsellista ja mies ei ole kun vasta 35....... Lisäks mies äitisä kanssa varmaan tekis musta lastensuojeluilmoituksen, ihan vaan kiusallaan ja tekasis varmaan rikosilmotuksenkin...onko kellään tietoa, jos hän näin toimisi, niin voiko aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta /rikosilmoituksesta nostaa vastasyytteen? ..kun tiedän, että tää henkilö tekee ne ihan täysin tahallisesti ja yrittäis kaikella muullakin tapaa hankaloittaa mun elämää..Harmillista, lasten kannalta, koska mä olin ajatellut, että erotaan sovussa ja isä voi käydä lapsiaan katsomassa aina kun haluaa..no se sano siihen, että välimatkaa on n.350km, ettei pääse, mutta eikö se ole itsestä kiinni?? mies ei siis ole töissä.. Lähtisin heti, jos mies sukulaisineen ei järjestäis sellasta kohtausta ja tekis kaikkee sen eteen et sais jollain tavalla vaikeutettua mun elämää..Ja tosiaan, ei olla mustalaisia :) Jos joku sai sen käsityksen...

Ja saman kokeneet!! kohtalotovereita todellakin tarviisin!!
 
dfdf
Miksei kukaan muu tiedä, millaista teillä on neljän seinän sisällä. Teet itsellesi karhunpalveluksen pitämällä kulisseja yllä. Sitä parempi mitä useammalle tilanteestanne kerrot avoimesti ja rehellisesti. Jos ihmisillä ei ole totuudesta hajuakaan, niin heidän on vaikea uskoa sitä myöskään eron jälkeen, koska miehesi varmasti sepitää suut ja korvat täyteen valheita sinusta.

Aloita siis heti tänään kertomalla todellisesta tilanteestanne kaikille lähimmäisillesi ja mahdollisesti myös sosiaalitoimelle. Parempi jos heillä on etukäteistietoa eron sattuessa ja siinä vaiheessa, kun miehesi alkaa todenteolla mustamaalata sinua ja tekemään tahallista kiusaa.
 
.
Hei voimia. Todellakin vaikuttaa siltä että sun on lähdettävä, ja jos oot jo asunnonkin katsonut, niin uskalla loppuun asti. Noita kiusa-asioita voi ainakin vähän ennaltaehkäistä juttelemalla lastenvalvojan kanssa, ne osaa auttaa. Mun eksä aikoinaan uhkaili viedä lapset vedoten mun mielenterveyteeni, ja sain silloin paljon tukea virallisilta tahoilta. Jo se, että on itse etukäteen yhteydessä esim. lastenvalvojaan ja minun kohdallani lääkäriinkin, lasketaan vastuulliseksi toiminnaksi. Älä sitä sossua pelkää. En ehkä rupeis niille etukäteen soittelemaan, mutta tuskin mitään varsinaista haittaa koituu siitäkään, vaikka tulisivatkin kylään kerran tai kaksi.

Koita muistaa; paras kosto on menestyä, mennä eteenpäin ja olla onnellinen.
 
saman kokenut
Mä erosin samanlaisesta paskapäästä. Hankin asunnon ja kylmästi vain ilmoitin, että maanantaina muutan omaan asuntoon. Soitin kavereita paikalle muuttoon auttamaan, joten ex lähtikin itse pois paikalta.
 
IhaNainen
Jos susta tehdään aiheeton rikosilmoitus niin lopulta se tekijä saa itse siitä rikosoikeudellisen rangaistuksen, sillä väärä vala on ainakin oikeudessa rankaistava teko. Myöskään aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta ei tule mitään seuraamuksia jos sossu tulee lopputulokseen etei teillä ole mikään huonosti.

Kiva isä muuten sun miehellä, taitaa olla ihan kotoa opittu tapa käydä naiseen käsiksi. Itse en välittäis huutavasta anopista pätkän vertaa, ei haukku haavaa tee. Lähde ainakin lasten takia, he varmasti kärsivät tuosta tilanteesta.
 
"vieras"
Turvakodin kautta eroon jos sulla ei oo sellasia sukulaisia tai ystäviä jotka voi auttaa tossa salaa muutossa. Turvakodista saat apua ja neuvoja varsinki jos on siis tilanne joka voi äityä väkivaltaiseksi. t. saman kokenut :/
 
Näin osa on tehnyt
Tuossa tilanteessa kannattaisi varmaan etukäteen ottaa yhteyttä esim lasten valvojaan ja kertoa tilanne sinne ja pyytää neuvoa, kerro myös miehen taipumuksesta väkivaltaan. Ovat ainakin ajantasalla tilanteestanne jos ja kun miehesi päättää omalta taholta sinne ottaa yhteyttä. Kerro myös että sinun täytyy tod.näköisesti muuttaa salaa tai mies nostaa hirveän metelin ja voi olla väkivaltainen.

Jos miehesi alkaa käyttäytyä uhkaavasti , niin soitat surutta poliisille. Toinen ei vaan saisi käyttäytyä väkivaltaisesti.

Mutta ensisijaisen tärkeää on selvittää nimenomaan lastenvalvojan kanssa voitko vaan lähteä lapsien kanssa, koska teillä on ilmeisesti yhteishuoltajuus?

Meilläpäin lastenvalvojat ainakin kuuntelevat ja neuvovat hyvin, miten kannattaa toimia. Asioiden kertomista ei kannata arkailla, sillä silloin apua saa paremmin. On mahdollista että pääset muuttamaan lapsien kanssa "ihan luvan kanssa" ja sovitte lastenvalvojan kanssa päivän, jolloin teillä on isän kanssa tapaaminen ja sovitte tapaamisista, tai jos isä ei paikalle pääse tai viitsi tulla, niin hänelle lähetetään paperit jotka allekirjoittaa.

Miehesi isän kehotus "lyö turpaan" on jo rikokseen yllyttämistä.. tästä jos jostain pitäisi olla huolissaan. Poliisille soittaminen saattaa olla iso kynnys useille ihmisille, mutta rikosilmoitusta ei tarvitse tehdä jos ei halua/uskalla, mutta silti kannattaa soittaa ja kysyä mitä voi tehdä tilanteessa kun "joutuu elämään pelko perseessä". Koska jos jotain tapahtuu, niin poliiseilla on jo aiempi lausunto henkilön väkivaltaisuudesta..

Älä jää säälimään miestäsi vaan tee niinkuin sinulle ja lapsille on parasta!
 
vierass
Juu poliisille puhelua, kun mies uhkailee tms. Pidä huolta, että sulla on todistusaineistoa miehesi käytöksestä, pienikin mustelma, ihan mitä vaan niin lääkärille näyttämään heti vaan. Kerro totuus.

Mietityttää vaan, että kohteleeko mies lapsia väkivaltaisesti? Nimittäin jos kohtelee sinua, niin kohtelee kyllä lapsiakin, jonain päivänä ainakin. Lähde pois äkkiä!
 
"mietiskelijä"
Tyypillistä parisuhde terapiaa!!! uhkaillaan erolla ja mies vieläpä työtön!!! ihan sekvä turhautumisen merkki kun pitäs kantaa vastuuta perheestä.
ehkäpä tossa tilanteessa pitäs oikeesti istua porukalla ja miettiä onko sillä henkiselläkään väkivallalla mitään syytä kummallakaan osapuolella, rakkaudestahan sitä ilmeiseti yhteen on menty? onko esim työttömyys pelkkää vätystelyä vai pakon sanelemaa. kuka voittaa tässäkin tilanteessa? Lapsiko? nykyään kaikki pienetkin vastoinkäymiset aiheuttavat jo avioeroja. missä on esim kannustavat mielenilmaisut tälle miehelle? entäpä jos silläkin on oikeasti hätä? kuten koko perheellä on.
 
ei kiva varmaan
[QUOTE="mietiskelijä";22928104]Tyypillistä parisuhde terapiaa!!! uhkaillaan erolla ja mies vieläpä työtön!!! ihan sekvä turhautumisen merkki kun pitäs kantaa vastuuta perheestä.
ehkäpä tossa tilanteessa pitäs oikeesti istua porukalla ja miettiä onko sillä henkiselläkään väkivallalla mitään syytä kummallakaan osapuolella, rakkaudestahan sitä ilmeiseti yhteen on menty? onko esim työttömyys pelkkää vätystelyä vai pakon sanelemaa. kuka voittaa tässäkin tilanteessa? Lapsiko? nykyään kaikki pienetkin vastoinkäymiset aiheuttavat jo avioeroja. missä on esim kannustavat mielenilmaisut tälle miehelle? entäpä jos silläkin on oikeasti hätä? kuten koko perheellä on.[/QUOTE]

täs on paljon asiaa. miehen asiat ei voi olla häävisti jos on semmoiset vanhemmat, jos sais apua vois muuttua heppu vallan paljon. Eikä semmoinen ole mistään kotoisin, että henkistä väkivaltaa vähätellään. Joku palikka on aapeeltäkin hukassa silloin jos sitä käyttää. Keskinäiset vihollisuuskuvat seis ja nähkää ihminen huonon käytöksen takana. Ja sitten opiskelemaan molemmat, että miten kuuluu olla ja elää. Miehen vanhemmat irroitettava kuviosta kokonaan, jotta pääsee aikuistumaan.
 
"vieras"
Mun äiti oli joskus samanlaisessa tilanteessa ja lähti meidän kanssa turvakotiin. Suosittelen sulle samaa! Siellä saat tukea ja apua myös käytännön asioissa. Ja jos lapsia ajattelet, niin tollanen kotitilanne on niille ihan hirveä! Tiedän kokemuksesta. Jos äidillä on paha olla, lapsi syyttää siitä itseään ja syyllisyys painaa vielä vuosia.
 
dfdf
[QUOTE="mietiskelijä";22928104]Tyypillistä parisuhde terapiaa!!! uhkaillaan erolla ja mies vieläpä työtön!!! ihan sekvä turhautumisen merkki kun pitäs kantaa vastuuta perheestä.
ehkäpä tossa tilanteessa pitäs oikeesti istua porukalla ja miettiä onko sillä henkiselläkään väkivallalla mitään syytä kummallakaan osapuolella, rakkaudestahan sitä ilmeiseti yhteen on menty? onko esim työttömyys pelkkää vätystelyä vai pakon sanelemaa. kuka voittaa tässäkin tilanteessa? Lapsiko? nykyään kaikki pienetkin vastoinkäymiset aiheuttavat jo avioeroja. missä on esim kannustavat mielenilmaisut tälle miehelle? entäpä jos silläkin on oikeasti hätä? kuten koko perheellä on.[/QUOTE]

Lapsi voittaa erossa todellakin. Työttömyys ei oikeuta ketään kohtelemaan perhettään huonosti. Tässä ei ollut kyse pienistä vastoinkäymisistä vaan perhehelvetistä. Äkkiä lapset pois sellaisesta.

Onneksi oma äitini tajusi erota minun ollessani lapsi isästämme. Saimme sen ansiosta onnellisen lapsuuden. Äitini oli todella loistava yksinhuoltaja ja täytti kaikki tarpeemme. Turvallisuuden tunne on lapsen kehitykselle tärkeää. Pelossa eläminen vaurioittaa pysyvästi.
 

Yhteistyössä