Paljon harjoitussupistuksia - synnytyksen ajankohta?

Hei!

Kysyisin, tietääkö joku, korreloivatko paljot harjoitussupistukset mitenkään synnytyksen ajankohdan kanssa, eli tuleeko ennen LA:ta vai sen jälkeen? Itselläni on ollut päivittäin monia suppareita viikolta 20.
 
Mulla ei ainakaan korreloinut. Päivittäiset harjoitussupistukset alkoivat esikoista odottaessa viikolla 20 ja syntyi vasta rv. 41+1. Toista odotellaan nyt lopputaipaleella. Tästä harjoitussupistukset alkoivat jo noin viikolla 14.
 
kaverillani alkoivat supistukset melkeinpä plussan jälkeen. ja niitä oli jatkuvasti,useita tunnissa. eka syntyi 38 viikolla ja kakkonen 39 viikolla. itellä ei ekassa raskaudessa supistuksia tullu ennenkun sairaalassa,tyttö syntyi 40+1. nyt on menossa 37 ja kokoajan supistelee enemän,tosin nää on jo kipeitä. välillä kestää 6 tuntia mutta loppuu sitten. joillain harjoitus supparit kypsyttää kohdunsuuta ja joillain ei. neuvolassa kannattaa asiasta mainita niin seuraavat kohdun suuta,ettei vain ennenaikaisesti lähtis syntyyn.
 
Mulla harjoitussupparit alkoi kaksi-kolme kuukautta ennen laskettua aikaa, sellaisia kivuttomia vatsan kiristyksiä, välillä aika napakoitakin, veti mahan ihan pinkeeksi, etenkin lenkkeillessä.

No, poika syntyi spontaanisti rv 41+3, mutta nämä kivuttomat supparit oli aikaisseet kohdunsuuta jo 3 cm! Sinänsä hyvä juttu.

 
ekassa raskaudessa supparit alkoivat 16 viikolla ja jatkuivat loppua kohti välillä kivuliainakin, 2cm kohdunsuu aukesi viikoilla 40-42 ja sitten käynnistettiin 42+1... nyt supistelu alkoi jo 10 viikon tietämissä ja on välillä todella kivuliaita, ei saa edes vartaloa suoraksi saati että kävelemään pystyisi, maattava vaan kippurassa niin kauan että menee ohi. ja yllätys yllätys; kohdunsuu täysin kiinni ahkerasta supistelusta huolimatta..
 
Mulla alkoi esikoiselta supistukset jo ennen 20 vkoa. Ja siitä sitten kipeytyivät koko ajan loppua kohti eli olivat viimeiset viikot tosi kipeitä ja niitä oli todella runsaasti. Neiti syntyi kuitenkin käynnistettynä vkolla 41+1. Eli olin kivun kourissa (olivat välillä verrattavissa ihan synnytyssupistuksiin. Olisin saanut joka toinen päivä lähteä synnyttämään, jos olisin valmennusten määräysten mukaan lähtenyt :)useamman kuukauden, mutta mitään ne eivät saaneet aikaan kohdunsuulla.
 
Vierass
Mulla alkoi vatsan kovettumiset rv17 ja siitä sitten napakoituivat loppua kohden ja tuli joskus 10min väleinkin jos oli vaikka noussut portaita tms. Vauva syntyi rv42+2 käynnistämällä. Toisessa raskaudessa samalla lailla, vähän rauhallisempi vauva niin ihan niin tiheään ei supistellut, syntyi rv40+3.
 
Vauvani syntyi 38+2. En tiennyt synnyttämään mennessä, miltä supistukset tuntuu. Koskaan ei kotona mielestäni supistellut. Jälkikäteen olen miettinyt, että ehkä joskus oli pientä kiristystä tuosta vatsan päältä. Mutta todella harvoin, eikä todellakaan tuntunut inhottavalta.
 
Minulla rv 20 harjoitussupistuksia. Saikulle jäin rv 23, kun nämä kivuttomat supistukset sai vauvaa laskeutumaan ja kohdunkaula lyheni vähän. Vauva syntyi rv 35. Vain tutkimalla tietää saako supistukset mitään aikaiseksi.
 

Yhteistyössä