Paljonko lainaa

Tätä on miljoona kertaa jo kysytty mutta kysynpä vielä uudestaan..

Onko mielestänne ihan hullua ottaa n. 200 000? laina jos perheen nettotulot ovat 3 600?/kk?

Sitä tässä mietitään että onko liian paljon...
 
Venku
Riippuu vähän miten pitkällä maksuajalla yms. Noin suuressa summassa esim. korkojen nousu kyllä tuntuu varsinkin pitkällä aikavälillä. Meillä lainaa puolet tuosta, 15 vuoden maksuajalla ja ei kyllä rahkeet anna enempään periksi. Tulot suurinpiirtein samat kuin teillä. Että kannattaa lasketuttaa esim. pankissa, miten korkojen nousu vaikuttaa kuukausierään ja lainan määrään.
 
omaan taloon
:hug: joo... meillä nettotulot tällä hetkellä n. 2800 euroa ja otamme 155 000 euron lainan. Vaimo toistaiseksi kotona. taloudessa kuusi henkilöä.

tiukille vetää, mutta omaan kotiin päästään.
 
äiti64
Meillä ntotulot myös samaa luokkaa. Olemme ajatelleet, että jos sattuisi jotain niin pystymme aina lainat hoitamaan. Voi tulla sairastelua, kun ikää tulee, työttämyyttä. Olen kovin varovainen lainanoton suhteen. Asumme omassa asunnossa. Odotankin sitä päivää, kun viimeinen erä lainasta maksetaan.
 
yh äippä vantaa
mitä tuota lainaa ottamaan ja pankkeja rikastuttamaan mulla kk tulot n3500-4000? ja en ole ottanu lainaa ollenkaa enkä otta. on hullua jonku asunnon takia elää jollain makarooni kuurilla. lapsetkin siinä kärsii kun vanhemmat ovat kireellä sen takia kun eo nyt oikein rahat riitä kun hernekeittoon ja kaiken pitäs näyttää päällepäin hyvältä, jotta saadaan naapuri kateelliseksi siitä että nuilla menee hyvin vaikka ovat samassa tilanteessa. kyllä on kiva kun rahaa on millä ostelee ja ei tee tiukkaa ja jos jokin menee rikki senkus soittaa talonmiehen paikalle korjaamaan putket ja joskus nekin putket :hug:
Mutta elämä on valinta kysymys, yh lapsilisät kun sais vielä isommaks niin jäis tuota rahaa lisää käteen ja sais ihania vaatteita ostaa lisää. :attn: MERSULLA ON KIVA AJELLA!
 
mä vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 01:21 yh äippä vantaa kirjoitti:
mitä tuota lainaa ottamaan ja pankkeja rikastuttamaan mulla kk tulot n3500-4000? ja en ole ottanu lainaa ollenkaa enkä otta. on hullua jonku asunnon takia elää jollain makarooni kuurilla. lapsetkin siinä kärsii kun vanhemmat ovat kireellä sen takia kun eo nyt oikein rahat riitä kun hernekeittoon ja kaiken pitäs näyttää päällepäin hyvältä, jotta saadaan naapuri kateelliseksi siitä että nuilla menee hyvin vaikka ovat samassa tilanteessa. kyllä on kiva kun rahaa on millä ostelee ja ei tee tiukkaa ja jos jokin menee rikki senkus soittaa talonmiehen paikalle korjaamaan putket ja joskus nekin putket :hug:
Mutta elämä on valinta kysymys, yh lapsilisät kun sais vielä isommaks niin jäis tuota rahaa lisää käteen ja sais ihania vaatteita ostaa lisää. :attn: MERSULLA ON KIVA AJELLA!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :kieh: :kieh: :LOL: :kieh: :LOL:
 

Yhteistyössä