Paljonko maksaa villasukat?

Nyt niin moni on pyytäny kutomaan sukat, että pitäis vähän kartottaa, mitä ne maksaa yleensä esim. myyjäisissä?
Onko 25 euroa -jonka mä olen nähny jssain- semmoinen normaali villasukkien hinta?
Mä sit inhoon sitä, kun pitäis kutyoa jollekin ´puolitutulle jotain, kun hintaa ei kehtaa ottaa ja toisaalta ilmaseksi ei viittis tehdä...just tein emämunauksen ja kudoin viitan 20 eurolla |O !
 
vieras
25 euroa on aika paljon. Itse olen ottanut tutuilta 5 euroa pari, kun lankakerä maksaa sen verran ja siitä saa esim kahdet lastensukat. Vähän vieraammilta veloitan 10-15 euroa pari, ihan sen mukaan tuleeko lasten vai aikuisten ja paljonko maksoi langat.
 
No,jos lasket ensin että paljonko ne langat niihin maksaa ja sit lisäät vaikka siihen 10e työstä ja vaivasta,niin olisko se 25e sit kyllä aika sopiva pyyntihinta?!=)Meillä ei onneks tarvi ostella kanssa kun miehen ihana isoäiti(86v.)kutoo meille villasukkia=)
 
Mun Mamma (82-v) on kova kutomaan sukkia, jatkuvasti on kutimet kädessä. Myy niitä kesäisin kirpparilla ja talvella käy yleensä yksissä myyjäisissä. Monet tilaa ihan suoraan häneltä kun tietävät että harrastaa...

Seitsemästä Veljeksestä tekee, miesten pitkävartisista pyytää 8 ?, naisten sukat on 7 ?, lasten 6 ?, vauvan 3 ?. Naisten, vauvojen ja osa lasten sukista on pitsikuvioisia. Mamman hinnat mielestäni alakanttiin ja niin on monet asiakkaat sanoneet myös, he jotka ymmärtävät käsityön päälle. Silti tuo 25 ? on mun mielestä liikaa, toisaalta, tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa... :whistle:
 
MaRA 65
Itse arvostan omaa kädentyötäni ja kohtuuhinta työhön ja tarveaineisiin nähden on 25-45 € sukat, koosta ja mallista riippuen. Vaikka olen nopea neulomaan, ei sukat ilman työtä valmistu. Sen tietää jokainen joka osaa ja viitsii neuloa. Kaikillahan tätä taitoa ei ole. Lahjat on sitten erikseen :)
 
.
Itse arvostan omaa kädentyötäni ja kohtuuhinta työhön ja tarveaineisiin nähden on 25-45 € sukat, koosta ja mallista riippuen. Vaikka olen nopea neulomaan, ei sukat ilman työtä valmistu. Sen tietää jokainen joka osaa ja viitsii neuloa. Kaikillahan tätä taitoa ei ole. Lahjat on sitten erikseen :)
no herranjumala onhan 25 euroa kauhea hinta! itse teen käsitöitä, arvostan itse tehtyä ja tiedän miten paljon siihen menee rahaa.

mutta en kehtaisi pyytää noin isoa summaa enkä kyllä maksaisikaan perusvillasukista kahtakymppiä.
 
25euron villasukat ovat ihan passeli hinta hieman monimutkaisemmalle mallille. Kaikki eivät ole nimittäin halvimmasta jämälangasta tehtyjä perussukkia.

Villasukissa voi olla palmikkoja, pitsiä, kirjoneuletta. 45e voi hyvinkin olla ihan kohtuusumma usean värin kirjoneulesukasta pitkällä varrella, jne. Ei sellaisia tehdä samassa ajassa ja samoilla raaka-aineilla kuin sitä perussukkaa.
 
"vieras"
Ennen kuin opettelin itse kutomaan, maksoin tutulle mummolle 14 euroa naisten tavallisista villasukista. Sitten totesin, ettei se nyt niin vaikeaa voi olla itse tehdä ja tartuin puikkoihin. Just sain valmiiksi tällaiset:

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=29&lang=fi

Lanka maksoi 7 euroa ja aikaa meni pari iltaa/sukka. Ja mukavaa puuhaahan kutominen on. Ei varmasti ala-asteen kässyope uskoisi, että saan mitään valmiiksi :) Seiska tais olla koulunumero...
 
Lyhytvartiset villasukat ovat 15-20€ luokkaa ja pitkävartiset "saapassukat 20-30€. Hintahaitari vaihtelee myyjäisissäkin aika paljon ja tietenkin myös tekotapa (kuvioinnit ym.) lisäävät hintaa.

Itse olen tutuille neulonut sukkia lankapalkalla. =)
 
"ninnuli"
kaikkeen käsityöhön kuuluu laskea materiaalin ja oman työn hinta. jos esim lankaa kuluu 1 € arvosta ja teet työtä 3 tuntia, on kohtuullista ottaa vähintään 6 € tuntipalkkaa, jolloin sukkaparin hinnaksi tulee 19 € jne. Älkää hyvät käsityöläiset aliarvioiko tuotteidenne arvoa! Ja jos myytte tuotteitanne markkinoilla joissa on paikkamaksu, niin lisätkää silloin tuotteiden hintaan myös kulu siitä.
 
Khimaira
Itse arvostan omaa kädentyötäni ja kohtuuhinta työhön ja tarveaineisiin nähden on 25-45 € sukat, koosta ja mallista riippuen. Vaikka olen nopea neulomaan, ei sukat ilman työtä valmistu. Sen tietää jokainen joka osaa ja viitsii neuloa. Kaikillahan tätä taitoa ei ole. Lahjat on sitten erikseen :)
No joo, voihan sen noinkin ajatella..

Mä teen naisten perussukat parissa illassa telkkaa katsoen, että en mä tiedä voiko sitä työksi kutsua.. Siksi varmaan en teekään myyntiin vaan tutuille lahjaksi ja omalle perheelle.
 
"Annika"
Jos lasket, että lanka maksaa esim. 3 e etkä halua ottaa omasta työstäs yhtään mitään, niin se on sitten oma muka. Omaa taitoa ja sen arvoa ei todellakaan pidä aliarvioida. Itse käsityöläisenä sanon, että aikuiskoon sukista 20-25 e on ihan ok. Ymmärrän, jos enemmänkin pyytää, jos on vaikka joku erikoisempi malli. Itse teen vielä paljon kasvivärjätystä langasta, jolloin hintaan rapsahtaa jokunen euro kyllä lisää. Ei itseään kannata ilmaseks myydä.
 
vierailija


Odd Molly
Jacquard long magnolia socks



Hinta: € 83,00


Tuotekuvaus
Warm socks from Odd Molly that go far up the leg. Patterned with logo at the top.
  • Materiaali
  • 80% lambswool 20% nylon
 

Yhteistyössä