Paljonko maksat päivähoidosta?

  • Viestiketjun aloittaja vieeerrassa
  • Ensimmäinen viesti
"emppu"
[QUOTE="heh";29609235]Tässä näkee kyllä sen että työssäkäyvät maksaa aika pitkää penniä kuin nämä tukien varassa hilluvat.[/QUOTE]

Heh heh vaan, lienet tarkoittanut esim. minua (maksu 32€/kk)? Olen yrittäjä, maksan työtekijöilleni palkkaa vuodessa (sis. sivukulut valtiolle) 127000€, arvonlisäveroa 180 000€, vakuutuksia (tapaturma-, eläke- kiinteistö- palo- jne.) 28000€, veroa yrityksen tuloksesta vaihdellen, yleensä n. 3000-6000€, pakollisia tarkastus-, lupa-, yms. maksuja n. 2000€. Teen töitä 12-18 tuntia päivässä. Valitettavasti minulla ei pakollisten kulujen jälkeen ole mahdollista maksaa itselleni palkkaa kuin 15000-20000€/vuosi (+yel 24% ja muut sivukulut). Mielestäni en ole sossupummi. Toki joskus yritin todella pitkän harkinnan jälkeen, kun olin aivan epätoivoinen rahatilanteen kanssa, hakea toimeentulotukea, mutta koottuani sekä omista että firman tiedosta tarvittavat paperit (4cm:n pino) puolen vuoden ajalta, sain sossusta päätöksen että tulomme ylittyvät 11€:lla,eikä mitään harkinnanvaraista tukea myönnetä (oli hajonnut pesukone tuolloin ja lapset oli ilman kevätvaatteita). Emme saa asumistukea tms. Lapsilisät ja tuo edullisempi päivähoito on ne mitä meille annetaan.
 
"mie"
[QUOTE="heh";29609235]Tässä näkee kyllä sen että työssäkäyvät maksaa aika pitkää penniä kuin nämä tukien varassa hilluvat.[/QUOTE]

Mie maksaisin mielelläni lapsen hoidosta jos tulot sen sallisivat.Sossun luukulla en ole käynyt, mutta työttömänä olen ollut pitkään ja silti en ole maannut kotona kuten yleensä oletetaan, vaan olen omasta halustani sen työttömyyskorvauksen eteen myös jotain tehnyt.Mutta sehän nyt tiedetään että jotkut olettavat kaikkien olevan jtn elämäntapatyöttömiä ja kuten kirjoitit niin hilluvan kotona tukien varassa.
Mie voin lahjoittaa sulle myös tämän selkäsairauteni jos sen haluat...se kun todella paljon rajoittaa mitä pystyn tekemään.
 
"Wieras"
[QUOTE="emppu";29609315]Heh heh vaan, lienet tarkoittanut esim. minua (maksu 32€/kk)? Olen yrittäjä, maksan työtekijöilleni palkkaa vuodessa (sis. sivukulut valtiolle) 127000€, arvonlisäveroa 180 000€, vakuutuksia (tapaturma-, eläke- kiinteistö- palo- jne.) 28000€, veroa yrityksen tuloksesta vaihdellen, yleensä n. 3000-6000€, pakollisia tarkastus-, lupa-, yms. maksuja n. 2000€. Teen töitä 12-18 tuntia päivässä. Valitettavasti minulla ei pakollisten kulujen jälkeen ole mahdollista maksaa itselleni palkkaa kuin 15000-20000€/vuosi (+yel 24% ja muut sivukulut). Mielestäni en ole sossupummi. Toki joskus yritin todella pitkän harkinnan jälkeen, kun olin aivan epätoivoinen rahatilanteen kanssa, hakea toimeentulotukea, mutta koottuani sekä omista että firman tiedosta tarvittavat paperit (4cm:n pino) puolen vuoden ajalta, sain sossusta päätöksen että tulomme ylittyvät 11€:lla,eikä mitään harkinnanvaraista tukea myönnetä (oli hajonnut pesukone tuolloin ja lapset oli ilman kevätvaatteita). Emme saa asumistukea tms. Lapsilisät ja tuo edullisempi päivähoito on ne mitä meille annetaan.[/QUOTE]
Ja pimeänä tienaat??
 
"Kiraki"
[QUOTE="heh";29609235]Tässä näkee kyllä sen että työssäkäyvät maksaa aika pitkää penniä kuin nämä tukien varassa hilluvat.[/QUOTE]

Minusta hoitomaksu ei ole "piiitkä penni", ilman natinota sen kyllä maksan ja suon vähempi varaisille pienemmän maksun. Enkä ole mikään kovin varakas vaan 2 nori työssäkävijää meidän perheessä, joten maksu nousee helposti tuon maksimin.

Itsekin oon vähempää maksanut ollessani opiskelija tai osa-aikatyöläinen.
 
"emppu"
[QUOTE="Wieras";29609474]Ja pimeänä tienaat??[/QUOTE]

No enpä kuule tienaa. Joka sentistä maksetaan verot ja sivukulut sekä tietenkin yel-maksut valitsemani tuloluokan mukaan. Yrityksen lainaa maksan kohtuullisen paljon, jatkossa, n. 4 vuoden päästä pystyn nostamaan palkkaa sitten enemmän.
 

Yhteistyössä