Paljonko maksoi avaimet käteen-talopakettisi?

  • Viestiketjun aloittaja HildaHulda
  • Ensimmäinen viesti
HildaHulda
Oletan, että täällä on useampikin rakennutanut talonsa muuttovalmiiksi. Mikä oli kokonaiskustannus tontti, perustukset, kunnallistekniikka ym. pakolliset kulut mukaanlukien? Entä mikä talopaketti?

Haaveissa siintää n. 120 - 140 neliöinen yksikerroksinen (puu)talo, mahd. yläkertavarauksella. Hintoja vaan on hemmetin vaikea vertailla, koska talovalmistajat eivät kerro hintoja nettisivuillaan eikä hinnastoja + mallistoja saa tilattua suoraan valmistajan sivujen kautta. Myyntiedustajille ei viitsisi laittaa kyssäriä, koska en jaksa vastailla niiden innokkaisiin puheluihin seuraavaa puoltavuotta...Me kun vasta harkitsemme rakentamista eikä esim. tontista ole vielä hajuakaan. (Tiedetään kyllä mitä meilläpäin suunnilleen tontit maksavat.)
 
HildaHulda
Kiitos kun liputat mun puolesta :D

Eikö kukaan todellakaan ole rakennuttanut avaimet käteen- taloa??? Ainakin Älvsby-pakettien hinnasta näkyy olleen juttua aiemmin, mutta kun ei se paketin hinta ole se kokonaiskustannus! Pistäkääs laskimet napsamaan ja paljastakaa tulos kaikelle kansalle ;)
 
Meillä on kokonaisbudjetti 185 000 ?. Siihen on laskettu myös kahden auton talli, erillinen. Tontti on vuokrattu. Hiukan olen budjettia ylittänyt, mutta säästöillä ollaan pärjätty. Lisää lainaa ei ole tarvinnut tehdä. Pohjolan design-talo on talotoimittaja, ja avaimet käteen toimitustapa. Talli rakennetaan itse, paketti tulee tuolta. Neliöitä n. 140. Muutoksia ollaan tehty jonkinverran.
 
omaan taloon
me ollaan alottamassa talopaketilla rakentaminen, tai avaimet käteen... pohjolan design-talolta... tarkalla suunnittelulla kust arvio 165 000, alakerta 125 neliöö ja yläketa 55 (varauksella). kust arvio sisältää tontin 9000
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 14:04 ludde kirjoitti:
Meillä tuli maksamaan vähän yli millin vanhassa rahassa. Omatalon paketti ja mitään ei tehty ite vaan oli ulkopuolinen työvoima. 122 neliöinen yhessä tasossa.
moi oiskohan meille tulossa sama talo omatalolta.....muutoksia tehty sen verran että neliöitä kertyy 125....vähän levennystä
 

Yhteistyössä