Paljonko miehesi tienaa?

  • Viestiketjun aloittaja Köyhän vaimo
  • Ensimmäinen viesti
Hmm, mitäköhän tähän nyt vastais, se vähän riippuu... on meinaa tuntipalkalla ja nyt viime viikolla oli vain 4h töissä ja tästä vkosta ei víelä tiiä.
Eli ei ole kiinteeä kk palkkaa vaan sen mukaan miten töihin kutsutaan niin saa sitten palkkaa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Voi että pistää vihaksi lukea kun naiset arvottaa miehiä tulojen mukaan.
Tää tasa-arvo on mennyt siihen, että
naiset elää miehen siivellä korkeammalla elintasolla kuin mies itse.

Tunnen monia naisia jotka kikailee mitä milloinkin opiskellaan, maataan kotona ja työökkärissä ym.

Miehet käy raskaissa töissä ja tuo rahat.
Sitten vxxxxtuillaan että eipä hoida mies kotitöitä.

Kyllähän sitä kotitöitäkin tekis jos ei kotona pyörisi jokin mitättömyys joka jaksaa olla kiinnostuntu vain miehen kukkarosta.

Niin ja sitten kinutaan mukulaa ihan vaan sen vuoksi että saadaan mies elatusmaksukoukkuun. Monikohan tästäkin kuvauksesta tunnistaa itsensä.

Epäilen että melko moni.....



Minä tienaan enemmän kuin mies,teen fyysisesti raskaampaa työtä kuin mies.
En siis ole kotona tällä hetkellä,syksyllä kyllä kun äitiysvapaalle jään.Mutta rahat siltä ajalta tulevat muualta,ei miehen kukkarolta.
Tällä hetkellä rakennamme(viittä vajaa valmis) miehellä lainaa,minulla ei.
Mies maksaa lainanlyhennykset minä 90% kaiken muun(vuokrat,ruuat jne laskut)
Mieheni tekee kotitöitä laidasta laitaan.Nyt tietenkin jäänyt vähemmälle,rakennuksilla menee kaikki vapaa-aika.
Eikä valittamista ole,hyvin menee ja toivottavasti myös jatkossa.
Harrastus miehellä on ja käy siellä se mitä omat rahkeet antavat myöden.Ei ole tullut mieleen kieltää,kun ei ole tarvetta.Voipi olla että harrastus ei kismitä kun itse olen samaa harrastanut nuorempana,nyt ei enää fysiikka kestä eli lääkäri sen kieltänyt.
Myönnettävä on että pirun hyvän miehen olen löytänyt ja aion pitää ellei itse jonain päivänä päätä toisin(maailmassa kun ei tiedä mitä tapahtuu)


 
Ei kai tässä ollut tarkoituksena, mitata miehen arvoa hänen tulojensa suuruudella?

Miestäni rakastan ja arvostan ihan muista syistä, kuin palkasta. Hän on hyvä isä, osallistuu niihin kotitöihinkin (mutta minäkin käyn töissä), meidän arvomaailmamme ovat samanlaiset, ja ymmärrämme ainakin jotakin toistemme työasioista.

Nyt mieheni on ollut kk verran työtön, sitä ennen tienasi nettona reilun 2000 euroa ja minä olen viime kuussa saanut 2200 euroa. Mies on insinööri ja minä taasen it-alan ihminen (järjestelmäasiantuntija lukee käyntikortissa).

Ja meillä muuten mies kinuaa mukulaa, se tahtois vielä yhden, minulle riittää enemmän kuin hyvin nämä olemassa olevat 3.
 
Meillä mies kaivoksella ja tienaa kait noin reilu 3700/kk(riippuen lisistä) ja mä noin 1700 e/kk(riippuen lisistä).Omasta mielestämme tienataan vähän, mutta pärjätään...Mies maksaa lisäksi elareita ja yhteisiäkin on...
 
Mieheni tulot ovat noin 8000?/kk plus bonukset.

Emme törsäile, paitsi söpöihin vauvanvaatteisiin :D

Panostamme erilaisiin ulkomaanmatkoihin ja laadukkaisiin elintarvikkeisiin: sekä mieheni että minä olemme todellisia kulinaristeja ja harrastamme ruoanlaittoa, myös arkena.

:heart:

 
Ja noilla tuloilla ei muka pärjätä, mitä suurin osa täällä kertoilee... huhu huh kun näkis joskus ees ton vertaa rahaa.
Nyt kesä aikana on mies ollut enemmän töissä ja palkka jotain 1500-2000 välillä ja talvella putoo sitten puoleen... ja silti tullaan toimeen, jotenkuten
 
Mun miehellä bruttotulot vaihtelee, n. 3000-4000 euroa / kk. Jos jaksaa painaa urakalla hommia, niin saa paremmin.
Itse olen huomattavasti pienempituloinen, n. 1000 euroa / kk. Talous on meillä kuitenkin yhteinen, ja hyvin ollaan pärjätty.
Eikä se raha sitä onnea yksistään tuo.... :saint:
 
15.02.2007 klo 16:09 sanskuu kirjoitti:


Miehellä jää käteen 2000 e kk ja mulle 1400 e käteen kk




ONNEKSI OLKOON!SAMAT RAHAT MEILLÄ ,miehelle jää n.2200e ,minulle se 1400 ja rapiat.........tiukkaa on kun asuntolaina,autolaina,opintolaina ja muutakin lainaa...ilman lainoja tilanne olisi tosi hyvä.2lasta....matkusteluja turha haaveilla.Mutta toimeen tullaan nippanappa. :\|


Siis täällä on monella samat tulot ja jopa paremmat kuin minulla ja miehelläni ja silti valitetaan miten ei tahdota tulla toimeen niillä tuloilla (poikkeuksiakin löytyy)????!!! Yllä yks esimerkki
Mies (suunnitteluinsinööri) siis tienaa 2000e netto + bonukset + ulkomaanpäivärahat (ulkomaanmatkakeikoilta silloin kun niitä sattuu olemaan - harvemmin tosin onneksi - haluan pitää rakkaani kotona) ja itse tienaan n. 1400e netto. Me ainakin tullaa noilla tuloilla ihan hyvin toimeen, joka kuukausi jää sievoinen summa säästöönkin vaikka lapsienkin tileille menee joka kuukaus sievoinen summa pesämunaksi opiskeluja yms. varten. Niin ja meillä on vielä kaksi asuntoa maksettavana eli olemme ns. kahden asunnon loukussa =) (molemmista on vielä asuntolainaa - pankissa ovat jopa kauhistelleet meidän kk takaisinmaksuerää, et jääkö meille elämiseen rahaa =) -jää vieläpä säästöönkin), mutta ei meillä ole tiukkaa ollut missään vaiheessa ei edes silloin kun olin kotona lasten kans lastenhoidontuella. Meillä on siis omakotitalo ja rivitalo-osake kolmio ja velaton uus volkkari pihalla. Meillä maksetaan laskut yhteisymmärryksessä molempien tileiltä ja kumpikin osallistuu kotitöihin jaksamisensa mukaan. Ulkomaanmatkalle voidaan lähtä milloin vaan, mutta tässä vaiheessa kun lapset ovat pieniä emme halua heitä vielä ulkomaille viedä - viedään sitten kun he ymmärtävät itsekin jotain matkasta =). Ja ostaa voidaan mitä mieli tekee, aina on rahaa löytynyt siihen mitä tarvii ostaa eikä ole velaksi tarvinnut elää. Velaksi elämistä näin aikoinaan omassa kodissani ja siihen kierteeseen en lähde mistään hinnasta. Siksipä tykkään ennemmin, että tilillä on sitä katetta mistä maksella ostokset ja enemmälti sitä pahanpäivän varaakin =).
Rakkaus toisiimme ja perhe on meille rahaakin tärkeämpää =). Olen löytänyt rinnalleni maailman ihanimman miehen ja kunnioitan, arvostan, rakastan häntä yli kaiken - siis miestäni en hänen rahapussiaan ja tunteet ovat molemminpuliset. Maailmassa on muitakin arvoja kuin raha!!!

Mutta en ymmärrä mihin te toiset saatte rahanne uppoamaan, kun ei noilla tuloilla rahat meinaa riittää!!! Vanha sanontahan kyllä sanoo et ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot... Mutta kyllä meillä törsäilläänkin välillä aikalailla ja silti jää rahaa säästöön =). No jokainenhan tunkee ne rahansa sinne minne haluaa, mutta ei silloin kannata valittaa, ettei meinaa rahat riittää... rahan käytöstä se on kiinni monestikin ei tuloista...
 
Me ei olla missään vaiheessa oltu tiukoilla taloudellisesti, vaikka olinkin kotona tytön syntymän jälkeen reilu 2v.
Me katsotaan mitä ostetaan; ei kalleinta, mutta laadukkaseen panostetaan (esim vaatteissa). Ruuasta ei olla koskaan tingitty. Ostetaan järkeviä ja tarpeellisia lahjoja toisillemme, ja kun mies on remonttitaitoinen, niin sillähän sitä säästää kun ei tarvitse teetättää vieraalla remontteja. Onhan meilläkin auto-, ja talolaina, mutta opintolainoilta ollaan molemmat säästytty.
Se vaan riippuu, että mitä arvostaa, ja pitää tarpeellisena. Kai se sitten isotuloisilla tuntuu jossain jos matkustellaan, ja ostetaan kaikki viimeisen päälle.Matkustaisin minäkin, mutta mieluummin lyhennän matkalipun hinnankin talolainasta, ja nautin talosta, mikä on kuukausi kuukaudelta enemmän oma. Kun ihminen osaa tyytyä vähempäänkin, niin vallan mainiosti pärjää. Kai näiden isotuloisten ihmisten kotoa on saatu semmonen malli, että jos ei ole vm '07volvoa/mersua/audia pihassa, ja paria kertaa käydä ulkomailla vuodessa, niin olet luuseri. Minä en kyllä suostu tuohon muottiin!! Mutta jokainen tietysti taaplaa tyylillään.
 
LT82 teillä näkyy olevan just samanlaiset ajatukset kuin meidänkin perheessä. Ja meilläkään ei olla otettu opintolainaa koskaan eikä oteta. Lapsillekin säästetään pesämunaa kokoajan että saavat opiskella mitä haluavat. Itse ei kyllä kotoa olla juurikaan pesämunia opiskeluumme saatu kumpikaan, mutta apua on kuitenkin saatu aina jos on ollut tarvis. Meillä myös ostetaan laadukkaita vaatteita ja muutenkin panostetaan laatuun ja katsotaan mitä ostetaan, sillähän se talous pysyy kunnossa ja jää säästöönkin.

Meillä on oma ylpeytemme miehen kans ja se ylpeys on se että omillaan pitää toimeen tulla - ilman ylimääräisiä lainoja (asuntoa tuskin kukaan ostaa ilman lainaa - auton kyllä pystyy ostamaan, me on säästetty autorahat ja sitten ostettu tuliterä auto) ja yhteiskunnan avustuksia (asumistuki, toimeentulotuki jne.).

LT82 aika pitkälle kirjoituksesi oli kuin omasta elämästämme =).

Jokainen taablaa tyylillään, mutta ihmettelen miksi pitää elää yli varojensa pelkästään siksi, että pitää näyttää ulospäin varakkaampaa kuin mitä on ja mihin varat riittää... sitten ylivelkaannutaan ja uikutetaan kun ei rahat tahdo riittää... Ei sen talon tarvi olla 200 m2 tai enemmänkin ja viimeisintä mallia oleva auto parhaimmasta päästä pihassa... Ehkä silloin on sitten heikko itsetunto ja pitää sitä pönkittää materisilla asioilla???
 
SMSM, kyllä oli tuo sun kirjoitus kuin mun suusta!!
Siis meillä on kyllä velkaa, mutta niillä lainarahoilla on ostettu omakotitalo (133m2), ja pihassa seisoo V40 Volvo. Mutta esim. remonttirahat on aina säästetty, ja isommat hankinnat tehdään harkiten.
Mä en voi ymmärtää semmosta, että ostellaan ja humputetaan kaikkea "ylimääräistä", ja sitten taivastellaan, että kun rahat ei riitä laskuihin. Meillä ensin tilipäivänä maksetaan laskut pois, ja sitten mietitään, että mitä ylimääräistä ehkä ostetaan. Eikä joka kk osteta ylimääräistä, ja näinhän sitä sitten jää säästöön. Ihan omasta palkastani säästin vuoden ajan ja ostin nyt heinäkuussa pianon itselleni (käytetyn kylläkin, mutta hyväkuntoisen, eikä ollu edes kovin halpa...). Meillä on joka vuosi 2 n. 900 euron laskua maksettavana, kun talo on öljylämmityksellä, mutta nämäkin laskut ennakoidaan, ja niihin säästetään jo hyvissä ajoin. Ei ole kiva todeta, että ei me saada maksettua öljylaskua ja sitten kärvistellään kylmässä talossa.
Vaikka mulla onkin pienet tulot, niin en mä koe olevani missään suhteessa huonompi perheenelättäjä (eikä mies anna niin ymmärtää), teen arvokasta työtä kotona, ja hoidan tyttömme siinä ohessa (olen pph).
Se aina tuntuu vähän arveluttavalle, kun opiskelijat tms ravaa ulkomailla, ja kehua retostaa sitten niillä. Kenenköhän rahoilla siellä loppujen lopuksi juostaan? No, me halutaan mahdollisimman pian eroon velasta, ja talo omaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LT82:
SMSM, kyllä oli tuo sun kirjoitus kuin mun suusta!!
Siis meillä on kyllä velkaa, mutta niillä lainarahoilla on ostettu omakotitalo (133m2), ja pihassa seisoo V40 Volvo. Mutta esim. remonttirahat on aina säästetty, ja isommat hankinnat tehdään harkiten.
Mä en voi ymmärtää semmosta, että ostellaan ja humputetaan kaikkea "ylimääräistä", ja sitten taivastellaan, että kun rahat ei riitä laskuihin. Meillä ensin tilipäivänä maksetaan laskut pois, ja sitten mietitään, että mitä ylimääräistä ehkä ostetaan. Eikä joka kk osteta ylimääräistä, ja näinhän sitä sitten jää säästöön. Ihan omasta palkastani säästin vuoden ajan ja ostin nyt heinäkuussa pianon itselleni (käytetyn kylläkin, mutta hyväkuntoisen, eikä ollu edes kovin halpa...). Meillä on joka vuosi 2 n. 900 euron laskua maksettavana, kun talo on öljylämmityksellä, mutta nämäkin laskut ennakoidaan, ja niihin säästetään jo hyvissä ajoin. Ei ole kiva todeta, että ei me saada maksettua öljylaskua ja sitten kärvistellään kylmässä talossa.
Vaikka mulla onkin pienet tulot, niin en mä koe olevani missään suhteessa huonompi perheenelättäjä (eikä mies anna niin ymmärtää), teen arvokasta työtä kotona, ja hoidan tyttömme siinä ohessa (olen pph).
Se aina tuntuu vähän arveluttavalle, kun opiskelijat tms ravaa ulkomailla, ja kehua retostaa sitten niillä. Kenenköhän rahoilla siellä loppujen lopuksi juostaan? No, me halutaan mahdollisimman pian eroon velasta, ja talo omaksi.


Kyllä on ihan samankaltaiset ajatukset meillä. Meillä on samajuttu noiden isompien laskujen kans eli ennakoidaan ne etukäteen kuten just tuo öljylaskukin - meillä myös talo lämpiää öljyllä. Saishan tuota öljyä tietenkin pienemmissäkin erissä tilattua, mutta aina halvemmaksihan se tulee kerralla ottaa. Monissa muissakin laskuissa maksetaan mieluummin kerralla kuin erissä, koska jos maksaa erissä niin silloinhan maksettava lasku on yleensä isompi. Remonttirahat mekin säästetään ja sitten vasta remontoidaan. Ei haluta ottaa yhtään enempää lainaa kuin on pakko. Ja lainoista halutaan eroon mahdollisimman pian.

Mielestäni pph:t tekevät todella arvokasta työtä ja heillä on suuri vastuu, kun hoitavat toisten lapsia. Palkka vaan on todella ala-arvoisen pieni siihen vastuuseen ja työmäärään verrattuna sekä myös se että antavat oman talonsa käyttöön. Siksipä yhä harvempi enää alkaa perhepäivähoitajaksi, tämä on valitettavaa mutta totta.
 
Siis pph:jia kyllä riittäisi kun työtä ei vaan tartteis kotona tehdä. Tulevaisuudessa pph:t työskentelee ryhmiksissä, missä on 3 aikuista ja 12 lasta. Me ostettiin talo, missä on yksiö päädyssä, ja otettiin yksiö omaan käyttöön. Puhkastiin ex-vaatehuoneesta ovi yksiön puolelle, että sinne pääsee myös sisäkautta. Siellä on lasten tilat, ja hyvin harvakseltaan me edes käydään meidän puolella hoitopäivän aikaan. Eikä tarvii omaa kotia antaa hajotettavaksi.

Tämähän tässä raivostuttaa, kun valtio on nyt lopultakin havahtunu siihe, että hoitoalalla on liian pienet palkat. Se summa, mikä valtion kassasta saadaan lisää palkkoihin, niin se jaetaan vain ja ainoastaan lähi-, ja sairaanhoitajien kesken. Ne huutaa käsi ojossa, että "meille, meille!" Meidät pph:t jätetään taas pois laskuista, eikä palkka nouse. Kulut kyllä koko ajan kasvaa (siis elintarvikkeiden hinnat on nousussa, ÖLJY maksaa paljon!) jne, mutta kukapa sitä meitä enää muistaa. Pitää varmaan itse pyrkiä kansanedustajaksi seuraavalla kierroksiella, että saisi pikkusen ääntään kuuluviin... |O
 
Ja vielä tuosta talouden hoidosta, että me asutaan maalaispitäjässä. AINA kun jompi kumpi menee kaupunkiin, niin se käy isossa marketissa (lue Prismassa) ruokaostoksilla, ja tuo isommat erät lihoja, leikkeleitä, leipiä ja muuta ruokaa, mikä on siellä halvempaa. kaikki, mikä on mahdollista, niin hankitaan kaupungista; vaatteet, koirien ruoat, ja isommat ostokset. Ja keskittämällä kaikki ostokset S-ryhmän alle sieltä saa kummasti takasin!
 
Tekee epäsäännöllistä ja vähän vaarallistakin vuorotyötä,rautatieläinen..Palkkaa jää käteen n.1500e,mutta nousee ensi vuonne,kun vähän ylenee.Ollutkin töissä vasta keväästä alkaen.

Minä kotiäitinä ja meillä asuntolainaa ja autolainaa.Ei meinaa rahat riittää..
 

Yhteistyössä