paljonko oli pituus teidän vauvoilla 2kk:na? ja syntymäpituus, kiitos. Onko meidän tyttö lyhyt? 52,5cm, synt. 51cm :/

  • Viestiketjun aloittaja vauva 2kk
  • Ensimmäinen viesti
Mä en jaksa nyt kaivaa noita kortteja, mutta mun mielestä kuulostaa kyllä todella vähältä toi kasvu... Silti, jos joku mättää niin kyllä ne sitten neuvolassa rupeevat tarkkailemaan. Jos siellä ei oo mitään sanottu tai huolestuttu, niin en lähtisi itsekään huolestumaan... Tai no joo, ehkä lähtisin..

Muoks. lisään vielä että siis, tuskin tarvitsee huolestua mutta kun me äidit aina huolestumme vaikka ei tarvitsisikaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Miuski harmailee
Kannattaa seuraavan neuvolakäynnin yhteydessä pyytää kasvukäyrät nähtäväksi. Käyrä kertoo, missä kohtaa pituutta tyttönne menee verrattuna muihin samanikäisiin. Neuvolan terkka selittää tarkemmin, kun käyriä katsotte. Mutta sen perusteella näet, onko syytä huoleen.

Muuten on syytä mainita, että lapset kasvavat vähän miten milloinkin. Joskus tulee painoa enemmän ja pituus jää vähän vähemmälle, toisella kertaa taas paino ei ole juurikaan lisääntynyt, mutta pituutta on tullut enemmän. 2kk ikäinen tirriäinen on vielä todella pieni eikä hänen suhteensa kannata vielä vedellä mitään johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Jos hän on tyytyväinen ja kehittyy hyvin, on kaikki todennäköisimmin ihan hyvin :)
 
"laalaa"
Meidän vauva ei ole vielä 2 kk, mutta viime kotikäynnillä vauvan ollessa 3 vkoa, th sanoi, että vastasyntyneiden pituuskasvu on hurjaa. Keskimäärin pituutta tulee 1 cm viikossa. Jos tämä pitää paikkansa, kuulostaa kyllä vähältä tuo 1,5 cm kahdessa kk:ssa. Onko mahdollista, että olisi mittausvirhe? Onko vaatteet jääneet pieniksi, siitä kai sen itse parhaiten huomaa?
Jos th ei asiasta ollut huolissaan, tuskinpa sinunkaan tarvitsee olla. Jospa teillä on edessä kunnon kasvupyrähdys myöhemmin :)
 

Yhteistyössä