Paljonko olis sopiva elatusmaksu?

  • Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 21:22 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 10:24 peuhu kirjoitti:
ollessaan.
Toki on asia erikseen, että äiti jättäytyy pois töistä, ja ei näe oman ja lapsen elannon eteen vaivaa.

Mutta kyllä Suomessa on vaikea tulla yh:na toimeen kohtuulllisesti, vaikka saisi palkkaa jopa keskimääräistä paremmin. Ja se heijastuu lapsen elintasoon välittömästi monella tapaa.

Ei kaikki yh äidit ole työttömiä tai huonosti koulutettuja.
Musta tuntuu et on enemmän niitä yh:ta jotka käy töissä mut he ei vaan jostain syystä ole niin "näkyvillä" täällä. Kyllä varmasti joutuu myös työssä käyvä yh välillä "kituuttamaan" pienillä rahoilla kun joutuu tässä tavallinen ydinperhekin välillä tosi tiukoille kun tuntuu et kaikki laskut kertyy just samalle kuulle. Mt silti mä olen ainakin ihan tyytyväinen elämääni, välillä on tiukempaa ja joskus sit taas voi ostaa jotain ylimääräistä tarpeellista mistä on pitkään haaveillut ja lasten kanssa ollaan aina keksitty jotain kivaa ilmaista tekemistä silloin kun on tiukempaa :)
 
täällä
Täällä taitaa pääosin selaille ppeeaa
yh-ta, joiden päivätyö on
exän hiiloista minen ja rahankiskonta.

Ne työssäkäyvät kunnon yh-t tuskin kerkee täällä vuodatteleen

mies sitä mies tätä juttua.

Maatkaa kotona vaan. Ootte varmaan ansainnu olotilanne.



 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 10:54 täällä kirjoitti:
Täällä taitaa pääosin selaille ppeeaa
yh-ta, joiden päivätyö on
exän hiiloista minen ja rahankiskonta.

Ne työssäkäyvät kunnon yh-t tuskin kerkee täällä vuodatteleen

mies sitä mies tätä juttua.

Maatkaa kotona vaan. Ootte varmaan ansainnu olotilanne.
Niin viimeaikaisista viesteistä päätellen täällä käy per´s aukiset yyhoot ja per´s aukiset nyksät ja kirjoitustaidottomat.
 
Nyksä
Pari kommenttia tähän ketjuun...ekaksi ei kaikki ole Hjallis Harkimoita ja Merikukkia.... Eli elarit tulojen mukaan...minimit ja maximit. Eihän se tietty tarkoita että jos on miljoonan tulot niin lapsella on miljoonan menot. Toiseksi yh saa lapsilisiin yh-korotuksen vai kuinka ?? Onhan sekin jotain. Tietty sen menettää jos muuttaa uuden kumppanin kaa yhteen.

Kolmanneksi miksi te hyvät naisette ette ole erossa tehneet niin että jos on oma talo niin olisitta ukolle sanoneet että sun osuus talosta tänne elareita vastaan. Eli ukko olis luopunut omasta osastaan lastensa hyväksi. Ei tarttis maksaa ukkoo ulos.

Ja mitä tullee meihin nyksiin..... mun ukolla on pari lasta ja ex on niiden lähi. No ukko maksaa sen minimin koska tulot on pienet ja he ovat aikoinaan niin ne sopineet. Asia mulle ok. Ex soittelee joskus ja tahtoo lisää rahaa johonkin esim. leireihin. Ukko antaa jos sillä on ja mulle asia ok. Tapaamisista sen verran, että ne on vähissä. Syy on ihan ukon omaa syytä. En yhtään ihmettele jos ex on kyllästynyt ukon lupailuihin ja homma on jääny vähemmälle. Olen yrittänyt puhua ukolle että hänen lapset saa tulla tänne milloin haluaa, mutta minkä hitto minä sille voin jos ukko ite ei saa aikaiseksi mitään. Eli turha aina meitä nyksiä on syyttää kun joskus se vika on siinä himskatin ukossa.
 
Yodottaja66x
Hyvä Nyksä,

vaikutat tervejärkiseltä , empaattiselta ja oikeudenmukaiselta - kunnon selkärankaiselta naiselta.
Hienoa.
Tosi mukavaa lukea ettei kaikkien naisten silmiä ja sydäntä sokeuta omistushalu ja kateus - vaan ihan humaani ja järkevä ajattelutapa vie voiton.

Oon joskus ollut suhteessa eronneeseen, lapsia omaavaan mieheen - ja ajatellut osapuilleen samoin.
Enkä tiedä - kyllä mun mielestä sellainen mies, joka hoitaa omat lapsensa ja velvollisuutensa heitä kohtaan on selkärankainen ja hieno ihminen.

Ei se , että unohtaa sumeilematta (tai mun/muun nyksän vaateista) kaikki muut vastuut mun tai Meidän Yhteisen Lapsen takia tee miehestä kovin rakastettavaa.

Nostan hattua ....
- yo
 
Itse saan molemmista lapsista kunnalta ton minimin 129 euroa ja se on musta se jos kuopuksestakin isyyselvityksen tekisin että enempää en vaatisi. Siksi näin kun tämä isä ei luultavasti helposti saa mihkään kokeisiin et venyis yli vuoden mittaiseksi tää isyysselvitys ja en mä tie jaksaisinko sitä nyt:S
 

Yhteistyössä