Paljonko tarvii rahaa viikon Teneriffan reissulle? Nelihenkinen perhe lähdössä reissuun.

  • Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Että varaudut joihinkin menoihin, muustakuin tästä päivällis- ja taksibudjetista. Minä laskin kaiken samaan
No tietääkseni kyselin täällä päivällisiin, välipaloihin, kauppaostoksiin, takseihin jne. normaaleihin menoihin varattavaa rahasummaa ja kerroin ettei isompia ole aikomus ostaa. Jokainen tekee retkiä sun muita oman mieltymyksensä mukaan ja niihin on aika hankala toisten kommentoida että paljonko tarvii rahaa. Kysyinkin siis paljonko normaali päiväbudjetti on... asetin sanani ilmeisen huonosti.
 
costadelsol
Paljon menee ravintolaan, kauppaan, taksiin, tuliaisiin jne.?
EIkö teillä ole visaa, se helpottais elämää kummasti ulkomalla. Harkitaa, jos ette ole törsäävää ja huoletonta tyyppiä. Laittakaa vaikka limitti matalaksi, esim. 500 euroa, niin ei elä yli varojen kovin pahasti.

No kyllä 1000 euroa riittää varmasti yllin kyllin. Me ollaan oltu manner-Espanjassa kahdesti (ekalla kertaa 2 vko ja tokalla kertaa 3 vko) nyt 3 vuoden sisälle. Meillä on aina lasten kanssa huoneisto, jota suosittelen kaikille lasten kanssa matkusteleville. Siellä on yleensä ihan tiskikoneet ja pyykkikoneet, ja pyykkikone on ihan ehdoton pidemmillä reissuilla lasten kanssa.

Ravintolasta, ainakin manner-espanjassa/aurinkorannikolla, saa ihan kelpo ruoka-annoksia hintaan 6-15 euroa per nokka. Ja tuon ikäisille lapsille sitten joku kiva annos puoliksi. Ja juomathan ei siellä maksa paljon mitään verrattuna suomeen.

Meillä ei sinänsä ole koskaan mitään budjettia laadittu, ja visalla on ostettu kaikki, kun se on niin kätevää. Mutta ei meillä ikinä ole mennyt 1000 euroa viikossa. Yleensä on syöty kerran päivässä ulkona ja muuten sitten ostettu omat ruoat esim. Lidlistä.
 
"ellinoora"
Itse olin Kreikassa neljän lapsen kanssa juuri tuolla 100e per päivä budjetilla ja hyvin pärjäsimme.Ulkona syöminen maksoi n.50e,kauppaostokset muutaman kympin+bussimatkat.Kahdella retkellä käytiin ja ulkon syötiin n.11kertaa,muina iltoina tein itse ruoan hotellilla.
 
costadelsol
Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä kiitos;27965832:
Kuka lähtee johonkin kuppaseen turistirysään Espanjaan? Hyi yöks :S
Kateellinen? ;)

Me lähdetään 2 vkon päästä kuppaseen turistirysään Kanarilla ihan vaan siitä syystä, että halutaan pieni irtiotto arjesta ja saatiin lennot + majoitus sikahalvalla ja hintaa reissulle tuli noin 250 euroa per henkilö (siis majoitus + lennot). Kanarialle menee suorat lennot ja siellä on lämmintä, joten siksihän se kuppanen turistirysä onkin. Menkää te johonkin exoottisempaan kahdella välilaskulla ja reissatkaa ensin vuorokausi, että pääsette perille ja maksakaa itsenne kipeiksi. Ja nauttikaa.
 
"Vieras"
No ei tosiaan riitä tonni 4 hengelle! Järkeä lähteä ulkomaille lomalle laskemaan pennosia?

Ruuat (oikeat ruuat, välipalat, herkut, juomat), taksit, bussiliput, ostamiset, tuliaiset, mahdolliset käynnit esim. vesipuistossa/veneretkellä/tms.

Ja kyllä me olemme aina kävelleet niin paljon päivässä, että aamupalan lisäksi on käyty 2 kertaa syömässä. Päivällä ehkä jotain kevyempää, illalla illallinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Visa-kortti.

Minulla on periaate, että ulkomaille en lähde kituuttelemaan tai alskemaan pennosia. Olen sitten menemättä ollenkaan. Minä ja kaksi isompaa lasta lähdetään pian ulkomaille ja visa-kortti on kätevä. Ei tarvitse miettiä miten paljon rahaa pitää varata.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"vieras"
Mulla on vastaavalla etelänlomalla ollut aina 1000euroa varattuna ja esim. Kreikassa ja Turkissa on ruokaa jne vastaaviin juttuihin kulunut viikossa noin 600-700. Riippuu paljon perheen tottumuksista. Mutta toi 1000e kyllä riittää jos ei ole tarkoitus kamalasti ostella tavaraa/ juoda alkoholia. Limsat ja jätskit rannalla + aurinkotuolit haukkaa usein enemmän kuin on suunniteltu.
 
reissaajaperhe
Vaikka hotellin aamiainen olisi kuinka hyvä, niin tarvitsevathan ainakin lapset lounastakin! Siihen menee se 20€/pvä

Ja itse ainakin haluan lomalla hemmotella lapsia jäätelöllä, tuoreilla marjoilla jne. Ja ne maksaa jonkin verran tietysti. Näihin menee ainakin se toinen 20€/pvä

Kaupasta pientä välipalaa + iltapalaa saa kyllä 10-20 €/pvä (riippuu mitä ostaa).

Ja neljän hengen illalliseen ruokajuomiin menee se 50-120€/pvä (riippuu siitä miten hyvin haluaa syödä, ottaako esim alkupalat ja jälkiruoatkin vai vain pääruoat). Itse haluasin lomalla ainakin muutaman kerran syödä ihan pitkän kaavan mukaan kunnon ravintolassa.
 
"vieras"
Visa-kortti.

Minulla on periaate, että ulkomaille en lähde kituuttelemaan tai alskemaan pennosia. Olen sitten menemättä ollenkaan. Minä ja kaksi isompaa lasta lähdetään pian ulkomaille ja visa-kortti on kätevä. Ei tarvitse miettiä miten paljon rahaa pitää varata.
Se on toki sun valintasi. Minäkään en mielestäni ole laskenut pennosia, mutta silti sitä rahaa ei ihan älyttömiä summia ole kulunut. 1000e/vko on meidän nelihenkisellä perheellä ollut yläkanttiin, mutta sen verran varataan jatkossakin reissua varten. Aamupalaa lukuunottamatta kaikki ateriat on syöty ulkona, kun kaikissa huoneistohotelleissa aamupalaa ei ole saatavilla ollenkaan.
 
[QUOTE="vieras";27966455]Se on toki sun valintasi. Minäkään en mielestäni ole laskenut pennosia, mutta silti sitä rahaa ei ihan älyttömiä summia ole kulunut. 1000e/vko on meidän nelihenkisellä perheellä ollut yläkanttiin, mutta sen verran varataan jatkossakin reissua varten. Aamupalaa lukuunottamatta kaikki ateriat on syöty ulkona, kun kaikissa huoneistohotelleissa aamupalaa ei ole saatavilla ollenkaan.[/QUOTE]

siksi visa-kortti on kätevä. ei tarvitse miettiä yhtään mitään.
 
[QUOTE="hmm";27966477]Miten noin paljon saa kulumaan päivässä ellei osta tuliaisia joka päivä??? Sulla ei ilmeisesti ole rahankäyttöongelmia, kun vastahan kerroit kuinka ostitte uudet sängyt ym. kaikille lapsille kun ne oli pakko saada... No toiset osaa törsäämisen taidon :)[/QUOTE]

helposti. meillä esim. on all inclusive, mutta ei joka päivä välttämättä tule syötyä siellä, retket maksaa ( myös ne omatoimiretket, mahdolliset vesipuistot, lasten "hemmottelut" eli saavat ostaa kerrankin mitä huvittaa, kahviloissa käydään, jätskillä, pientä hiukopalaa välillä, löytyyhän joistakin paikoista ihan shoppailtavaakin, tapana on ollut ostaa jotkut allas"lelut" jne.
 
"vieras"
siksi visa-kortti on kätevä. ei tarvitse miettiä yhtään mitään.
On mulla toki visakin sen toimintatonnin lisäksi, jos jotain yllättävää tapahtuu tai löytyy jotain huippukivaa ostettavaa.

Mutta ruokailuihin jne normaaliin siellä riittää se 1000e ihan mainiosti.

Jos perhe tietää ostavansa paljon vaatetta tms juttuja reissusta niin sitten täytyy varata ylimääräistä.

Muistan kun syksyllä kyselin minkä verran on kulut Turkissa viikon reissussa, ja täällä osa oli sitä mieltä että alle 2000euron ei viikon matkasta selviä. Se on siis kiinni hyvin paljon perheen kulutustottumuksista.
Me ollaan syöty joku kevyt lounas kaupungilla, välipaloja rannalla ja aina illalla käyty syömässä paremmin. Siihen tuo 1000e riittää hienosti.

Mutta jos oikein haluaisi päästä edullisesti, niin varmaan jollain 400-500eurolla selviäisi viikon reissusta jos laittaa osan ruoista itse, ja valitsee ravintolassa niitä edullsempia ruokia kuten esim. spaghettia. Eikä osta limsaa vaan janojuomaksi vettä. Minä en haluaisi sillä budjetilla lähteä, mutta tuota 1000 euroa en todellakaan pidä kituuttamisena.
 
"Siiri"
Onko järkeä edes lähteä reissuun, jos joka penniä pitää laskea???

Vaikka aamiainen hotellissa kuuluisikin, niin ei meidän lapset ainakaan niin paljon jaksa aamiaisella tankata, että pärjäisivät ilman lounasta (itse ei välttämättä ruokaa lounasaikaan tarvinnutkaan). Vaikka lounas oli usein jotain yksinkertaisempaa (tyyliin kinkku-juusto-toast tai kananugetit) niin kyllä silti kahden lapsen ruokiin + 4 hengen juomiin meni joka päivä se 20 – 25 €.

Iltapäivällä ostettiin usein jäätelöt rantakadulta, eikä siitä selvitty koskaan alle 10 €.

Lisäksi jostain torilta tms ostettiin hedelmiä tai marjoja ja siihen saattoi kulua toinen 10 €. Mutta kyllähän se oli ihanaa hemmotella lapsia esim tuoreilla mansikoilla keskellä talvea, kun niitä kerran oli tarjolla.

Ruokakauppaan meni varmaan n 15 € joka päivä, kun juotavaa oli ostettava paljon (jokainen vesitilkkakin on ostettava kaupasta). Lisäksi huoneistossa oli aina oltava vähän jugurttia ja tuoretta leipää iltapalaksi.

Iltaruoalla käytiin aina ihan kunnollisissa ravintoloissa ja me aikuiset syötiin useimmiten ihan kolmen ruokalajin illallinen viineineen ja lapset söi pääruoan ja jälkiruoan. Kyllä ne ravintolaskut tuolla 100 – 150 € oli muistaakseni joka kerta.

Joten tämän nopean laskutoimituksen perusteella varaisin varmaan itse n 200 € / pvä.
Lisäksi sitten vähän sitä ostos- ja retkirahaa .
Eli 2000 € kokonaisbudjetilla voisin kuvitella itse lähteväni viikoksi reissuun.
 
"hmm"
helposti. meillä esim. on all inclusive, mutta ei joka päivä välttämättä tule syötyä siellä, retket maksaa ( myös ne omatoimiretket, mahdolliset vesipuistot, lasten "hemmottelut" eli saavat ostaa kerrankin mitä huvittaa, kahviloissa käydään, jätskillä, pientä hiukopalaa välillä, löytyyhän joistakin paikoista ihan shoppailtavaakin, tapana on ollut ostaa jotkut allas"lelut" jne.
No kaikilla ei ole edes sitä Visa-korttia ja pitäähän nekin laskut joskus maksaa ;) Toiset pärjää vähemmällä ja osaa käyttää rahansa viisaasti. Ne joilla sitä rahaa on niin paljon ettei tarvitse miettiä, käyttävät tietenkin rahaa toisin. Näin se menee.

Mieluummin lähden ulkomaille pienemmällä budjetilla kuin en ollenkaan, mutta olishan se helpotus kun ei tarvitsisi mitään miettiä ja raha kasvaisi puissa.
 
"Vieras"
Mä lasken aina turistikohteisiin matkatessa budjetiksi 50€/pvä/aikuinen ja sekin varattu syömisiin ja juomisiin. lapsella puolet tuosta. Rahaa menee jo vesipulloihin ym juomaan päivän mittaan. Sen lisäksi varaan erikseen rahaa kaikkeen muuhun aktiviteettiin eli vesipuistoon/markkinoille/autolle jne. Aina jäänyt rahaa yli mikä ei haittaa yhtään.

Omatoimilomilla esim etelä-amerikassa ja afrikassa olen sitten soveltanut enemmän koska rahaa mennyt huomattavasti vähemmän syömisiinkin.
 

Yhteistyössä