paljonko teidän lasten (10-13v) pituus/paino?

  • Viestiketjun aloittaja "jassi"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ite oon 12V9kk vanha .
Painan : 72Kg
Pituutta : 184cm
Mun pituus ennuste : 210,4 cm (Kasvukäyrä ennuste , joka on kuulemma 92% varma tulos 3 sentin enimmäis erolla)
Mun paino ennuste : 110 - 130 kg (Tämä ennuste ei ole varma sillä jos hankin paljon lihasmassaa se voi nousta paljon tai jos syön paljon enkä harrasta liikuntaa niin paino nousee myös)
 
Minä olen 13.v ja painan 37 kg sekä olen 156.6cm pitkä onko se minulle normaali paino? Kuulen paljon ystäviltäni koulussa samoja lauseita monesti "olet alipainoinen" ja vastaan siihen että en ole ja he vain jatkavat haluan vain vastauksen olenko alipainoinen??
 
vierailija
Minä olen 13.v ja painan 37 kg sekä olen 156.6cm pitkä onko se minulle normaali paino? Kuulen paljon ystäviltäni koulussa samoja lauseita monesti "olet alipainoinen" ja vastaan siihen että en ole ja he vain jatkavat haluan vain vastauksen olenko alipainoinen??
Olet alipainoinen. Kävin tarkistamassa painodeksisi, sillä halusin antaa mahdollisimman tarkan vastauksen. Deksisi on 15,6 ja osuit kohdalle merkittävä alipaino. 15:sta alaspäin on sairaalloinen alipaino ja normaali paino alkaa 21:stä.
 
vierailija
tyhmä ketju sinänsä, kun jokaisella on erilaiset geenit, on isot vanhemmat tai pienet vanhemmat, joten ei kannata huolestua ....
Joku voi olla tosiaan jo 10 vuotiaana 170-180 cm pitkä ja joku toinen vasta 140 cm pitkä, ja molemmat on ihan normaalia, omilla käyrillään kasvaa omien geenien ja perimän mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
tyhmä ketju sinänsä, kun jokaisella on erilaiset geenit, on isot vanhemmat tai pienet vanhemmat, joten ei kannata huolestua ....
Joku voi olla tosiaan jo 10 vuotiaana 170-180 cm pitkä ja joku toinen vasta 140 cm pitkä, ja molemmat on ihan normaalia, omilla käyrillään kasvaa omien geenien ja perimän mukaan.
Tästä samaa mieltä. Mutta nuo käyrät neuvoloissa ja kouluissa on ihan hanurista. Siellä ei monikaan kato yksilöllisyyttä, vaan tuijottaa tiukasti käyriä.

Mulla lapset on 13v n. 175cm ja 45 kg. Alipainonen, mutta syö normaalisti ja liikkuu normaalisti. Ei mitään häiriöitä. Toinen lapsukainen onkin sitten vissiin ylipainonen. Tosiasiassa ruumiinrakenteiltaan täysin erilaiset lapset. Kolmas lapseni onkin jo aikuinen ja hän on saanut painoa vähän enemmän, pituutta hällä n. 172cm.
 

Yhteistyössä