Paljonko teillä tullut maksamaan IKEAn keittiö?Mitä pitäisi ottaa huomioon kun sellasta suunnittelee tahi hankkii?

  • Viestiketjun aloittaja "elvi"
  • Ensimmäinen viesti
"elvi"
Meinaan,kun nehän kaapit taitaa olla ihan alusta-loppuun kasattavia,niin mitä pitää osata ostaa sitten mukaan,että saadaan toimiva keittiö?(Ikeaan meiltä yli 200km joten olisi kiva saada kaikki yhdellä kertaa mukaan :) )

Ovatko helppo kasata?

Laadukkaita?
 
On helppoja kasata. Jos tykkää kasailusta ja lukee ohjeet hyvin. Keittiöosaston myyjä katsoo teille listalle kaiken tarvittavan. Laadussa en ole huomannut valittamisen aihetta, paitsi tiskialtaan tulpat. Hyvin kestää taaperon kolaroinnit ja leikkiporakoneet ynnä muut tuolin kaatumiset päin.
Hintaa tuli 2500€. Vertailun vuoksi keittiömaailmassa ja topikeittiöillä pienempi paketti olis ollut n.6500€ ilman hanoja ym...
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22982794:
On helppoja kasata. Jos tykkää kasailusta ja lukee ohjeet hyvin. Keittiöosaston myyjä katsoo teille listalle kaiken tarvittavan. Laadussa en ole huomannut valittamisen aihetta, paitsi tiskialtaan tulpat. Hyvin kestää taaperon kolaroinnit ja leikkiporakoneet ynnä muut tuolin kaatumiset päin.
Hintaa tuli 2500€. Vertailun vuoksi keittiömaailmassa ja topikeittiöillä pienempi paketti olis ollut n.6500€ ilman hanoja ym...
Aih ihanaa...Just tuossa pläräsin ikean sivuja ja olin helisemässä niiden kymmenien ja kymmenien sivujen kans,ku en tienny mitä kaappeja sinne pitää laittaa...Jos otan hyvät mitat yms.mukaani ja marssin ikeaan ni joutaako ne suunnitteleen mulle keittiötä,tai siis sitä millasia kaappeja mä haalaan kotiini:)? vai pitääkö mun tehdä kotona jo kunnon keittiösuunnitelma,eli ikean ohjelmalla koettaa osata vääntää meille keittiö ja mennä sen kans sit ikeaan? Säästäshän tuossa muutaman tonnin nähtävästi,jos sieltä ottais:) Osaatko sanoa minkä kokonen keittiö teillä kyseessä?
 
Mä suunnittelin sillä ohjelmalla ja tallensin sinne palvelimelle. Se myyjä sitten tarkisti sen läpi ja laski sokkelilevyt ja tasojen määrät järkevämmiksi. Kai ne auttaa enemmänkin suunnittelussa jos tarvii.
Meidän keittiö on hankalan mallinen, kaappeja on kolmella seinällä eri päissä huonetta joten neliöt ei sano mitään. Alhaalla on kaks laatikostoa, kulmakaappi karusellilla, vetokaappi ja leveä tiskikaappi missä on semmonen valtava posliiniallas. Yläkaappeja taitaa olla 8 kpl. Ja jääpakastinkaappi. Vielä mahtuis muutama ikkunan alle jos tarvis vaatii. On semmoset valkoiset peiliovet, joten saa niitä halvemmallakin. Noissa vertailupaikoissa oli hinta laskettu ihan vastaavien mukaan.
 
Meillä täällä vuokra-asunnossa on Ikean Faktum / Ståt keittiön kaapinovet, eikä minulla ole mitään muuta hyvää sanottavaa niistä kuin että nätithän ne oli uutena. Joku tuossa aikaisemmin kertoi omasta keittiöstään että kestää hyvin iskut ja lapset kolhimisineen, mutta ainakaan tämä malli ei niitä kestä. Rumia jälkiä ovissa siellä täällä kun pinta on menny todella helposti rikki, tullut pieniä painaumia, esim. kulmakaapin ovi iskenyt viereiseen oveen jne. Eikä meillä nyt mitään riivinrautoja nuo muksutkaan ole jotka paiskoisivat ovia tai tahallaan niitä kolhisi. Ilmeisesti siis eri ovimalleillakin on eroja laadun suhteen.

Omaan kotiini Suomeen en laittaisi Ikea-keittiötä, en ottaisi riskiä että kaapin ovet olisivat kamalan näköiset vuodessa. Tosin rungonhan voisin ajatella ottavani Ikeasta, samaa tavaraahan se on kun kaikilla muillakin, mutta ovet ottaisin ehdottomasti joltain kotimaiselta.

Tämä on minun mielipiteeni, omakohtaisella kokemuksellani :)
 
"vieras"
Meillä myös toi Factum ståt ja olen samaa mieltä että ei ole mitään kestäviä. Meillä kaapinovet täynnä länttejä kun pesin liian vahvalla pesuaineella sekä pieniä jälkiä missä pinta mennyt.
 
Höh,niinpä just...se ståt on yks lemppareistani:(
Mä aattelin asian niin että hintaa on niin pirusti vähemmän että ne ovet uusii sillä erotuksella jo tosi moneen kertaan jos tarvetta on. Jotkut myös haukkuu ihan noiden keittiökauppojenkin mdf-ovia kestämättömiksi. Mutta mistäs sen tietää sitten. Teki niin tai näin, voi mennä perse edellä puuhun. Ikealla on ainakin hyvä takuu. Pitkä siis. Mutta toimiiko se?
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22982944:
Mä aattelin asian niin että hintaa on niin pirusti vähemmän että ne ovet uusii sillä erotuksella jo tosi moneen kertaan jos tarvetta on. Jotkut myös haukkuu ihan noiden keittiökauppojenkin mdf-ovia kestämättömiksi. Mutta mistäs sen tietää sitten. Teki niin tai näin, voi mennä perse edellä puuhun. Ikealla on ainakin hyvä takuu. Pitkä siis. Mutta toimiiko se?
Niin,no tuolla hinnalla kyllä raskii jo keittiön uusiakkin vähä useammin,mitä jos ostas kalliimman:)ja eihän sitä tarvi oikeestaan uusia ku vaikka ne huonoksi menneet keittiönovet,ei ees kaikkia kerralla :D huomenna otan ukon puhutteluun ja sanon et säästämme rempassa monta tuhatta kun haemme keittiömme ikeasta:)
 
Varmaan se on ovimallista kiinni. Piti ihan tarkistaa niin Lidingöt meillä on. On vähän kalliimmat. Tosiaan pinta on kestävä. Kaiken maailman törmäyskursdilla olevat esineet ponnahtaa vaan pois. Jälkiä ei ovissa ole. Yhdessä suojalevyssä on pieni röhnämä. Kun porailin reikiä vetimiä varten niin ei sillä porallakaan ihan heittämällä sitä pintaa rikottu. En kyllä ole mikään voimanainen
 
Jaa... Mun kokemus on kyllä hyvin päinvastainen - kaikki vialliset, rikkoontuneet tai puuttuvat osat saatiin mukisematta, nopeasti ja pahoittelujen kera, sekä kaupanpäällisiksi kahvia ja pullaa. Nyt juuri kävin valittamassa Ikeassa piipahtaessani, että tiskialtaan tulppa vuotaa, niin sain uuden tulpan. Meillä siis noin puolitoista vuotta käytössä ollut Ikean keittiö - ja olen kyllä erittäin tyytyväinen.

Meillä ei ovissa ole mitään kulumajälkeä, ovimalli on se korkeakiiltoinen valkoinen, jonka nimeä en nyt tähän hätään muista.
 
....................
Meillä ei ole ikea kaapistoa mutta täältä löytyy jotkut ihan tavis mdf levylliset kaapit.. rumat joo mutta eipä ainakaan oo ikinä tarvinnu miettiä jotta tuleeko kolhuja kun taapero ajaa autolla päin ovia tai paukuttaa niitä jollain.. aika jännää että ikean kaapit ovat sitten niin pehmoosia :O No hyvä tämä tietää jotta joskus kun ylimäärästä löytyy niin vaihdetaan vain ovet jossain ihan muussa liikkeessä.. hienoja ja halpoja ikean kaapistot kyllä on..
 
"vierailija"
Meillä ikean keittiö ja tyytyväisiä olemme olleet :) En nyt muista mitä merkkiä nuo olivat, ovat kuitenkin ihan perusvalkoiset. Helppo oli kasata ja säästimme useita tuhansia euroja. Tiskialtaan ja kodinkoneet otimme muuta kautta (en pitänyt ikean tiskialtaista).
 
"vierailija"
Jaa... Mun kokemus on kyllä hyvin päinvastainen - kaikki vialliset, rikkoontuneet tai puuttuvat osat saatiin mukisematta, nopeasti ja pahoittelujen kera, sekä kaupanpäällisiksi kahvia ja pullaa. Nyt juuri kävin valittamassa Ikeassa piipahtaessani, että tiskialtaan tulppa vuotaa, niin sain uuden tulpan. Meillä siis noin puolitoista vuotta käytössä ollut Ikean keittiö - ja olen kyllä erittäin tyytyväinen.

Meillä ei ovissa ole mitään kulumajälkeä, ovimalli on se korkeakiiltoinen valkoinen, jonka nimeä en nyt tähän hätään muista.
Juu, sama kokemus minulla, että jos joku osa oli viallinen, niin vaihto uuteen onnistui helposti. Muutenkin tosi hyvää palvelua saatiin.
 
Ra
Tuttavalta olen kuullut, että liesitaso on erittäin hankala hoidettava.
Naarmuuntuu ja on vaikea puhdistaa, muutenkin olivat tyytymättömiä vuokra-asunnossa olevaan keittiöönsä.
Kyseessä 2 aikuista, ei lapsia.
 
[QUOTE="vierailija";22983437]Juu, sama kokemus minulla, että jos joku osa oli viallinen, niin vaihto uuteen onnistui helposti. Muutenkin tosi hyvää palvelua saatiin.[/QUOTE]

Mullekin ne on ihan kotiin lähettänyt osia kun oon soittanut ja valittanut. Ei oo kyllä monesti tarvinnut.
 
"vieras"
Keittiö remppa suunnitteilla täällä myös, nykyinen keittiö on 20 vuotta vanha ja rungot edelleen käyttökelpoiset. Mietin vaan noita ikean keittiöitä, et kuinkahan kauan ne kestää, kun minä en jaksa olla parin vuoden välein vaihtamassa lommoisia ovia uusiin,vaikka kuin halpaa ois...
 
ramirez
Olen useammankin keittiön koonnut ja nyt ekan Ikean version. Runkojen kokoaminen on verrattoman helppoa. Ohjeet ovat niin selkeät, että jos jaksaa koota niiden mukaisesti vaihe vaiheelta eikä oikaise missään, niin väärin ei voi mennä. Eikä tarvitse puuliiman kanssa tunata. Jokainen helapussi aivan täydellisesti oikein. Yhtään osaa ei puuttunut - toisin kuin monissa suomalaisissa versioissa. Rungot ovat 3 milliä vahvemmasta materiaalista kuin suomalaiset rungot yleensä. Ovet ovat maalatut mdf-ovet mallia Ståt. Vielä ei ole kokemusta niiden kestosta, mutta varsin laadukasta maalaustyötä näyttävät olevan ja se pitää muistaa, etteivät mitkään maalatut ovet kestä kolhimista. Lapsiperheeseen ei maalattuja mdf-ovia kannata ottaakaan, jos haluaa niiden kestävän kolhuttomina. Ikean pakkaukset ovat myös aivan ylivoimaisia - tavara tulee niissä kotiin varmasti ehjänä. Vielä ei ole mitään muuta kuin positiivista sanottavaa Ikean keittiöstä.
 
  • Tykkää
Reactions: MiMeira
vierailija
Älkää ostako IKEAn keittiöitä tai IKEAn kodinkoneita lapsiperheeseen. Eivät kestä. Nyt jo ovat kulahtaneet kolmen vuoden sisään. Takuu ei kata mitään. Kodinkoneet hajoavat ja takuu ei korvaa. Meillä meni tiskikoneessa kaksi ensimmäistä korjausta takuuseen. Loput 4 olemme joutuneet maksamaan itse. Lasku yhteens 500 e eli olisi kannattanut ostaa uusi kone. Reklamoinnista ei mitään apua.
 
Vierailija111
En ikinä huolisi Ikean keittiötä. Mielummin maksan vähän enemmän ja saan kunnon laatua. Meillä maksoi uudet kaapit runkoineen+tasot, vessan allas- ja peilikaapit sekä kylppärin kaappi asennuksineen 5000€. Lisäksi keittiöfirmassa suunniteltiin muutamia toimivia ratkaisuja meidän keittiöön ja niistä valitsimme mieleisin parilla muutoksella.
 
vierailija
Karmean näköistä proletariaattipaskaa! En tajua miksi kukaan vapaaehtoisesti moista omaan kotiinsa ottaa. No, köyhät tietysti mutta silti. Hyi stna. :LOL:
Sen lisäksi, että olet idiootti, olet myös lukutaidoton. Aloituksen otsikossa ei kysytty mielipidettä Ikean keititöistä, vaan niiden hintaa ja mitä hankinnassa pitää ottaa huomioon.

AP:lle: veljeni hankki Ikean keittiön edelliseen kotiinsa eikä heillä ainakaan ole ollut mitään moitittavaa. Hintaa en tiedä tarkalleeen, mutta kuulemma huomattavasti halvemmaksi tuli kuin muilta keittiövalmistajilta.

Siellä Ikeassa keittiöpuolen myyjä laski kaiken tarvittavan ja taisivat viettää siellä suunnittelukoneen äärellä myyjän kanssa rapiat pari tuntia, kun veljen vaimo innostui pähkäilemään eri vaihtoehtojen välillä. Myyjä oli kuulemaa asiansa osaava ja asennuskin sujui ongelmitta.

Olettaisin, että Ikeaan voi soittaa etukäteen ja kysyä tarkempia ohjeita.
 

Yhteistyössä