Paljonkohan maksaa koiralta hampaan poistaminen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kävin eilen Järvenpäässä Jär-vet nimisessä eläinlääkärissä,jossa poistettiin koiraltani kaksi taaimmaista hammasta ja yksi purentahammas.Nukutus.hampaidenpoisto sekä hammaskiven puhdistus.Hintaa tuli noin 200e.Evidensiassa jo pelkkä verinen ripuli tuli maksamaan yli 600e.
 
Niinhänseonkin24
Miksi kukaan käyttää törkeän kalliita ketjuja. evidensia ja aisti yms kannattaa kiertää kaukaa. korvatulehduksen hoito ois maksanut 200€

Käytiin sillä kenellä yleensäkkin ja maksoi 55€ :)

Hölmöt maksaa turhasta.

Nyt jo lopettanut eläinlääkäri poisti hammaskiven, leikkas kynnet, ja poisti yhden etuhampaan sekä minimaalisen ien kasvaimen maksoi 90€. aistissa ehkä se 500€ olis riittänyt, ehkä.
 
vierailija
14 hampaan poisto pikkumummelilta 660 €, sisältäen suppean verikokeen ja suutarkastuksen ennen varsinaista operaatiokäyntiä.

Itse hammasoperaatio kesti n. 3 tuntia, jonka jälkeen koira oli vielä heräämössä pari tuntia. Operaatio alkoi nukutuksella, jonka jälkeen otettiin röntgenkuva suusta. Ell. soitti minulle tämän jälkeen ja kertoi tilanteen, että poistettavia hampaita on paljon ja hinta-arvio 500-600 €. Tämä oli ok. Hampaat irrotettiin, tikattiin ja hammaskivi poistettiin. 14 päivän antibioottikuuri ja kipulääkkeet. Suu oli tosi pahassa kunnossa, sillä koiralla on parodontiitti eikä hampaita oltu harjattu. Itse olin tosi tyytyväinen hoidon laatuun ja hintaan, joka oli mielestäni pääkaupunkiseudulla edullinen.

Hintaan vaikuttaa myös todella paljon irrotettavan hampaan kunto. Jos hyväkuntoinen isompi hammas joudutaan poistamaan esim. lohkeamisen vuoksi, on hinta ihan eri kuin jo valmiiksi huonokuntoisen hampaan poisto tai maitohampaan poisto. Meidän koiran tilanteessa poistettiin jo valmiiksi huonoja hampaita. Nyt on hyvä aloittaa alusta ja opettaa koira hampaiden harjaukseen, viikko operaation jälkeen voi aloittaa.
 
vierailija
Hui! Meidän pennun maitokulmurin (ja yhden pikkuhampin) poisto maksoi vajaat 40e Lohjalla.. Rauhoittava aine siinä oli varmaan se mikä maksoi. Kahden hampaan poiston lisäksi leikattiin kynnet, vaikka olin muutenkin saanut pidettyä ne lyhyinä. Koira kyllä väsähti tuosta "kevyestä rauhoituksesta" todella ja nukkuu vieläkin sikeästi (tämä toimenpide tehtiin tänä aamuna).. :-D


Missäpäin Lohjaa?
 

Yhteistyössä