Palkitsetteko lapsianne hyvistä todistusnumeroista.

Meillä palkitaan. ekaluokkalainen sai hyvistä arvosanoista yhteensä 2e

Vitosluokkalaiselle maksettiin 0,50e jokaisesta kasista ja jos todistuksen keskiarvon on kasin saa siitäkin sen 0,50.

yläasteikäinen sai yseistä 2e ja kaseista 1e.

koenumeroista muutenkin palkitaan, koska koulu on lapsen työtä aj sa palkanku tekee työnsö hyvin.
Meisän lapsilla oli todella hyvin mennyt tänävuonna koulu, työlläkin nousi moni arvosana, vaikka meni yläastelle. sillä oli peräti 5ysiä. vain yksi kutonen ja sekin oli matikka.

eli palkitseminen kannattaa......
 
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
en, ja se on sinun mielestä väärin.
Ei ole, jokainen saa palkita tai ollla palkitsematta, mutta me haluamme opettaa öapselle, että kun teet työtä hyvin saat siitä plkan, iinhän se töissäkin on, että saat palkkaa kun tet työtä.
tytöllä numerot parempia kun mulla ollut koko yläasteaikana, todistuksen keskiarvooli nyt 7,9 oten ei huono mielestäni ku vasta puoli vuotta on yläastettta käynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
en, ja se on sinun mielestä väärin.
Ei ole, jokainen saa palkita tai ollla palkitsematta, mutta me haluamme opettaa öapselle, että kun teet työtä hyvin saat siitä plkan, iinhän se töissäkin on, että saat palkkaa kun tet työtä.
tytöllä numerot parempia kun mulla ollut koko yläasteaikana, todistuksen keskiarvooli nyt 7,9 oten ei huono mielestäni ku vasta puoli vuotta on yläastettta käynyt.

Yläasteella ne numerot kyllä yleensä alkaa laskea eikä nousta. Tulee muitakin kiinnotuksen kohteita kun koulu :whistle: Niin mulle ainakin kävi :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Juu, 9 saa 5 euroa, 10 kymmenen euroa. Tyttö sai enkusta 10. Mä en kuulustele läksyjä, kysyn vaan onko tehty. Mun mielestä mun ei tarvi huolehtia lasten läksyistä.
minä takistan aina että ne on tehty.
ollan opetetu myös se halpoin lukutekniikka, että muistaa hyvin,mutta ei lukemiseen tarvitse käytää koko iltaa aikaa.
 
Joo ostin lapsille karkkia ja pullaa :D No ei ne edes saaneet tänään todistuksia, mutta ovat ahkerasti ahertaneet koko syksyn.
Tytön mummi maksaa rahaa tytön tilille hyvin menneistä kokeista, eli joka kokeesta tulee joitakin pennosia. Itse en halua rahalla lahjoa, mutta kehun kyllä aina hyvistä suorituksista :)
 
no vähä isompia kannustusrahoja hernetäti, ei meillä ainakaan noin vähää pidettäis edes palkintona. meillä kympistä saa kymmen eruroa, 9 saa yhdeksän euroa, 8 kahdeksan euroa. seiskasta ja sitä pienemmästä ei sit enää saa mitään ja ihan sama palkan saa oli sit numero todistuksessa tai kokeessa. ja tyttö sai vielä erikois palkinnon, kun sillä on ollu koulu hyvin vaikeeta ja sit sai matikasta 9, kuullun ymmärtämisistä 9 ja 9 ja matikasta 10 kokeessa
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
en, ja se on sinun mielestä väärin.
Ei ole, jokainen saa palkita tai ollla palkitsematta, mutta me haluamme opettaa öapselle, että kun teet työtä hyvin saat siitä plkan, iinhän se töissäkin on, että saat palkkaa kun tet työtä.
tytöllä numerot parempia kun mulla ollut koko yläasteaikana, todistuksen keskiarvooli nyt 7,9 oten ei huono mielestäni ku vasta puoli vuotta on yläastettta käynyt.

Yläasteella ne numerot kyllä yleensä alkaa laskea eikä nousta. Tulee muitakin kiinnotuksen kohteita kun koulu :whistle: Niin mulle ainakin kävi :ashamed:

meidän tyttö on sitten poikkeus. panostaa kouluun ja HALUAA LUKEA ja istuu mieluummin kokeeseen lukemassa kuin kylillä. hänestä li kamala pettymys se että matikkaa ei osaa ja on vain 6ja tavoitteena hänellä on englannin numeron nostaminen kasiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
no vähä isompia kannustusrahoja hernetäti, ei meillä ainakaan noin vähää pidettäis edes palkintona. meillä kympistä saa kymmen eruroa, 9 saa yhdeksän euroa, 8 kahdeksan euroa. seiskasta ja sitä pienemmästä ei sit enää saa mitään ja ihan sama palkan saa oli sit numero todistuksessa tai kokeessa. ja tyttö sai vielä erikois palkinnon, kun sillä on ollu koulu hyvin vaikeeta ja sit sai matikasta 9, kuullun ymmärtämisistä 9 ja 9 ja matikasta 10 kokeessa
kyllä meillä oli tyttö hyviniloinne ku sai tänän 15e, se on iso raha koulumenestyksestä, kun jokaisesta kokeestakin saa vielä erikseen rahaa.

mutta jos hän matikan saa nosteua seiskaan saa varmasti siitäkin 2e, koska matikka on hänele vaikeaa, vaikka muten ei seiskoista maksetakaan mitän.

jotkut lapset eivät ole niin persoja rahan perään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikäs palkkio toi 2e on?Eikö sen pitäis olla isompi ja tuntuvampi tän palkkion,olis motivoivaa
kyllä tämäkin on motivoinut ihan riittävästi . kympistä sitten maksetaan sen 5e, jos selllaisen saa.

on tainnut monella mennä eurot ja markat sekaisian, 2e on kitenkin noin 12 markkaa,se on aika paljon!
 
Onhan
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
en, ja se on sinun mielestä väärin.
Ei ole, jokainen saa palkita tai ollla palkitsematta, mutta me haluamme opettaa öapselle, että kun teet työtä hyvin saat siitä plkan, iinhän se töissäkin on, että saat palkkaa kun tet työtä.
tytöllä numerot parempia kun mulla ollut koko yläasteaikana, todistuksen keskiarvooli nyt 7,9 oten ei huono mielestäni ku vasta puoli vuotta on yläastettta käynyt.
Jokainen saa myös olla sitä mieltä että se on väärin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikäs palkkio toi 2e on?Eikö sen pitäis olla isompi ja tuntuvampi tän palkkion,olis motivoivaa
kyllä tämäkin on motivoinut ihan riittävästi . kympistä sitten maksetaan sen 5e, jos selllaisen saa.

on tainnut monella mennä eurot ja markat sekaisian, 2e on kitenkin noin 12 markkaa,se on aika paljon!
Markkoja ja euroja on enää ihan turha verrata, kun kuitenkin karkkipussi maksaa sen 2 euroa :eek: Aikoinaan sen sai kahdella markalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikäs palkkio toi 2e on?Eikö sen pitäis olla isompi ja tuntuvampi tän palkkion,olis motivoivaa
kyllä tämäkin on motivoinut ihan riittävästi . kympistä sitten maksetaan sen 5e, jos selllaisen saa.

on tainnut monella mennä eurot ja markat sekaisian, 2e on kitenkin noin 12 markkaa,se on aika paljon!
Markkoja ja euroja on enää ihan turha verrata, kun kuitenkin karkkipussi maksaa sen 2 euroa :eek: Aikoinaan sen sai kahdella markalla...

on halvempiakin pusseja, mutta ei sen palkkion tarvitse olla isompi. Eikö kaikki maksa sen mukaan mikä itselle sopii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikäs palkkio toi 2e on?Eikö sen pitäis olla isompi ja tuntuvampi tän palkkion,olis motivoivaa
kyllä tämäkin on motivoinut ihan riittävästi . kympistä sitten maksetaan sen 5e, jos selllaisen saa.

on tainnut monella mennä eurot ja markat sekaisian, 2e on kitenkin noin 12 markkaa,se on aika paljon!
Markkoja ja euroja on enää ihan turha verrata, kun kuitenkin karkkipussi maksaa sen 2 euroa :eek: Aikoinaan sen sai kahdella markalla...
joo ei kannata enää vertailla markkaa euroon, nyt ollaan euroajassa ja siinä ajassa eläkäämme.

 
Mä oon antanut rahaa, syyslukukauden jälkeen yleensä 10-15 euroa, keväällä sitten 20-30 euroa. Numerotodistusta ei vielä oo saanut, kun nykyinen 7-luokkalainen, nyt saa 5-luokkalainenkin ekan numerotodistuksen. Esikoinen on ollut 10 ja 9 oppilas, nyt taitaa yläkoulussa numerot vähän tippua. Tää palkitseminen on vähän kakspiippuinen juttu ja on meillä käytössä enempi ton miehen aloitteesta. Kun lapset on erilaisia ja toinen voi samalla työmäärällä olla kasin oppilas ja toinen kympin.Tosin tällä hetkellä tuo numerotaso on kaikilla suht sama, ja yhtäsuuri rahamäärä me kaikille annetaan. :flower: =)
 
tossuliini
päätin etten palkitse välitodistusnumeroista, vasta keväällä annan jos saa edelleen hyviä numeroita kokeista, nyt syksyllä on ollut huonoin kasi ja sitten kevätlukukausitodistus ratkasee että mitä annan, en ole niitä rahamääriä vielä miettinyt mitä annan mistäkin numerosta
 
Lupasin pojalle jokaisesta kympistä kympin ja ysistä viitosen ja pienemmälle "erittäin hyvä"-rastista sen vitosen kans =)

Molemmat saa vähän "joulurahaa", tosin tyttö varmaan myöskin, ihan vaan siks, että on ollut niin reipas eskari ja osas sekä Lucia- että tonttulaulujen sanat kuusijuhlassa =)
 

Yhteistyössä