Palkkatoiveen "korjaus"

  • Viestiketjun aloittaja "epävarma"
  • Ensimmäinen viesti
"epävarma"
Olipa typerä otsikko, mutta argh. Olen etsinyt uutta työtä pitkään ja nyt sain kutsun työhaastikseen. Olin sitten laittanut aika alhaisen palkkatoivomuksen. Varmaan tuosta olisi voinut paljon enemmänkin saada. Palkkatoive pyydettiin esittämään, suoria palkkatietoja ei oikein löytynyt (ei TES:iä) ja sittenhän tuo meni alakanttiin. Voi, että harmittaa! :( On niin tyhmä olo, että ei tottakaan! No, varmaan tuo alhaisempi palkkatoive antoi mahdollisuuden päästä haastikseen, mutta oliko järkeä asettaa noin alhainen toive. No ei. :(

Laitoin siihen, että voi neuvotella ja ehkä minulla olisi neuvotteluvaraa pyytää vähän enemmän. Tosin miten senkin perustelee. Tuleeko haastattelijoille olo, että olenkin ahne ja päättämätön, jos alan sitä veivaamaan? Huoh.
 
"vieras"
Saattavat ottaa asian esiin haastattelussa. Muuten on mielestäni aika typerää alkaa heti muuttamaan palkkatoivomusta, koska sitten katsovat, että halusit päästä vain alhaisella palkkatoivomuksella haastatteluun. Tuskin katsovat hyvällä sellaista kieroilua. Ilmeisesti tehtävä on hiukan harvinaisempi, jos alalla ei ole TES:ta.
 
"eee"
Ota asia puheeksi, jos sinulle tarjotaan kyseistä työpaikkaa. Sanot sitten silloin, että kiitos, ihanaa, mielihyvin otat paikan vastaan, mutta sellainen juttu vielä, että palkkatoive tuli laitettua aika alakanttiin ja toivot että siitä keskusteltaisiin vielä ennen työsopimuksen allekirjoittamista.
 
"vieras"
Voi myös olla toisinpäin eli että et edes pääse haastatteluun tuon palkkatoiveen takia. Mikä on sellainen ala johon ei löydy mitään tietoa keskimääräisestä palkasta?
Miksi ette lue edes aloitusta. Siinä sanottiin esim. kaksi asiaa, joita vastaajat eivät ole lukihäiriöltään ymmärtäneet.

On kutsuttu jo haastatteluun.
Alalla ei ole TES:siä.
Ja monelta alalta ei sitä paitsi löydy keskimääräistä palkkatietoa, koska tehtävät ja yritykset sekä palkkausjärjestelmät voivat olla hyvin erilaisia alan sisällä.
 
"epävarma"
Kiitos vastauksista. Tosiaan olen jo menossa haastatteluun ja TES:iä ei ole. Yritin niitä palkkoja etsiä, ei tuo nyt ehkä aivan liikaa ole alakanttiin. Palkan suuruuden arvioiminen oli tosi vaikeaa, mutta alakanttiin se kuitenkin meni - sen tiedostan. Kuitenkin nykypäivänä tuskin pääsee edes haastatteluun, jos on liian suuri (tai pieni?) palkkavaatimus.

Taidan tosiaan sanoa noin, että voisi neuvotella siitä ennen allekirjoitusta tai parin kuukauden jälkeen. Jos sitä 200 euroa hilaisi ylöspäin, olisi mainiota. Suoraan ei voi ehdotella, koska se kuulostaa kieroilulle, vaikka ei toki tarkoitukseni ollut.
 

Yhteistyössä