Palstatohtorit! Mikä kurkkua vaivaa?

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
..


Mun kurkku näyttää siis tältä.:X On ollut tuon näkönen ainakin viikon. Nielurisa turvonnut (isohko se on ollut ennenkin) mut nyt siihen on tullut jotain ällöttäviä valkosia läikkiä. Ehkä kuukauden olut "pala kurkussa", välillä oli kipeä mut se meni ohi. Lääkäri ei oikeen tiennyt mitään mut siihen en luottanut yhtään, jostain syystä ne anto mulle päivystysajan ja kunnolla ei ehditty katsomaan ja ei kuulemma ollut välineitäkään kun oli vieraassa huoneessa..
 
no juuuh
No otettiinko siitä viljely? kannattaisi ottaa, voi olla bakteeri. Sinänsä näyttää suurelta nielurisalta, jossa paljon kraatereita ja niissä proppuja. Suosittelen sua hakeutumaan läkärille uudestaan, joka laittaisi lähetteen nielurisojen poistoon jos tää on jatkuva ongelma. jos nyt vaan väliaikainen, niin sitten tosiaan voi riittää että ottaa näytteen ja jos bakteeri, hoitaa sen antibiooteilla. Voi olla kyllä virustulehduskin. Suu ilmeiseisti aukeaa kunnolla jne, joten paiseesta ei kyse varmaankaan.
 
..
Joku pikatesti otettiin ja jotain "pahinta" streptokokkia ei ainakaan ollut. En oikeastaan tiedä mikä testi se oli mutta lääkäri sanoi et tuskin mitään vakavaa mut ei osannut sit sanoa kuitenkaan mitä toi on. Juu mitään ongelmia ei suun aukeamisen kanssa ole, ainoa oire on toi palan tunne kurkussa. Kipukin meni jo ohi, kesti muutaman päivän. Tää on ensimmäinen kerta kun tuommosia tulee. Oon käsittänyt, että proppujen pitäisi haista ja maistua järkyttävän pahalle? Itse en ole mitään erityistä huomannut..

Lääkärille on jo aika kun mulla on tuota sappivaivaa myös. Ajattelin kysyä uudestaan tuota kurkkuhommaa samalla..
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja öekfv;24009480:
Ei sitä maista ja hajunkin tajuaa vasta kun kaivaa sellaisen ulos
Ookoo. Noi proput kävi itelläkin mielessä mut sit hylkäsin ajatuksen kun luin et ne haisee karmealle eikä voi olla huomaamatta.. Ehkä ne on niitä..
 
no juuh
Eli tosiaan, ne haisee vasta kun niitä irrottaa tuolta. Pikatestissä otetaan angiinabakteeri, eli a streptokokki. Vieläkin neuvoni on siis se, että menet lääkärille, varaat ihan kiireettömän ajan siis, ja pyydät päästä nielurisaoperaatioon, mikäli toi haittaa sua, tai jos esim usein kurkku kipeänä. Noita proppuja monet irrottelee itse jollain tikuilla tms.... ei siitä mitään haittaa ole... Ne on vaan ällöttäviä. Guuglaa proput.
Kurkkukipu voi johtua virustulehdfuksesta, tai esim vaikka siitä että hapanta mahanestettä nousee nieluun. Jos ei ala kipu helpottaa, niin menet vaikka ensi torstaina ennen juhannusta uudelleen vastaanotolle. Voit kurlata suuta esim desinfektioaineella (laimennettuna veteen).
 
"tytsy"
mun mielestä noi ei kyllä näytä propuilta. ei näytä tarpeeksi "kovilta". itsellä myös joskus tullut valkoista "mönjää" risoista, mutta mennyt ohi itsestään.
 
..
Oliko noin pullea jo kun olit lääkärillä? Seuraa, jos tulee kuumetta tai et voi niellä, niin tuohon voi tulla paise.
Oli juu. Mut jotenkin tuntu et lääkäri ei kerinnyt yhtään keskittymään. Oli vartin päivystysaika ja tavarat hukassa kun oli vieraassa huoneessa ja vaikutti aika vastavalmistuneelta.. Niellessä toi kyllä tuntuu mut ei nyt varsinaisia vaikeuksia oo ollut..

Vois koittaa jos pystyisin kaivella tuolta jotain. Jos en siltikään huomaa mitään karmeaa hajua niin ei ne varmaan sit proppuja oo. Mä kyl vähän luulen et en saa kaiveltua mitään oksentamatta..
 

Yhteistyössä