Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Hei nuppuska, en löytänyt muuta ketjua. Kiva jos löytyy juttuseuraa, vaikkakin kirjoittelen joskus harvakseltaan! Olen aloittanut piikit taas pari päivä sitten, punktio elokuun ekalla viikolla. Millaiset hoidot sulle on tiedossa? Yrititkö ykköstä pitkään?
 
  • Tykkää
Reactions: nuppuska
Hei nuppuska, en löytänyt muuta ketjua. Kiva jos löytyy juttuseuraa, vaikkakin kirjoittelen joskus harvakseltaan! Olen aloittanut piikit taas pari päivä sitten, punktio elokuun ekalla viikolla. Millaiset hoidot sulle on tiedossa? Yrititkö ykköstä pitkään?
Moikka Pingu78 Kiva joo jos löytyy vähäsen juttuseuraa! Mulla pitäisi alkaa perjantaina pistokset, varmistuu vielä perjantain ultrassa. Synarelaa suihkutellut nyt puolitoista viikkoa. Punktio elokuun tokalla viikolla, eli viikko teidän perässä tullaan! Ensimmäistä tehtiin melko pitkään - ainakin omasta mielestä.. 2 ivf-hoitoa, josta viimeinen pakkasalkio tarrasi kiinni! Oli meidän 7.siirto (2 tuoresiirtoa ja 5 pakkassiirtoa). Miten teillä ensimmäisen kanssa, oliko pitkä prosessi?
 
Meillä tärppäsi ekalla ICSI tuoresiirrolla. Kova kato kävi punktion jälkeen, 17 munasolua kerättiin, mutta vain yksi täydellinen (ja terve) jäi jäljelle ja siitä terve poika 8/2014. Ei siis mitään pakkasessa. Rima on korkealla, että yhtä hyvä tulos saataisiin tällä kertaa.

Teillä oli kyllä pitkä tie.. Toivotaan ettei noin pitkään tarvitsisi tällä kertaa mennä, hoidot on kyllä aika rankkoja. Kestätkö hormonihoitoja hyvin? Mulla ei viime kerralla ollut mitään, tällä kertaa kovaa unettomuutta synarelasta, huh...
 
Teillä kävi kyllä tuuri sen yhden alkion kanssa, huh!! Mutta niinhän se on, ei siihen tarvita kuin SE yksi! Meille lääkäri puhui nyt mahdollisuudesta, jos alkioita viljeltäisiin useampi päivä, jopa blastokysti-vaiheeseen (en muista oliko oikea termi).. Eli karsiutuisi jyvät akanoista jo ennen siirtoa, jolloin vältyttäisiin ns.turhilta siirroilta, mitä meille sitten tuli aika lailla.. Meillä hedelmöitys-% oli hyvä, eli muistaakseni 2 munasolua per hoito ei hedelmöittynyt ja sulatusvaiheessa menetettiin molemmissa hoidoissa 2 alkiota.

Mä kestin viimeeksi tosi hyvin kaikki fyysisesti, eikä nytkään ole ollut mitään. Henkisesti olikin sitten rankempaa. Toki siirtoja oli niin paljon ja väliin mahtui kiertoja, jolloin siirtoja ei voitu tehdä, kun oma kierto takkuili. Että veihän se reilun vuoden ajallisesti. 09/2011 aloitettiin hoidot ja 10/2012 plussattiin. Nyt pelko ikuisesta lapsettomuudesta on pois, niin uskon että on helpompi käsitellä. Ja toki tuo meidän 3v poika pitää arjen niin kiireisenä, ettei tässä paljoa ole mahdollisuutta murehtia hoitojen onnistumista. Toivotaan vain parasta
 
Hei nuppuska, miten voit? Meille tänään selvisi että punktiopäivä on ke. Näkyi 8+6 rakkulaa, olisi voinut olla useampikin, kun hävikki sitten on niin nopeasti suuri näissä.. Nyt on kyllä maha niin turpea että olen ihan raskaana olevan näköinen. Toiv maha vähän tästä laskee punktion jälkeen, että kehtaa töihin palata :)

Oletteko julkisella vai yksityisellä hoidossa?
 
Hei nuppuska, miten voit? Meille tänään selvisi että punktiopäivä on ke. Näkyi 8+6 rakkulaa, olisi voinut olla useampikin, kun hävikki sitten on niin nopeasti suuri näissä.. Nyt on kyllä maha niin turpea että olen ihan raskaana olevan näköinen. Toiv maha vähän tästä laskee punktion jälkeen, että kehtaa töihin palata :)

Oletteko julkisella vai yksityisellä hoidossa?
Heippa Pingu! Tsemppiä valtavasti huomiseen punktioon, pidän peukkuja teille koko päivän ☺ Ilmoittele sitten kuinka meni!

Täällä voidaan hyvin, kiitos! Perjantaina oli ultra ja aloitettiin pistokset. Nyt 5 iltaa pistelty ja maanantaina seuraava ultra, jolloin varmaan selviää punktion ajankohta. Ollaan julkisella puolella, entä te? Meidän eka hoito oli yksityisellä, toka julkisella. Olen ollut kyllä tosi tyytyväinen julkiseenkin puoleen. Toki yksityisellä lääkärillä oli enemmän aikaa sparrata ja jutella, mutta tosi mukavia lääkärit tuollakin!
 
Heippa Pingu! Tsemppiä valtavasti huomiseen punktioon, pidän peukkuja teille koko päivän ☺ Ilmoittele sitten kuinka meni!

Täällä voidaan hyvin, kiitos! Perjantaina oli ultra ja aloitettiin pistokset. Nyt 5 iltaa pistelty ja maanantaina seuraava ultra, jolloin varmaan selviää punktion ajankohta. Ollaan julkisella puolella, entä te? Meidän eka hoito oli yksityisellä, toka julkisella. Olen ollut kyllä tosi tyytyväinen julkiseenkin puoleen. Toki yksityisellä lääkärillä oli enemmän aikaa sparrata ja jutella, mutta tosi mukavia lääkärit tuollakin!
Hellou, kiitos nuppuska peukuista! Punktiosta selvitty, saaliina 18 follia ja yllätykseksi myös 18 munasolua! Aika kivuliasta oli, sain kuulemma maksimiannokset kipulääkettä, mutta kotiin pääsin kyllä nopeasti. Voi kun nyt lähtisivät hedelmöittymään ja jakautumaan hyvin... Meillä mahdollinen alkionsiirto on vasta ensi kuussa omaan kiertoon, kun tehdään alkiodiagnostiikkaa pitkän kaavan mukaan. Miehen kromosomit siis syynä lapsettomuuteen ja diagnostiikkaan. Ens ti tai ke saadaan tieto montako alkiota voidaan biopsoida.

Julkisella ollaan kanssa, ja tyytyväisiä. Olihan se alkuksi outoa kun joka kerta eri lääkäri ja hoitajat ja aika kiireistä, mutta tulos on se pääasia ja meillehän tuli viimeksi paras mahdollinen tulos. Miksi vaihdoitte julkiselle? Yleensä olen lukenut, että vaihdetaan toiseen suuntaan. Hyviä vointeja sinne! ☺
 
Moikka Pingu ja wow mikä saalis Toivotaan todella, että hedelmöittyvät hyvällä prosentilla Meillä tuli molemmissa hoidoissa viimeeksi alle 10 kummassakin, hedelmöittyvät aika hyvin mutta karsintaa tapahtui sitten sulatusvaiheessa. Saa nähdä paljon nyt tulee, pistettävä annos on nyt vähän isompi.

Diagnoosin saatuamme mentiin julkiselle hoitojonoon ja ei maltettu odottaa sitä 6kk, joten mentiin yksityiselle siinä odottaessa tekemään 1.ivf. Oli tosi ihana lääkäri ja mieli olisi tehnyt jatkaa, mutta on melko tyyristä puuhaa, joten päätettiin kokeilla se julkinen puoli. Sieltä sitten vika pakastealkio toi toivotun tuloksen! Nyt toisen lapsen toivossa tuntui sitten luontevalta mennä jatkamaan julkiselle.
 
Hei,

meilläkin nostettiin tälle kierrokselle lääkeannosta, mutta jouduttiin kesken taas laskemaan kun huomattiin, että follit ovat aika isoja. Punktoiva lääkäri selitti keskiviikkona, että hieman vähempi määrä olisi hyvä koska munasolut olisivat laadukkaampia. Mikä lääkecombo sulla on? Mulla oli Synarela+Gonal F.... Gonalin annos siis ensin 200, jota laskettiin sitten 150 eli samaan kuin viime hoidossa.

No hei hyvä jos olette julkiseen tyytyväisiä, onhan se ero hinassa aivan huomattava. Täällä kun lukee kokemuksia, en ole vakuuttunut onko lopputuloksessa eroja julkisen ja privaatin suhteen, mutta asiakkaat ovat tietysti (?) tyytyväisempiä just siihen, että hoitohenkilökunnalla on aikaa.

Toivottavasti sulla ma ultrassa näkyy sopiva määrä folleja ja saat punktiopäivän tietää! Sulle tehdään varmaan siis tuoresiirto vai miten?
 
Hei,

meilläkin nostettiin tälle kierrokselle lääkeannosta, mutta jouduttiin kesken taas laskemaan kun huomattiin, että follit ovat aika isoja. Punktoiva lääkäri selitti keskiviikkona, että hieman vähempi määrä olisi hyvä koska munasolut olisivat laadukkaampia. Mikä lääkecombo sulla on? Mulla oli Synarela+Gonal F.... Gonalin annos siis ensin 200, jota laskettiin sitten 150 eli samaan kuin viime hoidossa.

No hei hyvä jos olette julkiseen tyytyväisiä, onhan se ero hinassa aivan huomattava. Täällä kun lukee kokemuksia, en ole vakuuttunut onko lopputuloksessa eroja julkisen ja privaatin suhteen, mutta asiakkaat ovat tietysti (?) tyytyväisempiä just siihen, että hoitohenkilökunnalla on aikaa.

Toivottavasti sulla ma ultrassa näkyy sopiva määrä folleja ja saat punktiopäivän tietää! Sulle tehdään varmaan siis tuoresiirto vai miten?
Meillä sama lääkitys ja itseasiassa sama annostus. Viimeksi gonalia 150, nyt 200. Missä vaiheessa sulla laskettiin annosta, oliko välissä ultra vai näkyikö se verikokeesta? Mulla oli pistosten alussa UÄ ja seuraava tosiaan vasta ensi maanantaina eli 10 päivää pistelyä. Välissä oli yks verikoe, joka ei tuonut muutosta annostukseen.

Joo tuoresiirto tehdään jos kaikki menee hyvin!

Mä luulen kanssa että jos pitkään julkisella tehdään ilman tulosta, monet lähtee hakemaan enemmän yksilöllisempää hoitoa ja ehkä toiveissa kunnolla paneutuminen siihen miksei onnistu. Mulle yks lääkäri sanoi Naistenklinikalla, kun kysyin viidennen epäonnistuneen siirron jälkeen, että mikä voi olla syynä, niin aika inhottavasti (ehkä liian realistisesti) että ei kaikki aina vaan onnistu. Ja sitten olikin aika loppu ja seuraavan vuoro..siinä oli vähän sellainen tunne kuin olisi matto vedetty jalkojen alta. En voisi ikinä kuvitella että se lääkäri joka meitä hoiti yksityisellä sanoisi noin - tai ainakin sen jälkeen olisi jutellut asiasta ja tsempannut, sillä meillä kuitenkin oli niitä alkioita vielä pakkasessa eli toivoa oli! Se on ainut ikävä tilanne julkisella...lääköri ei osannut nähdä mun epätoivoa, vaan tokaisi vaan faktat tiskiin.
 
Meillä sama lääkitys ja itseasiassa sama annostus. Viimeksi gonalia 150, nyt 200. Missä vaiheessa sulla laskettiin annosta, oliko välissä ultra vai näkyikö se verikokeesta? Mulla oli pistosten alussa UÄ ja seuraava tosiaan vasta ensi maanantaina eli 10 päivää pistelyä. Välissä oli yks verikoe, joka ei tuonut muutosta annostukseen.

Joo tuoresiirto tehdään jos kaikki menee hyvin!

Mä luulen kanssa että jos pitkään julkisella tehdään ilman tulosta, monet lähtee hakemaan enemmän yksilöllisempää hoitoa ja ehkä toiveissa kunnolla paneutuminen siihen miksei onnistu. Mulle yks lääkäri sanoi Naistenklinikalla, kun kysyin viidennen epäonnistuneen siirron jälkeen, että mikä voi olla syynä, niin aika inhottavasti (ehkä liian realistisesti) että ei kaikki aina vaan onnistu. Ja sitten olikin aika loppu ja seuraavan vuoro..siinä oli vähän sellainen tunne kuin olisi matto vedetty jalkojen alta. En voisi ikinä kuvitella että se lääkäri joka meitä hoiti yksityisellä sanoisi noin - tai ainakin sen jälkeen olisi jutellut asiasta ja tsempannut, sillä meillä kuitenkin oli niitä alkioita vielä pakkasessa eli toivoa oli! Se on ainut ikävä tilanne julkisella...lääköri ei osannut nähdä mun epätoivoa, vaan tokaisi vaan faktat tiskiin.
Hei,

Mulla sama juttu, eli verikoe siinä piikittelyjen puolessa välissä ja sen johdosta alennettiin annosta. Olisivat halunneet ultraankin, mutta olin ehtinyt matkalle heti näytteenoton jälkeen, kun ei ollut puhetta että olisi ollut edes tarvetta ultrata. No, isojahan ne follit siellä kyllä olivatkin.

Mulla oli toipuminen tästä punktiosta jotenkin tosi hidasta. Oikeastaan eiliseen asti olin ihan naatti, nukutti koko ajan, vatsa pinkeänä (vieläkin pömpöttää, mutta ei niin "ähky" olo)... Muniksiin sattuu jos käveleekin hiipimistä reippaammin.. Onneks tänään suht normaali olo, eiköhän tästä selvitä.

Meillä on näköjään sama hoitopaikka. Osaan kuvitella kuka tuo lääkäri oli, joka noin sanoi. Ehkä sama, joka nuo lääkkeiden määrätkin päätti? Muut lääkärit ovat ihan mukavia.

Zemppiä ultraan tänäään! :)
 
Hei,

Mulla sama juttu, eli verikoe siinä piikittelyjen puolessa välissä ja sen johdosta alennettiin annosta. Olisivat halunneet ultraankin, mutta olin ehtinyt matkalle heti näytteenoton jälkeen, kun ei ollut puhetta että olisi ollut edes tarvetta ultrata. No, isojahan ne follit siellä kyllä olivatkin.

Mulla oli toipuminen tästä punktiosta jotenkin tosi hidasta. Oikeastaan eiliseen asti olin ihan naatti, nukutti koko ajan, vatsa pinkeänä (vieläkin pömpöttää, mutta ei niin "ähky" olo)... Muniksiin sattuu jos käveleekin hiipimistä reippaammin.. Onneks tänään suht normaali olo, eiköhän tästä selvitä.

Meillä on näköjään sama hoitopaikka. Osaan kuvitella kuka tuo lääkäri oli, joka noin sanoi. Ehkä sama, joka nuo lääkkeiden määrätkin päätti? Muut lääkärit ovat ihan mukavia.

Zemppiä ultraan tänäään! :)
Moikka taas! Mahdottomat pitkä päivä takana, mutta ajattelin vielä pikaisesti tulla vaihtamaan kuulumisia :)

Toivottavasti palaudut pikaisesti lopullisesti punktiosta, johan siitä on jo aika monta päivää! Ai, tekin olette Naistenklinikalla - tutut nurkat siis :) Tsemppiä tämän viikon labrauutisiin, toivottavasti siellä on hyvin hommat edenneet.

Mulla oli se ultra tänään ja keskiviikkona olisi edessä punktio. Siellä näkyi aika sekalainen kirjo munarakkuloita, kuulemma isompia muutama ja loput sitten pienempiä. Vähän jäi mulle epäselväksi, että oliko lääkäri tyytyväinen näkemäänsä vai oliko tämä erikokoisuus huono juttu. Mutta kaikkeni olen nyt tehnyt, Ovitrellen tuikkasin tuossa kympiltä ja nyt sit vaan toivotaan että pienemmätkin kypsyisi mukaan.

Palaillaan pian, hyviä vointeja sinne!!
 
Moikka taas! Mahdottomat pitkä päivä takana, mutta ajattelin vielä pikaisesti tulla vaihtamaan kuulumisia :)

Toivottavasti palaudut pikaisesti lopullisesti punktiosta, johan siitä on jo aika monta päivää! Ai, tekin olette Naistenklinikalla - tutut nurkat siis :) Tsemppiä tämän viikon labrauutisiin, toivottavasti siellä on hyvin hommat edenneet.

Mulla oli se ultra tänään ja keskiviikkona olisi edessä punktio. Siellä näkyi aika sekalainen kirjo munarakkuloita, kuulemma isompia muutama ja loput sitten pienempiä. Vähän jäi mulle epäselväksi, että oliko lääkäri tyytyväinen näkemäänsä vai oliko tämä erikokoisuus huono juttu. Mutta kaikkeni olen nyt tehnyt, Ovitrellen tuikkasin tuossa kympiltä ja nyt sit vaan toivotaan että pienemmätkin kypsyisi mukaan.

Palaillaan pian, hyviä vointeja sinne!!
Hei nuppuska,

Toivottavasti punktio sujui eilen ongelmitta ja saitte mukavan saalliin! Mikä oli sekalaisen kirjon tulos? Oletko toipumassa hyvin? Toivottavasti mies tai pk hoitaa lapsen, niin saat levätä!

Minä kuulin, että meillä 7 alkiota olisi selvinnyt blasto-vaiheeseen, ja niistä biopsiat lähetetään analysoitavaksi. Vielä siis vähän yli viikko, että tiedetään mikä tulos näistä tulee, lääkärin soittoaika on vasta loppukuusta, mutta lupasivat soittaa heti kun tulokset saapuvat. SIirto tehdään sitten seuraavan kiertoon... En kyllä malttais odottaa, mutta kun tämän rumban on kertaalleen käynyt läpi niin tämä on kyllä helpomaa, ja tietää paremmin mitä tapahtuu.
 
Heippa Pingu!

Upeaa että niin moni alkio on selvinnyt niinkin pitkälle! Meillä meni punktio hyvin ja olen toipunut siitä hyvin. Saalis oli 14 munasolua, joista 8 hedelmöittyi. Yksi siirrettiin eilen ja 7 muuta jatkoviljellään vkl yli.

Saadaan noista seitsemästä tietää samalla kun soittavat tämän tuoresiirron raskaustestin tuloksesta parin viikon päästä. Et nyt on jännät pari viikkoa edessä!!

Aika maltillisesti sitä on osannut olla tän asian suhteen edelliskertaan verrattuna. Poika pitää vapaa-ajan kiireisenä ja tällä kertaa tämä projekti ei ole "koko elämä". Viimeksi siitä tuli mulle niin iso asia, kun kesti yrittämisineen ja hoitoineen sen 2,5v.
 
Moikka Pingu, mites siellä arki sujuu? Joko punktion jälkeiset kolotukset kaikki voitettu? Toivottavasti saatte pian hyviä uutisia alkioista! :)

Mulla ollut tämä siirron jälkeinen elämä oman pään sisällä aikamoista vuoristorataa.. Päätin etten tällä kertaa anna tämän "nousta liian isoksi asiaksi" vaikka tietty iso asia onkin, mutta etten liikaa miettisi miten käy ja koska, ym.. Mutta kummaa se vaan on kuinka sitä toiveet nousee taivaisiin Alkion siirron jälkeen.. Välillä oon ihan onnessani ajatuksesta että saatan olla raskaana ja välillä murehdin että mitä jos emme onnistukaan enää.. Vaikka sekään ei olisi maailmanloppu, meillä kuitenkin on maailman rakkain pieni poika! Välillä onneksi unohdan koko asian..mutta noi hitsin luget mitä laitetaan 3x vrk muistuttaa kummasti siitä heti aamulla, kesken työpäivän ja vielä illalla ennen nukkumaanmenoa!!

Jännä vaan miten tunteet sitten vie, vaikka sitä ajatteli olevansa niin kovin järkiperäinen tällä tokalla kierroksella..

Tässä jännätään tietty ensi viikon raskaustestiä ja onko mitään selvinnyt pakkaseen? Kauhuskenaario on että loppuviikosta soi puhelin, että valitettavasti et ole raskaana, eikä muuten mitään pakkasessakaan..

Huh, tulipa vuodatus :) Mutta helpotti kyllä, kiva että on joku jonka kanssa kirjoitella! Tuonne superaktiiviselle palstalle en halua mennä, tipun vaan kärryiltä :) Silloin edellisessä hoidossa olin kovinkin aktiivinen siellä ja se oli tosi tärkeä kanava, mutta nyt arki on niin paljon hektisempää pojan kanssa :)
 
Hei nuppuska,

Toivottavasti punktio sujui eilen ongelmitta ja saitte mukavan saalliin! Mikä oli sekalaisen kirjon tulos? Oletko toipumassa hyvin? Toivottavasti mies tai pk hoitaa lapsen, niin saat levätä!

Minä kuulin, että meillä 7 alkiota olisi selvinnyt blasto-vaiheeseen, ja niistä biopsiat lähetetään analysoitavaksi. Vielä siis vähän yli viikko, että tiedetään mikä tulos näistä tulee, lääkärin soittoaika on vasta loppukuusta, mutta lupasivat soittaa heti kun tulokset saapuvat. SIirto tehdään sitten seuraavan kiertoon... En kyllä malttais odottaa, mutta kun tämän rumban on kertaalleen käynyt läpi niin tämä on kyllä helpomaa, ja tietää paremmin mitä tapahtuu.
Moikka Pingu! Mitäs sulle kuuluu, onko kaikki hyvin? Meillä tuoresiirto ei onnistunut ja nyt tauon jälkeen kattellaan PASsia, jos päästäisiin siirtoon. Hyviä vointeja ja valtavasti tsemppiä!!
 
Onkos täällä enää ketään toista lasta toivovaa? Meillä yksi lapsi sai alkunsa ekasta ivf:stä, tuoresiirto oli. Nyt takana pas ja piinaviikot. Tosin tein jo hätäpäissäni testejä, negojahan ne.
Moikka reason! Aika hiljaista täällä on.. Pingun kanssa kirjoiteltiin, mutta hänestä ei ole aikoihin kuulunut.. Meillä on edessä (toivottavasti) PAS ensi viikolla..tässä tikuttelen ovista juuri! Tätä toista lasta on tehty kesästä alkaen, takana tuoresiirto ja 1.pas..molemmat negaa.. Tsemppiä piinailuun, onko pitkä odotus vielä viralliseen testipäivään?
 
Hep!

Minä olen... mutta ooon enemmän aktiivinen tuolla "IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville" -ketjussa.

Meillä kanssa eka lapsi sai alkunsa hoidoissa suht helposti, kärsittiin vain inseminaatiokierroksen negat ja pettymys 1.ICSI:n tuoresiirrosta tai siis siitä ettei siihen päästy punktiosta aiheutuneen sisäisen verenvuodon vuoksi, mutta raskaus alkoi sitten heti 1.ICSI:n 1.PAS:ista, ja raskaus eteni onnellisesti synnytykseen asti.

Toisen lapsen yritys onkin ollut täyttä tuskaa. Nyt ollaan hoidoissakin yritetty jo 1,5 vuotta. Sisältäen 3 inseminaatiota, yhden uuden punktion josta sain hyperin, ja yhteensä 4.PAS:ia, joista kaikista muista negat paitsi yhdestä PAS:ista alkoi raskaus mutta meni kesken 6.raskausviikolla.

Nyt on taas pakkanen tyhjä alkioista, ja mietin että vieläkö lähden 3.ICSI:in päätäni seinään hakkaamaan, vai pitäisikö sitä oppia vaan elämään sen asian kanssa että meille ei toista tule...
 
Heippa Nuppuska ja AdeliinaJosefiina!

Viime perjantaina oli virallinen testipäivä ja viiva tuli testiin. Vähän vaivaa, kun en ole saanut vielä sitä räikeää viivaa testeihin vaan sellasia hailakoita. Varhaisultra kuitenkin varattiin polille ja mikäli testit eivät ala vahvistumaan, pääsen verikokeeseen. Pientä etovaa oloa ja väsyä on sekä kipua kohdun seutuvilla.

Toivottavasti ovis pian pamahtaa Nuppuskalle ja pääsette siirtoon!

Ikävä kuulla AdeliinaJosefiina, että olette joutuneet käydä noin raskaat hoidot. Nuo päätökset eivät helppoja ole. Onko teillä löydetty syytä lapsettomuudelle?
 
Moikka @reason ja onnittelut sinulle plussasta. Mukavaa kun joillakin onnistuu vähän pienemmällä nämä hoidot. Onnea odotukseen sinulle!

Meissä on vähä molemmissa vikaa, mulla ovuloimattomuutta joka nyt ei sinällään enää ICSI-hoidoissa vaikuta. Suurin syy siis miehessä, meillä miehen sairauden vuoksi ainoa käytettävissä oleva sperma on pakkasessa jossa sitä on ollut yksi "satsi". Siinä on saatu tuo yksi lapsi, ja nyt se riittää enää tähän yhteen viimeiseen hoitoon eli meille näillä näkymin tulossa 3.ICSI tammikuussa. Toivottavasti viimeisillä omilla sukusoluilla saadaan paljon alkioita ja mahdollisuuksia vielä PAS:ien muodossa saada se toinen lapsi. Aika näyttää, mutta aika ahtaalla alamme olla.
 

Yhteistyössä