Panacodin vieroitusoireet

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Palaan nyt vielä tähän Panacodin käyttöön. Lueskelin vanhoja juttuja Panacodista sitä kyllä ihmettelen kun tuolla kerrottiin melkein pilvessä olosta. Minulle se ei ainakaan ole sellaista tuottanut. Jonkinlaista rentoutta varmaankin kun nukuttua sain.
Se minkä takia nyt olen jättänyt pois on että olen jonkinverran apua saanut kuntosalilta.
Tuossa alkukesästä jätin myös Triptylin pois joka oli annettu kipukynnyksen nostamiseen.
Siitä sain ainakin huimausta vaikka en kertaheitolla pois jättänyt.
Mä olen noista koukuttamisista yms. ihan yhtä ihmeissäni. Mulla on paha vika selässä ja sillon kun oireet oli pahimmat, mä söin monta kuukautta panacodia ( poreena) kippun ettei itse kipu kroonistu. Lisänä oli tramal. Ja kipukynnyksen nostoon söin triptyliä. Toi triptyl väsytti mua niin paljon etten ois aamuisin jaksanut herätä ja lopetin sen sitten liian nopeesti. En ollut kärsinyt ikinä ennen masennuksesta mutta eka masennus tuli sen triptylin lopetuksen jälkeen. Ilmeisesti elimistö jotenkin oli tottunut sen vaikutukseen kolmessa kuukaudessa ja aivot ei heti tuottaneet oikeita aineita tarpeeksi. Sehän on vanhan kansan masennuslääke.
Panacodista en ole ikinä saanut mitään hyvää oloa enkä tramalista. Ne poistaa kivun ja ei muuta. Panacodista tulee sellanen inhottava sivuoire että niska tuntuu painavalta aina siinä vaiheessa kun se lääke alkaa vaikuttaa. Tunne menee kyllä ohi puolessa tunnissa. Tramalista ei tule mitään oireita. Toinen inhottava sivuoire panacodissa on se, että se kerää nestettä, turvottaa, ja mulle ainakin on yksi migreenin aiheuttaja jos on vähänkään päänsärkyä jo valmiiksi.
Yksi miehen sukulainen kertoi että kokeili kovaan kipuun panacodia eikä saanut nukuttua ollenkaan. Kivun kyllä vei pois mutta valvoi sitten sängyssään eikä uni tullut millään.
Ja sitten tiedän ihmisiä jotka on siihen koukussa, en vaan tajua millaset olot siitä sitten saa kun mä en saa mitään. Ja en ole kärsinyt mitään vierotusoireita siitä. Otan jos on kova kipu, jos pienempi, otan panadolia, ja jos ei satu niin en ota mitään. Mieluiten ottaisin buranaa, se auttaa ilman sivuvaikutuksia mutta mulla on verenvuotosairaus niin tulehduskipulääkkeet on kiellettyjä.
 
"vieras"
Panacodin teho vaihtelee eri ihmisillä. Maksan entsyymi (en muista nimeä) muuttaa codeiinin morfiini-muotoon. Osalla ihmisistä tätä entsyymiä on vähän ja panacodin teho heikko. Toisilla taas entsyymiä paljon ja vaikutus voimakkaampi. Itse en ole kokenut Panacodia mitenkään voimakkaaksi, mieluummin otan Buranan.
 
[QUOTE="vieras";22100969]Panacodin teho vaihtelee eri ihmisillä. Maksan entsyymi (en muista nimeä) muuttaa codeiinin morfiini-muotoon. Osalla ihmisistä tätä entsyymiä on vähän ja panacodin teho heikko. Toisilla taas entsyymiä paljon ja vaikutus voimakkaampi. Itse en ole kokenut Panacodia mitenkään voimakkaaksi, mieluummin otan Buranan.[/QUOTE]

Kiitos selvennyksestä. Nyt mäkin tajuan miksi mulla ei tunnu vaikuttavan panacod siten miten sen pitäisi, sitä kun sanotaan kovaksi lääkkeeksi. Tosiaan burana auttaa mullakin enemmän mutta sitä niin harovin vaan uskaltaa ottaa.
 
[QUOTE="vieras";22101030]Kodeiini metabolisoituu morfiiniksi kehossa. eli vieroitusoireet ovat samoja mitä heroinisteillä ja subutex nisteillä.

Opioidit ovat pahimpia koukuttajia.[/QUOTE]

No subuvierotusoireet on kyllä aika paljon pahempia....niitä läheltä seuranneena voisin sanoa että ne on jo helvetillisiä. Voikohan panacodia edes vedellä samaa tahtia mitä subuja, etenkin jos subut on pistetty suoneen.
 

Yhteistyössä