Paneelikaton maalaus?

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
pantteri
juurikin aloittelin innoissani hommaa ja aika monet seinät ja lattiat maalanneena huomasin pian että katon maalaaminen ON työläämpää. Maalia roiskuu ja peittävää ei niin vaan tulekaan. Kaikenlisäksi pitkät laudat pitäisi saada päästä päähän maalattua samalla vedolla ettei jäisi rumia jälkiä.

Huh huh.. taitaa olla aika mennä jatkamaan hommaa. Käytössä mulla tartuntapohjamaali+paneeelikattomaali. Peittävää himmeää valkoista pitäisi saada aikaan. Kiitos Tela vinkeistä!
 
Remonttiriikka
Pitäis itsekin saada katto ja seinät vaaleaksi..Meillä on kanssa kattoa sellaset 50m2 ja seinääkin ihan ruhtinaallisesti.

Tarkoituksena olisi saada tuota seinää ja kattoa vaaleaksi, mutta kuitenkin säilyttää nuo paneelien syyt..Paneeli on siis mäntyä, sekä seinissä että katossa ja mitä olen lueskellut, niin kuultolakkaus ei ilmeisesti onnistu aiemmin jo käsitellylle (=lakatulle) puulle...Ei kuulemma tule hyvää jälkeä, vaan vetää keltaiseksi?

Onko siis mitenkään mahdollista saada jätettyä puun alkuperäiset kuviot jotenkin näkyviin ja kuitenkin saada nätti vaalea pinta? Kattoon tulee lisäksi hirsiä poikittain katkaisemaan katon pituutta ja muutenkin tuomaan pientä potkua huoneeseen.. Seinien/katon ei tarvitse olla puhtaanvalkoiset, vaan mieluummin luonnollisemman sävyiset.

Niin, ja kustannus..Laitetaan samalla lattia kuntoon, hiominen ja lakkaus tulee siihenkin, joten tälläinen "pieni pintaremontti" ei ihan kauheasti saisi syödä tuota varallisuutta. Itse aion hartiani/niskani laittaa koetukselle ja maalailla tekemisen puutteessa.

Osan huoneista olen maalannut jo, ja niissäkin oli panelointi, mutta niihin laitoin peittävän maalipinnan. 70-luvulla laitetussa paneelissa oli jo vähän koloja yms. ja mielestäni ne tekivät kivan twistin seinään..
 
Kattomaalari
Katon maalaus kesken. Käytän panelikattomaalia, ei roisku. Rankkaa hommaa silti. Tummuneessa paneelissa on vaikea jättää kuultoa näkyviin, sillä siitä tulee väkisin kirjava. Meillä oli niin tummunut katto, että pari kerrosta jätti kellertävän sävyn, kirjavan kellertävän (mielestäni ei kovin kaunis, mutta makuasioista.) Vedän niin monta kerrosta, että on puhtaan valkea.
 
vierailija
Mikäli tarvitset apua katon maalauksen hankintaan tai haluat vertailla tarkemmat hinnat? Kotimaisen Kodin PlazaFI -palvelun avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.
 

Yhteistyössä