1. Palvelimen ylläpitotöiden johdosta foorumi ei ole käytettävissä perjantaina 19.7. noin klo 06.00 - 07.00 välisenä aikana. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa. Pyrimme pitämään tauon mahdollisimman lyhyenä.

    Kaksplus-toimitus
    Poista ilmoitus

paniikki\ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät

Viestiketju alueella 'Äitien terveys' , aloittaja inu, 30.09.2013.

  1. inu

    inu Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    22.10.2011
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen kärsinyt paniikkihäiriöstä noin kymmenen vuotta ja esikoiseni syntymän jälkeen (2vuotta sitten) alkoi jatkuva ahdistuskin nostaa päätään.
    Kyselisin nyt kokemusta lääkkeestä nimeltään alprox? Onko kukaan käyttänyt?
    Lääkäri määräsi minulle tätä,kun cipralex aiheutti ikäviä oireita,mutta lueskelin tuoteselosteesta,että täytyy olla erityisen varovainen lääkkeen käytössä,jos sairastaa pitkäaikaista keuhkosairautta.Minulla on keuhkoastma ollut noin 16vuotta,mutta lääkäri ei sitä tiennyt.
    Onko kellään siis kokemusta tästä lääkkeestä ja tietoa vaikutuksista keuhkoihin?
    Kiitos jo etukäteen :)
     
    #1
  2. Katskuli

    Katskuli Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2018
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Soita lääkärille ja kysy voitko käyttää astmapotilaana sitä. Ei varmaan muutakaan keinoa oo sitä selvittää. En lähtisi tuurilla kokeilemaan. :)
     
    #2
  3. TätiKoodari

    TätiKoodari Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2018
    Viestejä:
    66
    Saadut tykkäykset:
    2
    Soita apteekkiin ja kysy, he tietävät lääkkeiden sivuvaikutukset paremmin kuin lääkäri.
    Ovatko PEF-mittauksesi olleet kunnossa (viitearvot löytyvät netistä). Huonossa hoitotasapainossa oleva astma voi aiheuttaa paniikkihäiriön kaltaisia tuntemuksia, kun et saa hengitettyä kunnolla astmakohtauksen aikana, tulee taatusti ahdistustuntemuksia. Et välttämättä tajua oireita hengenahdistukseksi, jos olet oppinut ajattelemaan niitä pelkkinä paniikkioireina.
    Siis kun ahdistuskohtaus iskee, puhalla PEF-mittariin, lukema paperille ylös, sitten avaavaa ja uusi puhallus ja merkintä kymmenen minuutin kuluttua. Jos arvo on nousut selvästi kyse on astmaoireilusta ei paniikkihäiriöstä. Jos voit ottaa kortisonilääkettä enemmän, lisää sen määrää. Jos PEF-arvoissa on ollut ongelmia tai selvää nousua avaavan jälkeen, ota heti yhteyttä lääkäriin.
     
    #3
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti