paniikki\ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät

inu
Minä olen kärsinyt paniikkihäiriöstä noin kymmenen vuotta ja esikoiseni syntymän jälkeen (2vuotta sitten) alkoi jatkuva ahdistuskin nostaa päätään.
Kyselisin nyt kokemusta lääkkeestä nimeltään alprox? Onko kukaan käyttänyt?
Lääkäri määräsi minulle tätä,kun cipralex aiheutti ikäviä oireita,mutta lueskelin tuoteselosteesta,että täytyy olla erityisen varovainen lääkkeen käytössä,jos sairastaa pitkäaikaista keuhkosairautta.Minulla on keuhkoastma ollut noin 16vuotta,mutta lääkäri ei sitä tiennyt.
Onko kellään siis kokemusta tästä lääkkeestä ja tietoa vaikutuksista keuhkoihin?
Kiitos jo etukäteen :)
 
Soita lääkärille ja kysy voitko käyttää astmapotilaana sitä. Ei varmaan muutakaan keinoa oo sitä selvittää. En lähtisi tuurilla kokeilemaan. :)
Soita apteekkiin ja kysy, he tietävät lääkkeiden sivuvaikutukset paremmin kuin lääkäri.
Ovatko PEF-mittauksesi olleet kunnossa (viitearvot löytyvät netistä). Huonossa hoitotasapainossa oleva astma voi aiheuttaa paniikkihäiriön kaltaisia tuntemuksia, kun et saa hengitettyä kunnolla astmakohtauksen aikana, tulee taatusti ahdistustuntemuksia. Et välttämättä tajua oireita hengenahdistukseksi, jos olet oppinut ajattelemaan niitä pelkkinä paniikkioireina.
Siis kun ahdistuskohtaus iskee, puhalla PEF-mittariin, lukema paperille ylös, sitten avaavaa ja uusi puhallus ja merkintä kymmenen minuutin kuluttua. Jos arvo on nousut selvästi kyse on astmaoireilusta ei paniikkihäiriöstä. Jos voit ottaa kortisonilääkettä enemmän, lisää sen määrää. Jos PEF-arvoissa on ollut ongelmia tai selvää nousua avaavan jälkeen, ota heti yhteyttä lääkäriin.
 

Yhteistyössä