paniikki

taidan olla raskaana, iältäni olen 19 vuotias, opiskelen..´haluaisin vain kysyä teiltä viisaammilta kuinka olette pärjänneet talous-asioissa? mistä saa rahaa..ilman rahaa on vaikea elättää lasta ja omaa itseään..varmaankin kuulostan tollolta..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2005 klo 23:07 venla kirjoitti:
taidan olla raskaana, iältäni olen 19 vuotias, opiskelen..´haluaisin vain kysyä teiltä viisaammilta kuinka olette pärjänneet talous-asioissa? mistä saa rahaa..ilman rahaa on vaikea elättää lasta ja omaa itseään..varmaankin kuulostan tollolta..
taidat olla? tee testi. itse olen saman ikäinen ku sinäkin ja mulla on jo kaks lasta eikä toi elättäminen oo mikään ongelma. suomessa ei katsos kukaan joudu kadulle, kelasta saa äitiyspäivärahaa, äitiypakkauksen, lapsilisät, asumistukea, toimeentulotukea ym. ym. eikö tällä lapsella ole isää joka vois teitä auttaa? seurusteletko? jos et, eikä lapsen isä halua teidän elämään osallitua, niin joutuu silti maksamaan elatusta. jos ei pysty tai isä ei tiedossa, valtio maksaa sen. mitä opiskelet ja valmistutko milloin? jos valmistut ennen ku lapsi syntyy, sun tilanne on aika helppo, sen aikaa ku lapsi on pieni voi olla aika kituuttamista mutta sulla on kumminkin sauma päästä töihin sen jälkeen. nauvolasta varaat ajan jos oot raskaana ja kyselet sieltä, ne tietää, kannattaa myös kysyä kelasta kaikki mahdolliset tuet.
 
sanna-cata
Testillä selviää onko paniikkiin edes aihetta. Itse olin 17 kun plussasin. Toimeen ollaan aina tultu, mutta mies on ollut viime kesäkuusta asti töissä. Nyt taas kiristyy talous kun menen kouluun. Kaikkea ei saa mitä haluaa. Mutta aina on ollut mitä ollaan tarvittu. Raha-asiat järjestyy jos itse niin haluaa. Ja jos tuntuu, ettei ole oikea aika lapselle niin vaihtoehtojakin löytyy.
 
Kiitoksia teille! Mulla on huomenna lääkäriin aika joten asia selviää siellä! Itse valmistun nyt toukokuussa ja mieskin löytyy mutta hän opiskelee ja koulua vielä vuosi jäljellä..eiköhän me pärjätä jos asiat on niin että lapsi on tulossa..lapsen tulo ei katso aikaa eikä paikkaa..
 

Yhteistyössä