Paracetamol annostu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Paketissa puhutaan vuorokausiannostuksesta, mitä se käytännössä tarkoittaa?
Olen ottanut aamulla kuudelta 1g ja klo 12 saman verran. Illalla voin ottaa vielä 1g? Milloin seuraavan kerran?
Otin myös eilen ja olen koko ajan ajtellut, että voin ottaa 3tabua päivässä, mutta se onkin vuorokaudessa. Olenkohan ottanut liikaa?
 
vierailija
Paketissa puhutaan vuorokausiannostuksesta, mitä se käytännössä tarkoittaa?
Olen ottanut aamulla kuudelta 1g ja klo 12 saman verran. Illalla voin ottaa vielä 1g? Milloin seuraavan kerran?
Otin myös eilen ja olen koko ajan ajtellut, että voin ottaa 3tabua päivässä, mutta se onkin vuorokaudessa. Olenkohan ottanut liikaa?
Heräätkö sä yöllä ottamaan lääkkeen.. Kyllä ne kait päivän aikana yleensä otetaan.
Jos vaikka antibiootissakin on ohjeena 4 tabl/vrk, niin ainakin on käsketty ottaa päivän aikana 3-4 tunnin välein.

Että ota vaan ne 3 tablettia päivän aikana.
Mä joudun välillä ottamaan, lääkärin luvalla, Panadolia 4g/päivä (klo 8, 12, 16 ja 20)
 
vierailija
Lääketieteelliset konsultaatiot kannattaa aina pyytää idiootteja ja trolleja kuhisevalta anonyymiltä nettifoorumilta Kun kyseessä on oma tai läheistesi terveys, vain parhaat ja asiantuntevimmat neuvot kelpaavat. Lääkkeiden annostusohjeistuksessa asiantuntevimmat henkilöt ovat työtön hormonien typerryttämä kotiäiti sekä mielenterveysongelmainen nettitrolli.
 
vierailija
Maksimivuorokausiannos on 3 g. Tilapäisesti voi ottaa 4 g vuorokaudessa. Ja vuorokausi on se 24 h. Parasetamoli on maksatoksinen lääkeaine eli suositeltua annosta ei kannata ylittää. Muuten teet itsellesi hidasta ja tuskallista itsemurhaa.
 

Yhteistyössä