Parhaat jauhelihapihvit

  • Viestiketjun aloittaja :p
  • Ensimmäinen viesti
.
Mä lättään jauhelihan pihvin muotoon ja paistan pannulla. Maustan suolalla, valkopippurilla ja paprikajauheella. Tämä on helpoin resepti.

Jos sekoittelen jotain jauhiksen sekaan, teen saman tien lihapulliksi.
 
Olen nyt ihastunut kaneliin, Keittis siitä on puhunut jauhelihataikinan mausteena. Samoin vähän wasabia antaa kivan säväyksen. En enää käytä korppujauhoa enkä sipulikeittopusseja, teen itse joskus vähän jälkiuunileivästä murua tai jotain grahamleipämurua sekaan.
 
tillintallintonttu
Meillä tehdään niin, että jauhelihan sekaan laitetaan muna, loraus ketsuppia, tilkka sinappia, sipulia + mausteita (mitä nyt milloinkin löytyy) ja mahdollisesti porkkanaa tms raasteena.
 
sh-äiti
Ennen turasin kermaviilin ja kananmunan ja sipulikeittopussin kanssa. Nykyisin heitän vaan kippoon 4dl vettä ja 2 laihapulla-ainespussia. Sitten sekaan 2pkt jauhelihaa.
 
Täällä ohje
Mä teen sen paistijauhelihasta (tulee parempaa) Nesteeksi laitan 2 dl lihalientä, sihhen 1 dl korppujauhoja, jauhelihaa 400g ja yksi muna. Mausteeksi sitruunapippuria ja jauhelihamaustetta 2tl. Kaikki sekaisin ja taikina vartiksi jääkaappiin viilentymään. Sitten teen niistä pellille pihvejä ja vielä rouhin paljon mustapippuria päälle. Uuniin 225 asteeseen vartiksi. Tosi hyviä tulee!
 
Rohmu
Sekoitan jauhelihan sekaan kananmunan, suolaa, mustapippuria ja jauhettua neilikkaa ripauksen sekä vähän ruokakermaa. Paistan pannulla pihveiksi. Paistettua sipulia renkaina päälle... :p
 
Vempula
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mä lättään jauhelihan pihvin muotoon ja paistan pannulla. Maustan suolalla, valkopippurilla ja paprikajauheella. Tämä on helpoin resepti.

Jos sekoittelen jotain jauhiksen sekaan, teen saman tien lihapulliksi.
Ehdottomasti parasta ja mausteena pelkkä ripaus suolaa..Nam :D
 

Yhteistyössä