Parhaat lasten suusta

Kolme ja puol vuotias isoveli ja kaks vuotias pikkusisko leikki keskenään. Molemmilla oli äidin tekemät "kartat" käsissä kun isompi oli viemässä pienempää vauvauintiin :D . Lapset kulkivat peräkanaa makuuhuoneesta toiseen, kääntelivät karttojaan ja lopulta isompi tokas "Eiks me nyt pelkele osata sinne". :ashamed:
 
Seurakunnan perhekerhossa kuultua.... kaksi tyttöä leikkii kotia ja tekee kovasti soppaa. Lauluhetken alkaessa eivät millään voi lopettaa keiton tekoa ja ehdotettiin että soppa voisi hautua hetken. Siihen tytöt miettivät ja suostuivat. Kysyttiin sitten mitä soppaa tytöt tekevät; erittäin ilosena toinen vastasi, että "MULKKUSOPPAA" :snotty: :LOL: :LOL:

(niin olivat keränneet muurahaisia lattialta kun kevällä sisätiloihin olivat tulleet)
 
Meidän 2v poika katseli kun söin minidaimtuuttia ja tokaisi että "äiti syö pippelijäätelöä". :LOL: Muutenkin meillä päivittäin kerrataan kenellä on pippeli ja kenellä ei, tapa istuu ilmeisesti yhtä tiukassa kuin nenän kaivaminen...
 
Vajaa kolme vuotias lapsemme puhuu hyvin sujuvasti, eikä omaperäiset sanat ole hänelle tavallisia. Tässä kuitenkin poikkeus, kun ulkona lensi lintu, hän totesi: se on päästäräkki! Se on pesuaineräkki!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä ja poika:
Meillä kolme vuotias poikamme leikki sellaisella tähti tikulla ja teki leikisti taikojaan..eli simsalabin tuota ja tätä..meni sitten isänsä eteen,heilautti taikasauvaa ja sanoi: simsala simsala BIM, taion isin viisaaksi :LOL:
Tuli tuosta taikasanasta mieleen et ku oltii ravintolassa tässä vastikään. Pappa oli tehny taikatemppuja ja sanonu aina simsalabim. Nyt sitten ravintolassa pojat alko ajankuluksi tekeen taas papan kanssa taikatemppuja. Pojat vaan huus isoon ääneen et Pimpsalapim. Sitte pojat hokas itekki et mitä sano. Saatiin vähä katseita mut kyllä nauratti =)
 
Olimme mökillä viime kesänä ja nukuimme koko perhe samassa huoneessa. Tytär 3,5-v yöllä heräsi ja paniikissa minua herättämään, kun huoneessa oli mehiläinen. Minä mehiläistä etsimään, kunnes tajusin, että tytär tarkoitti sitä, kun mies kuorsaa...

Tänä aamuna lapset heräsivät ennen minua ja olivat jo pukeneet kaikki vaatteet päälle kun tulin aamupesulta. Siinä sängyä pedatessani tuli nuorimmainen (kohta 3-v) sanomaan, että nyt äiti vauhdilla ne vaatteet päälle, tai minä myöhästyn töistä ja sitten pomo suuttu... Mistä lie oppineet... ;)

Vanhemman tytön lempi ruokaa ovat mustamakkara ja oranssimakkara

Nuorimmainen kasvaa isona hermendeiksi ( = pieni merenneito)
 
Neiti 4v oli yökylässä mummolassa... Eka hän kysy mummolta, jolla oli hieman avarakauluksinen paita, et miksi sun tissit on noin lähekkäin... (push'upit) Ja saman reissun aikana joutu pappa kohteeksi... Oli nähny kun pappa housuja vaihto... Kysy sit kalsareisillaan olevalta et miks sun pikkarit on eestä noin isot... :LOL: Oli mummo ja pappa hieman punakoita sillon.
 
Tytär 3v. oli vaarinsa kanssa heittelemässä kiviä traktorin lavalle, hyvin jaksoi pienempiä kiviä nakella. Huutelin syömään ja tyttö laahusti väsähtäneen näköisenä portaille, heitti pipon ja hanskat maahan ja totesi : "Huhhuh kun on niin lankkaa tehdä töitä".

Perunannostossa samainen likka kertoili naapurin mummolle että nyt saadaan talvella monet kastikkeet syödä kun on niin paljon pottuja...

 
...seisottiin jäätelötiskillä miehen kanssa ja vieressä seisova n. 3v kysyi äidiltään "äiti onko tossa jätskissä suklaata?" johon äiti vastasi että "on". Tyttö totesi vähän ajan päästä että "aijaa, katsos kun minä en vielä tiedä kaikkia näitä asioita..."
 
2v7kk tyttö. Vertaili isänsä kanssa mahojaan, tuumi että isillä on iso maha. Mie sitten mahaani läpsytellen kysyin ett onkos äidillä iso maha. Siihen tyttö hetken katseltuaan tuumi: äidillä ei oo iso maha, äitillä on isot tissit. :LOL: Voi miun rusinoitani!! Kehu se on pienikin kehu.

Samainen likkalapsi muutamaa kk aikaisemmin kun putkimies kävi päiväuniaikaan. Tuli ovelle ja tuumasi putkimiehelle että: setä tulee äitin viereen nukkumaan. :D

Ikkunasta katseltiin ohikulkijoita ja likka kyselemään kuka tuo on. En sitten keksinyt äkkiseltään mitään nii tuumin että joku hyypiö. Eräänä aamuna likkaa päiväkotiin viedessä eteisessä oli isä lastaan tuomassa. Likka otti ja tuumas; kato äiti hyypiö!! Kyllä nolotti..

Ja legendaariset pääsiäisen ajan ja ensimmäisten sanojen ajan; kato äiti isin muna!! (isi toi aina kinder-munia ja niitä oli kaupassa)

:snotty:
 
3-vuotias tyttönen oli tänään erittäin mietteliään näköinen, kohta paukasi ilmoille kysymyksen, joka kuulu: "Äiti, syökö kaikki äitit vauvoja?" Esitin vastakysymyksen, et: "Kenen äiti on syöny vauvoja?" Tytär tuumasi: "No, sinä ainaki oot syöny minut, ku minä oon ollu sinun mahassa!" :LOL: :LOL: :heart:
 
Oltiin mieheni mummin hautajaisissa. 3-vuotias poikamme piteli korviaan kun kanttori aloitti urkujen soiton, hetken päästä kuului vierestä kuiskaus "äiti, äiti" ja poika nyki hihasta. Käännyin kuuntelemaan että mitäs pojalla asiaa, niin tämä kuiskasi "Äiti nyt Emmi-mummi kyllä herää tähän meteliin" ... oli siinä naurussa pitelemistä...
 
olen koittanut opettaa poikaani 2,5v pyytämään kohteliaasti ruokapöydässä,"kuules jätkä sinun pitää kysyä, että saisinko juustoa". Saan aina saman vastauksen.. "saisin!"

olimme suihkussa yhdessä ja poikani pesi sienellä autoaan. yhtäkkiä jätkä sutikin pimpsaani ja kysyi innoissaan, että "oliko kivaa?!?!" jäin kyllä sanattomaksi..

pikkusiskolla ei kuulemma ole pippeliä, sillä on vaan pylly.

jätkä on myös hämmästyttänyt pohdinnoillaan.. viimeksi minulta kysyttiin, että "äiti, missä mun elämä on?"
 

Yhteistyössä