Parhaat vinkit raskauspahoinvointiin

  • Viestiketjun aloittaja "Nekku"
  • Ensimmäinen viesti
"Nekku"
Viiko seitsemän menossa. Par aikaa makailen sohvalla akupunktiorannekkeet tassuissa tuoremehua lipittäen. Nyt kiinnostaisi todella palstalaisten parhaat vinkit tätä vitsausta vastaan!
 
A.p.
[QUOTE="äiti ja pojat";25060515]jäiset marjat, smoothie, pieniä määriä naposteltatavaa mm.rusinoita, pähkinöitä jne,että verensokeri ei pääse laskemaan! Tsemppiä![/QUOTE]

Tämähän kuulostaa ihan siltä, että voisi toimiakin. Parin päivän työmätkä tulossa ja sitä erityisesti panikoin, miten selviän. Täytyykin ottaa pikku rusinapurkkeja mukaan:)
 
Mulla auttoi myös ainoataan oksentaminen, mutta onneksi oksentamisen jälkeen olo oli hyvä pidemän aikaan. parasta oli syödä pahan olon vallatessa vaan sellasia asioita mitkä oli miellyttävä oksentaa, esim kaakaota :D omena oli yksi kamalin oksennettava :$
 
garam
Jääpalat ja jäiset marjat toimi mulla ihan hyvin. Ja pakastettu ananasmurska :D Sitten kun tilanne vähän parempi, salmiakki ja sipsit uppos. Cokista join myös, tosin se on kamalaa oksennettavaa... Tosi hiilihydraattipitoinen ruoka useasti nautittuna autto mulla pelkkään pahaan oloon, mutta jos oksentaminen alkoi, ei siitäkään ollut mitään hyötyä enää... Aika siihen ainoastaan oikeasti auttaa, jaksamista!
 
Esikoisesta ei auttanut mikään. Sen 7 kk oksensin.

Tästä kolmannesta auttaa se, että syödä pupellan koko ajan jotain. Mielellään jotain suolaista. Näin viikonloppuisin nukun pidempään ja herään valmiiksi pahoinvoivana, sitten ei maistu mikään & kun syön väkisin niin laatta lentää...arkisin ei ole ongelmaa kun kello soi 7:05.
 
Mulla auttoi myös ainoataan oksentaminen, mutta onneksi oksentamisen jälkeen olo oli hyvä pidemän aikaan. parasta oli syödä pahan olon vallatessa vaan sellasia asioita mitkä oli miellyttävä oksentaa, esim kaakaota :D omena oli yksi kamalin oksennettava :$
Niin on, laattasin just omenan :kieh: ja nyt on ompunpaloja sieraimissakin.

Siunattu tila...vitut. Mutta on tää silti omalla sairaalla tavallaan tosi hauskaa :D
 
"Tiina"
[QUOTE="Nekku";25060498]Viiko seitsemän menossa. Par aikaa makailen sohvalla akupunktiorannekkeet tassuissa tuoremehua lipittäen. Nyt kiinnostaisi todella palstalaisten parhaat vinkit tätä vitsausta vastaan![/QUOTE]

Jäiset marjat! Itsellä olo oli normaali silloin ku oli jäisiä marjoja suussa :). Vielä 6 vuoden jälkeen mulla on kovettuma sormessa, ku raavin lusikalla jäisiä marjoja pakasterasian pohjalta :D.
 
"hupsista"
:hug: Voimahalitukset kärsijöille! Se on niin hanursita.

Mulla toimi kylmällä kivilattialla makaaminen ja vadelma-appelsiini smoothie.

Ja se, että yritin pitää verensokeria tasaisena.
 
A.p.
Kiitos näistä vinkeistä. Olen nyt puputtanut koko ajan jotain pientä ja kyllä se selkeästi auttaa alentamaan pahoinvoinnin hieman siedettävämmäksi kuvotukseksi. Nyt alkoi viikko seitsemän. Muistaakseni luin, että viikon 12 jälkeen helpottaa eli enää viisi viikkoa jäljellä....
 
Kiitos näistä vinkeistä. Olen nyt puputtanut koko ajan jotain pientä ja kyllä se selkeästi auttaa alentamaan pahoinvoinnin hieman siedettävämmäksi kuvotukseksi. Nyt alkoi viikko seitsemän. Muistaakseni luin, että viikon 12 jälkeen helpottaa eli enää viisi viikkoa jäljellä....
Toivottavasti helpottaa. Mulla toisessa raskaudessa vasta viikon 16 jälkeen ja toisessa viikon 20 jälkeen. Ja mulla autto vähän toi pieni puputtaminen. Mandariinit oli ykkösjuttu toisessa raskaudessa.
 
maustettua
Cola on tosiaan ihan ykkönen ja sitä meni paljon vaikken muuten sitä usein juokkaan. Kokeilin myös kaikkea kevyttä ja raikasta.. ei auttanut yhtään. Ennemmin auttoi kun veti jotain raskasta, rasvaista, maustettua tai hiilaripitoista ruokaa.
 

Yhteistyössä