Pasastar-myyjät, paljonko tienaatte?

  • Viestiketjun aloittaja Sopiiko leipätyöksi
  • Ensimmäinen viesti
Sopiiko leipätyöksi
Mainoksessa sanotaan, että mahdollisuudet on jopa 2000-4000 euroon kuussa, mutta kuinka realistista tämä on? Olen aikuislukion opiskelija ja minimi olisi noin 1000 euroa kuussa. Puhelinmyyntifirmoista kuulee aina kaikenlaista, mutta koska mitään ammattia ei ole niin ei ole myöskään paljon valinnanvaraa...
 
itsekkin ollut..
aatella asiakasta ja sen rahoja ja vaan laskea mitä sun pitää saada myytyä päivässä...

Itse olen ollut eri lehtimyynti firmalla.. niissä on vähän eri palkkauksia ja etuja, et jos sun paikkakunnalla on eri pisteita käy tsekkaan ne, plus tietty itse joudut/pääset haastatteluun missä katotaan onko susta siihen..
 
"Aloittaja"
Siis haastattelussa olen jo käynyt ja päässyt töihin. Työtä olen tehnyt muutaman
päivän ja
itse työstä pidän. Palkkaussysteemi on vain sekava. Puhutaan puhetuntipalkasta, eli läsnäolosta
ei saa ilmeisesti mitään.
Yhdestä puhelimessa puhutusta tunnista saa vain 4 €, mutta en ole varma että nouseeko se myöhemmin.
Päälle tulee provisio (ja?) liikevaihto.
Onko ne sama asia?
 
en tienannut.
Siinä sopimuksessa lukee myös että 4€/puhttu tunti,koskee tunteja joilta 2kauppaa/h tai 60€/h liikevaihto toteutuu.Eli jos oot töissä vaikka 7h päivässä ja saat kaks kauppaa,niin saat siltä päivältä vaan yheltä tunnilta sen 4€.Ja sitte niistä tilauksista pari euroa per tilaus. Jos ei tuu päivässä yhtään kauppaa ei tuu siltä päivältä myös yhtään palkkaa,vaikka tauotta istuisit puhelimessa myymässä...
 
ex työntekijä
Itse olen nyt ongelmissa Vaasan pasastarin kAnssi. Olin kuukauden töissä ja palkkaa odoteltu nyt 2kk eikä luultavastI tule tulemaan. Vittumaista se on ja täyttä huoijjaamista mutta minne nyt 16v osaisi asia viedä. Huoh. ..
 
Oikeuden asialla
Ei muuta kuin ilmoitus työsuojelupiiriin. Jatkuvasti ilmoitellaan ja luvataan tuntipalkkaa, jota ei todellisuudessa ole. Älkää jääkö nuolemaan näppejä vaan viekää asia reippaasti eteenpäin. Kyllähän alkaa tuntipalkkaa yhtäkkiä tulla!
 
"vieraana"
Ei kai kukaan enää näihin ilmaisiin orjatöihin lankea... :O Hommatkaa oikeita töitä, jossa selkeät tunti-/kuukausipalkat. Nuo puhelinmyyntifirmat on kyllä niin suurta ihmisten "kusetusta"...
 
Entinen työntekijä
Kestin Pasastarilla viikon ja paras päivä ole se kun otin loparit! Jotkut myi siellä varmaan ihan hyvin, kun jotain 10 vuotta ovat viihtyneet, mutta ei se ollut kyllä mistään kotoisin. Käskettiin vaan pysyä käsikirjoituksessa. Myin viikon aikana 5 tilausta ja palkkaa tuli jotain 20€. Sain palkkani kuitenkin sovitusti.

Pakko kyllä sanoa, että miehet myyvät paremmin kuin naiset. Nyt feministit ovat valmiina kirjoittamaan kommenttikenttään vastaväitteitä, mutta itsekin naisena voin sanoa, että jos joku seksikäsääninen mies soittaa, niin varmaan kuuntelen sen asian loppuun varsinkin jos aloitus on mielenkiintoinen. Asiakkaat olivat naisia kun naistenlehtiä piti myydä. Joskus joukkoon oli eksynyt joku mieskin ja tuntui turhalta vaivalta edes lähteä yrittämään.
 
"minnimanni"
[QUOTE="Jeps";30766705]Eikö sieltä saa sitä 10 €/h, vaikka siellä sivuilla niin lukee?[/QUOTE]

Tuskin on vakiona. Tuota merkintää on ollut vuosikausia mukana ko. lafkan työpaikkailmoituksissa, mutta en ole kertaakaan lukenut, että kukaan olisi tienannut juuri mitään firman palveluksessa. Siis edes tuota tuntipalkkaa.
 
Ex-Pasastar
Kävin syksyllä kokeilee ja voin kertoa että:

10e/h saa ekalta 12 tunnilta (eli 120e) vasta sitten kun on tehnyt 150 kauppaa.
Soittoaineistosta riippuen tuntipalkaksi keskiverrolle myyjälle (jota lähes kaikki uudet myyjät ovat puhelinmyynnissä) muodostuu noin 1-3 euroa. Eli aivan naurettavaa. Työhaastattelussa esimies kyllä kirkkain silmin sanoo, että tavoite on 7-10 euron tuntipalkan tienoilla, mutta ei tule olemaan.

Pasastar'lla olemalla ei voi itseään mitenkään elättää. Opiskelijalle tai eläkeläiselle se voi vielä joten kuten soveltua, jos haluaa pientä ekstraa tukien / eläkkeen päälle, mutta silloinkin täytyy siitä hommasta melkeinpä tykätä, sillä palkan kannalta siinä touhussa ei ole mitään järkeä. 90% uusista myyjistä - itseni mukaan lukien - lopettaakin parin kuukauden sisään, kun huomaa miten surkea se palkkasysteemi on.
 
Legal advisor
Töihin houkutellan 10 € tuntipalla 12 ensimmäiseltä työtunnilta. Tosiasiassa se maksetaan kun olet tehnyt 150 nettotilausta työsuhteesi aikana. Eli jos ei onnistu kesän aikana, et saa mitään.
Bonus 300 €. Saat kesäbonuksen 300 €, un olet tehnyt 240 työtuntia 1.6-31.7 aikana.
Se maksetaab vain jos on voimassaoleva työsuhde. Kun lopetat työsi heinäkuun lopussa, sinulla ei ole enää voimassa olevaa työsuhdetta. Hieno juttu pasastarin ei tarvitse siis maksaa mitään.
Mitään tuntipalkkaa ei ole ollenkaan, on vaan suuri kesähuijjaus. Vältä viimeiseen saakka tätä bulvaaniyhtiötä. Saat olla töissä ilman palkkaa, pelkästään hienoja lupauksia on luvassa.
 
83905
Töihin houkutellan 10 € tuntipalla 12 ensimmäiseltä työtunnilta. Tosiasiassa se maksetaan kun olet tehnyt 150 nettotilausta työsuhteesi aikana. Eli jos ei onnistu kesän aikana, et saa mitään.
Bonus 300 €. Saat kesäbonuksen 300 €, un olet tehnyt 240 työtuntia 1.6-31.7 aikana.
Se maksetaab vain jos on voimassaoleva työsuhde. Kun lopetat työsi heinäkuun lopussa, sinulla ei ole enää voimassa olevaa työsuhdetta. Hieno juttu pasastarin ei tarvitse siis maksaa mitään.
Mitään tuntipalkkaa ei ole ollenkaan, on vaan suuri kesähuijjaus. Vältä viimeiseen saakka tätä bulvaaniyhtiötä. Saat olla töissä ilman palkkaa, pelkästään hienoja lupauksia on luvassa.
No mutta, ainakin myyjät saavat lukea lehtiä ilmaiseksi!
 
vierailija
Tein tänään ilmoituksen aluehallintovirastoon.
Tyttäreni, 16v, toi laittoman työsopomuksen kotiin nähtäväksi.
Onneksi ohjeistin häntä. Ennen allekirjoitusta.
"jonkun pitää tehdä jotain"
 
vierailija
Huonot ei tienaa puhelin myynnillä mitään. Pitää olla tietty luonne ja halu myydä että pärjää. Moni luulee että pelkällä istumisella tienaa mutta eipä se niin ole. Tyhjät tynnyrit ne eniten kolisee.
 
vierailija
Olen itse ollut silloin, kun nimi oli vielä Pasamyynti Oy ja silloin tienasin ensimmäisten kahden kuukauden aikana n. 3000€. Tuo summa sisälsi n. 1000€/kk myyntipalkkiota ja 1000€ myyntikilpailusta kolmannen sijan saaneena. So., ca. kk-palkka oli 1500€, joka nykyrahassa vastaisi n.2000€/kk ja verojen ja muiden väh. jälkeen (vero esim. 15%+tel yms.) 1600€ KÄTEEN! Tänäpänä en tiedä, onko enää rahapalkintoja, mutta rahanarvoisia kuitenkin. ELI, jos sulla on asenne kohillaan; haluat oikeasti tehdä töitä, etkä vain kaivaa nenää kopissa, niin ihan hyvin siellä tienaa. JA HUOM! minä olin kohtalainen myyjä. Hyvä tienaa hieman reilut 2000€ käteen ja ns. huippumyyjä 2600-4000€ ja siis käteen! Eli, jos haet kyseisiin töihin ja asenne on oikea, tienaatkin vähintään kohtalaisesti. Tähän loppuun vielä sellainen seikka, että mäkin olen elämäni aikana törmännyt jos jonkinlaisiin "huijarifirmoihin", joissa tuote on ollut syvältä eli erittäin haastava, ja myös palkansaanti on takkuillut, mutta kun ottaa asiansa hoitaakseen, niin kyllä niistäkin saa kaiken mitä on ansainnut. Jos unelmoit helposta esim. kesätyöstä ja hyvällä palkalla, jatka uneksimista, mutta jos haluat oikeasti tienata, ole ahkera, äläkä anna heti periksi. Joillakin voi mennä pari-kolmekin viikkoa, ennen kuin se oikea "sävel" löytyy ja silti voi esim. juuri kesäloman aikana tienata ca. tonnin tai vaikka kaksikin per kuukausi. KAIKKI ON ITSESTÄ KIINNI! ..kunhan hieman katsot, minne menet töihin. Mukavaa talven odotusta äidin pikku kullannuput :)
 
vierailija
Mainoksessa sanotaan, että mahdollisuudet on jopa 2000-4000 euroon kuussa, mutta kuinka realistista tämä on? Olen aikuislukion opiskelija ja minimi olisi noin 1000 euroa kuussa. Puhelinmyyntifirmoista kuulee aina kaikenlaista, mutta koska mitään ammattia ei ole niin ei ole myöskään paljon valinnanvaraa...
Tämä tulee nyt tosi myöhässä, mutta seuraavia asian googlettajia ajatellen: ÄLKÄÄ TEHKÖ "SITÄ" VIRHETTÄ !
Se on yhtä kaukana realismista kuin kuu maasta, ellei kauempanakin. Erotakkaan et voi, tai saat karenssin! Työttömyyskorvaukset, peruspäiväraha, on enemmän kuin se palkka siellä. Siis enemmän kuin pystyt siellä tienaamaan, ellet sitten ole joku moottoriturpa ja tee noin 20 kauppaa joka päivä, ilman että tulee peruutuksia, eli ilman että jotkut peruuttaa tilauksensa. Ja kaikki ne lupaukset taloontulorahoista. Joo, kun oot saanut myydyksi jonkun tietyn summan edestä, mihin voi mennä puolikin vuotta, saat jonkun sataviiskymppisen ehkä. Joissain konttoreissa saa päivän paras jonkun palkinnon, meidän konttorissa sellasesta ei ole ollut mitään puhettakaan ja olen paras. Huonoksikaan ei ole varaa heittäytyä, että saisi lopputilin. Siitä tulis sitten sanktiota jotain muuta kautta, rahallisesti !
 
vierailija
Siis haastattelussa olen jo käynyt ja päässyt töihin. Työtä olen tehnyt muutaman
päivän ja
itse työstä pidän. Palkkaussysteemi on vain sekava. Puhutaan puhetuntipalkasta, eli läsnäolosta
ei saa ilmeisesti mitään.
Yhdestä puhelimessa puhutusta tunnista saa vain 4 €, mutta en ole varma että nouseeko se myöhemmin.
Päälle tulee provisio (ja?) liikevaihto.
Onko ne sama asia?
ei saa enään mitään tommosia palkkoja. Ainoostaan myynneistäsi saa provision ja sekin kierosti lasketaan. Jos myyntisi on yli tonnin tms. saat 20% myynnistäsi, jos yli 2000, saat 25% myynnistäsi ja sitten se jaetaan vielä tehdyillä tunneilla tms. ja joo, todella sekava palkanlasku ja maksu tapa siellä!
 

Yhteistyössä