PASiin menossa mutta vuoto ei ala

Tämä olisi pitkä tarina mutta yritän selittää mahdollisimman lyhyesti ja selkeästi...
Meillä on menossa alkiodiagnostiikkahoidot mun perinnöllisen sairauden vuoksi.
Pakkasessa odottelee yksi terve blastokystivaiheeseen viljelty alkio. Kymmenestä saadusta alkiosta vain tämä yksi osoittautui siis terveeksi. Tuo tieto vain yhdestä terveestä alkiosta taisi räjäyttää mulla sen laatuisen stressin, että ennen niin säännölliset kuukautiset eivät alkaneet eikä siirtoon ole näin ollen vielä päästy. Vuotoa odoteltiin pari viikkoa mutta aloitettiin Terolut -kuuri. Raskaustesti tehty myös kahteen otteeseen. Megaa näyttivät. Ehdin syömään Terolutia neljä päivää, kun eilen alkoi pientä ruskeaa tuhruvuotoa, jonka seassa vähän kirkkaampaa. Sitä kesti päivän verran mutta nyt sekin loppui. No, kuukautiset kai alkavat kunnolla sitten 10 pv kuurin loputtua. Eikö?
Kiinnostaisi vain tietää onko muilla ollut vastaava ongelmaa, että ennen säännöllisiä tulleet kuukautiset eivät tulekaan hoitojen jälkeen enää säännöllisesti? Mulla ehti yhdet kuukautiset tulla vielä ajallaan punktion jälkeen.

Mulle tehtiin hoito pitkän kaavan kautta. ”Jarruna” oli Synarela ja stimuloinnissa käytettiin Pergoverista. Irrotuspiikkinä oli Ovitrelle.
Harmittaa nyt niin paljon, kun siirtoa ei ehditä tähän Terolut-kiertoon tekemään, koska Joulu sotkee aikataulua:( sitten taas alettava odottamaan, josko oma hormonitoiminta taas lähtisi toimimaan ja siihen tehdään siirto.
Toivottavasti tästä tekstistä otti jonkun tolkun...

Olisi myös kiva, jos tätä kautta löytyisi joku muu, jolle tehty tai ollaan tekemässä alkiodiagnostiikkahoidot.
 
On se hyvinkin mahdollista että säännöllinen kierto menee pyllylleen (näissä hoidoissa), onko sitten stressiä vai mitä mikä aiheuttaa. Ja kun PAS siirtoon valmistaudutaan niin ainoa tapa olla täysin varma, että siirtoon päästään tietyssä kierrossa on joko täysin lääkkeellinen tai lääkeavusteinen kierto. Mulla on hoidoissa luomukierron lisäksi kokemusta molemmista. Lääkeavusteinen kierto on ehdottomasti ollut paras mun mielestä. Lääkemäärät ovat kohtuullisia ja kehon omaa toimintaa tukevia ja silloin ei tarvitse lääkkeitä jatkaa sinne rv10-12 asti niin kuin täysin lääkkeellisessä.
 
On se hyvinkin mahdollista että säännöllinen kierto menee pyllylleen (näissä hoidoissa), onko sitten stressiä vai mitä mikä aiheuttaa. Ja kun PAS siirtoon valmistaudutaan niin ainoa tapa olla täysin varma, että siirtoon päästään tietyssä kierrossa on joko täysin lääkkeellinen tai lääkeavusteinen kierto. Mulla on hoidoissa luomukierron lisäksi kokemusta molemmista. Lääkeavusteinen kierto on ehdottomasti ollut paras mun mielestä. Lääkemäärät ovat kohtuullisia ja kehon omaa toimintaa tukevia ja silloin ei tarvitse lääkkeitä jatkaa sinne rv10-12 asti niin kuin täysin lääkkeellisessä.
Mä ymmärsin että mun vaihtoehdot olisi joko luonnollinen tai lääkkeellinen kierto. Ensisijaisesti se olisi luonnollinen kierto. Tai sitten mennyt jotain ohi... Tämän Terolut kuurin syön ”turhaan” eli kunhan saadaan se vuoto aikaiseksi. Ellei maanantaihin mennessä ole alkanut ”kunnon” vuoto niin sitten menee seuraavaan kiertoon. Toivon vaan niin kovasti, että sit siitä seuraavasta kierrosta tulis vuoto normaalisti ja että tää Terolut olis tasoittanut tilannetta sen verran. Kamalaa odottamista ja stressaamista koko homma. Ei auta kun olla kärsivällinen..
 
Oletko julkisella puolella hoidoissa? Mulla yksityisellä oli tämä avustettu kierto. Siihen kuului letrozol kp2-6, sitten ultra että tarkistetaan johtofollin koko ja limakalvon tilanne. Ekalla kerralla mulle määrättiin sen jälkeen ovitrelle kynästä naksu per päivä, välissä ultralla tarkistus ja sitten loput ovitrellestä aiheuttamaan ovulaatio kellon tarkkuudella jonka jälkeen siirto oikeaan aikaan blastolle.
Tokalla kerralla limis ja johtofolli oli niin hyvät että suoraan määrättiin päivä milloin ovitrelle kynä kokonaan ja siirtopäivä taas asianmukaisesti määrätty blaston ikään nähden.
Molemmista näistä alkoi raskaus, eka on päälle 2vee ja toinen rv14 nyt.

Toki tämä pitää suunnitella jo edellisessä kierrossa ettei pysty lennossa ottamaan käyttöön. Mutta hyvää siinä on juuri sen takia että aika varmuudella päästään siirtoon siinä kierrossa ja myös oikea ajoitus siirrolle on paljon tarkemmin säädetty kuin pelkän ovistestin kanssa testatessa.
 
Oletko julkisella puolella hoidoissa? Mulla yksityisellä oli tämä avustettu kierto. Siihen kuului letrozol kp2-6, sitten ultra että tarkistetaan johtofollin koko ja limakalvon tilanne. Ekalla kerralla mulle määrättiin sen jälkeen ovitrelle kynästä naksu per päivä, välissä ultralla tarkistus ja sitten loput ovitrellestä aiheuttamaan ovulaatio kellon tarkkuudella jonka jälkeen siirto oikeaan aikaan blastolle.
Tokalla kerralla limis ja johtofolli oli niin hyvät että suoraan määrättiin päivä milloin ovitrelle kynä kokonaan ja siirtopäivä taas asianmukaisesti määrätty blaston ikään nähden.
Molemmista näistä alkoi raskaus, eka on päälle 2vee ja toinen rv14 nyt.

Toki tämä pitää suunnitella jo edellisessä kierrossa ettei pysty lennossa ottamaan käyttöön. Mutta hyvää siinä on juuri sen takia että aika varmuudella päästään siirtoon siinä kierrossa ja myös oikea ajoitus siirrolle on paljon tarkemmin säädetty kuin pelkän ovistestin kanssa testatessa.
Joo julkisella HUSissa. Mulla ku tehtiin alkiodiagnostiikka nii blastoista otettiin solunäytteet ja lähetettiin maailmalle tutkittavaksi. Siirtoa ei siis pystytty sen vuoksi tekemään vielä seuraavaan kiertoon. Tässä välissä menny sit tää oma kierto sekaisin. Pitää tuohon avustettuunkin kiertoon vissiin eka saada vuoto tulemaan, vai? Onko siinä ero kokonaan lääkkeelliseen?
 
Joo vuoto pitää alkaa ennen kuin letrot voi aloittaa. Eli ei apua tähän kiertoon sulla. Mutta jos näyttää että sulla alkaa kierto heittelemään eikä siirtoon meinaa päästä niin tuollaisesta olisi apua kyllä. Tai vaihtoehtoisesti täysin lääkkeellisestä mitä julkiset suosivat.

Lääkkeellisessä naikkarilla mulla käytettiin progynovaa ja silloin ei edes tule ovulaatiota mutta voidaan odottaa pitkäänkin että esim limakalvo on sopivan paksuinen siirtoa varten. Siirtoon mennessä aloitetaan lugestron/lutinus tai terolut tukilääkkeenä. Jos siitä raskautuu niin lääkkeet jatkuu varmasti jonkin rv10-12 asti. Tämä sen takia että koska luonnollista ovulaatiota ei tule niin myöskään keltarauhanen ei toimi kuten normaalisti. Keltarauhasta tarvitaan alkaneen raskauden ylläpitämiseen.

Avustetussa mulla tukilääke terolut loppui testipäivään vaikka raskauduin koska siinä tapahtuu luonnollinen ovulaatio ja keltarauhanen toimii normaalisti.
 
Lauantaina alkoi vuoto ja Terolut-kuurin pystyi lopettamaan. Nyt edelleen jännitetään ehtiikö alkionsiirtoon ennen Jouluviikkoa, jolloin Naikkarilla ei tehdä siirtoja. Ensi keskiviikkona alkionsiirron ajoitusultraan ja maanantaista eteenpäin alkaa ovulaatiotestauket. Toivotaan nyt vaan että ovulaatio tapahtuisi ”hyvään” aikaan...
 

Yhteistyössä