Paska loma, kusipää mies

  • Viestiketjun aloittaja Tylsistynyt kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
Tylsistynyt kotiäiti
Jo on helvetti sentään, lomaa odotettiin kuin kuuta nousevaa, mies oli kans innoissaan että tehdään ja touhutaan yhdessä lasten kanssa. Ja paskat.
Tehdään ja touhutaan yhdessä = mies tekee omia hommia minä istun hiekkalaatikolla lasten kanssa. Olen kotiäiti joten istun siellä vitun hiekkalaatikolla joka helvetin päivä aina lasten kanssa. Joo voin lähteä lasten kanssa reissuun kuten millon tahansa muullonkin yksin. Aina saatana yksin. Nyt piti PERHEENÄ tehdä asioita, mitä ei arkena ehdi.
Mies vaan puuhastelee omiaan ja jättää taas lapset mun vastuulle kuten normaalisti arkena. Joo varmaan miehelle on ollut lomaa puuhailla omia juttuja kun mun arki vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Ei tämä mitenkään eroa siitä arjesta. VITUTTAA.
 
Tylsistynyt kotiäiti
[QUOTE="vieras";28708613]Ja tottakai olet jo miehelle asiasta puhunut? Kas kun ajatustenlukijoita ei ole.[/QUOTE]

Olen puhunut. Mies vaan valittaa ettei halua hypätä kokoajan johonkin. Jep jep, kokoajan. Viikko meni remontoidessa, toinen viikko toipuessa nyt sitten vika viikko ja odotan jo että mies lähtee töihin niin voin lasten kanssa hyvällä syyllä taas tehdä ja touhuta jotain, kuin olla vain kotona.
Tuntuu nyt hölmöltä lähteä yksin lasten kanssa johonkin ja jättää mies kotiin, kerran nyt lomalla ollaan ja pitäisi yhdessä tehdä asioita. Ekalla viikolla kun mies remontoi niin olin lasten kanssa menoissa että remontin sai tehdä ilman meidän häiriköintiä. Suuret oli odotukset kun remontti on valmis että oltais yhdessä...
 
"vieras"
No mitäs jos nyt varaisit teille jonkin lomasen, esim. hotellireissu jonnekin toiselle paikkakunnalle, ja sitten vaan ilmoitat miehelle, että huomenna lähdetään. Kai hän nyt sentään sitten mukaan tulee kun on reissu jo varattu ja kenties maksettukin...
 
"hmh"
No tietty ne kotihommat ja remontit on joskus tehtävä, usein se on mahdollista vain lomalla.

Keskusteletteko mistään? Esimerkiksi olisitko mitenkään voinut osallistua siihen remonttiin, jos hommat olisi suunniteltu ja jaettu vaikkapa niin että lapset ovat vaikka välillä hoidossa ja voitte tehdä yhdessä, tai että sinä teet remonttia ja mies hoitaa lapsia hiekkalaatikon reunalla?

Tylsistyykö kotiäiti koska ei osaa täyttää elämäänsä muulla kuin lapsilla, eikä ajattele mitään muuta kuin lasten vaatteita ja ruokaa?
 
ijnfs
Alkuperäinen kirjoittaja Tylsistynyt kotiäiti;28708607:
Jo on helvetti sentään, lomaa odotettiin kuin kuuta nousevaa, mies oli kans innoissaan että tehdään ja touhutaan yhdessä lasten kanssa. Ja paskat.
Tehdään ja touhutaan yhdessä = mies tekee omia hommia minä istun hiekkalaatikolla lasten kanssa. Olen kotiäiti joten istun siellä vitun hiekkalaatikolla joka helvetin päivä aina lasten kanssa. Joo voin lähteä lasten kanssa reissuun kuten millon tahansa muullonkin yksin. Aina saatana yksin. Nyt piti PERHEENÄ tehdä asioita, mitä ei arkena ehdi.
Mies vaan puuhastelee omiaan ja jättää taas lapset mun vastuulle kuten normaalisti arkena. Joo varmaan miehelle on ollut lomaa puuhailla omia juttuja kun mun arki vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Ei tämä mitenkään eroa siitä arjesta. VITUTTAA.
Kannattaa puhua miehelle, ei vuodattaa täällä. Minäkin tein aiemmin saman virheen, aina puhuin kavereille tai vuodatin vaikka netissä tuntemattomille omaa pahaa oloani. Loppupeleissä se johti siihen, että kävin asiat läpi omassa päässäni, en koskaan puhunut miehelleni tunteista. Jos sitten yritimme keskustella, tunnelma oli erittäin räjähdysherkkä koska olin jo niin suivaantunut kaikesta. Mies puoliksi tosissaan jo sanoi haluavansa avioeron. Niinkin mitättömältä tuntuva asia, kuin kommunikaation puute, voi joskus saada suuret mittakaavat ja aiheuttaa kitkaa suhteeseen jonka seurauksista kumpikaan osapuoli ei välttämättä pidä.

Miehesi ei ehkä tajua, että sinusta tuntuu siltä miltä sinusta nyt tuntuu. Ymmärrän kyllä hyvin tuntemuksesi, koska olen itsekin lasten kanssa jatkuvasti. Muttei se oikeuta silti haukkumaan miestä kusipääksi, vain koska sinä et asiaa ole esille tuonut ja puhunut siitä. Aina puhutaan, että miehessä on vika kun se ei tajua.. Ei se ihan niinkään mene. Nyt keskustelette asiasta, ehkä miehesikin tosiaan ymmärtäisi tuntemuksiasi paremmin.
 
"vieras"
Kannattaa ajatella asiaa miehenkin kannalta. Mies käy töissä 11kk/v ja sitten voi ehkä haluta lomalla kotiin. Nainen taas odottaa kotona 11kk jotta mies tulee ja suorittaa kaiken päälle naiselle ja perheelle hyvän lomakuukauden.
 
toinen samanlainen
Meillä ihan samanlaista arkisin, nyt toivon ettei lomalla tule olemaan juuri kuvaamasi laista...Puhun kyllä miehelleni aiheesta ja hän on ymmärtäväinen mies, hoitaa kyllä lapsia jos pyydän ja istuu siellä hiekkalaatikon reunalla, mutta meillä se tarkoittaa tosiaan sitä, että minun on siitä joka kerta miehelle erikseen sanottava. Oma-aloitteisesti ei sinne lasten kanssa mene tai ehdota että saisin omaa aikaa...
 
"vieras"
kannattaa suunnitella lomalle jo etukäteen JOTAIN ettei käy noin. jos mekin oltais lomalla kotona niin mies tekisi tod. näköisesti töitä...pienikin pyrähdys hotellissa, laivalla tms. tuntuu lapsista jännittävälle ja katkaisee sen kodin kurjuuden.
 
sama kohtalo
toi on niin vitun tuttua. perhe-elämä tarkoittaa miehelle sitä mitä se haluaa tehdä ja vaimolle/äidille lapset, pyykit, laskut, ruoka,siivous...ym... ja vitut se mitään auttaa että sille paska miehelle mitään puhuu, tulee vaa saatananmooinen riita, josta eniten kärsii lapset. ja jos varais jonku loman yksin ni tulis vaan valituksii, että se on paskasti suunniteltu.. ja mies käy töissä 11kk/v. Niin käyn muuten minäkin, mutta silti hoidan kaiken kotonakin ihan yksin. Sitä paitsi äitiys ja kotihommat tehdään 12kk/v! minä en ainekaa enää tollasta miestä kauan kattele!
 
omfg
toi on niin vitun tuttua. perhe-elämä tarkoittaa miehelle sitä mitä se haluaa tehdä ja vaimolle/äidille lapset, pyykit, laskut, ruoka,siivous...ym... ja vitut se mitään auttaa että sille paska miehelle mitään puhuu, tulee vaa saatananmooinen riita, josta eniten kärsii lapset. ja jos varais jonku loman yksin ni tulis vaan valituksii, että se on paskasti suunniteltu.. ja mies käy töissä 11kk/v. Niin käyn muuten minäkin, mutta silti hoidan kaiken kotonakin ihan yksin. Sitä paitsi äitiys ja kotihommat tehdään 12kk/v! minä en ainekaa enää tollasta miestä kauan kattele!
:LOL:

Luuletko että tilalle löytyy tuosta noin vain joku toinen, joka ottaa toisen miehen siittämät lapset omikseen, palvoo sinua ja maata jalkojesi alla sekä antaa sinun määritellä kuinka viettää omat lomansa ja vapaa-aikansa.

Sinunlaistesi naisten suurimmat parisuhde-ongelmat ja niiden juurisyyt aiheuttava henkilö löytyvät peiliin katsomalla. Ja jos se äijä nyt ihan oikeasti aiheuttaa ongelmia sinun elämässäsi, niin juurisyy kyseisiin ongelmiin löytyy edelleen sieltä peilistä. SINÄ sen äijän olet puolisoksesi valinnut ja spermat ahnaaseen römpsääsi imuroinut.
 
"M33"
perhe-elämä tarkoittaa miehelle sitä mitä se haluaa tehdä ja vaimolle/äidille lapset, pyykit, laskut, ruoka,siivous...ym..
Valintakysymys. Kyllä perhe-elämä tarkoittaa meille molemmille, että kotityöt ja muut tylsät tehtävät automatisoidaan ja virtaviivaistetaan mahdollisimman pitkälle niin, että aikaa riittää tehdä mitä ikinä huvittaa. Tästä seuraa, että emme voisi hankkia esimerkiksi omakotitaloa, omaa hevosta tai lapsia, koska kumpikaan meistä ei jaksaisi sellaisia hoitaa.

Mutta joo, monet miehet eivät ole valmiita uhraamaan kallisarvoista aikaansa sioihin, jotka eivät tunnu millään tavalla mukavilta tai palkitsevilta. Kotityöt ja lasten kanssa puuhastelu ovat tyypillisiä esimerkkejä näistä.
 
Korillinen omppuja
Jep koska omien lasten hoitaminen on suorittamista...

Mitäs ap jos pyytäisit miestä lähtemään vaikka yksiöön asumaan loman ajaksi että saisi olla rauhassa perhe-elämältä ja sä voisit olla rauhassa kotona lasten kanssa?
 
vierailija
No tietty ne kotihommat ja remontit on joskus tehtävä, usein se on mahdollista vain lomalla.

Keskusteletteko mistään? Esimerkiksi olisitko mitenkään voinut osallistua siihen remonttiin, jos hommat olisi suunniteltu ja jaettu vaikkapa niin että lapset ovat vaikka välillä hoidossa ja voitte tehdä yhdessä, tai että sinä teet remonttia ja mies hoitaa lapsia hiekkalaatikon reunalla?

Tylsistyykö kotiäiti koska ei osaa täyttää elämäänsä muulla kuin lapsilla, eikä ajattele mitään muuta kuin lasten vaatteita ja ruokaa?
Jos et kotiäitinä ajattele lasten vaatteita ja ruokaa ja paskaisen kämpän siivoamista, ei sitä ajattele kukaan mukaan, paitsi ehkä anoppi, mikä useimpia v.tuttaa vielä enemmän kuin se, että kukaan ei ajattele. Sama, jos olet uraäiti tai ihan vaan rahan vuoksi töissä myös kodin ulkopuolella.
 

Yhteistyössä