Passin hakeminen jos ei henkilöllisyystodistusta

  • Viestiketjun aloittaja ulkomaille
  • Ensimmäinen viesti
ulkomaille
Kuinka passin saa, jos ei ole hyväksyttävää henkilöllisyystodistusta?
Sivulla lukee että ajokortti ei käy. Kuinka henkilöllisyys sitten todistetaan.
Kun pitäisi koko perheelle hankkia passit, minä, mies ja kaksi lasta.

Entä kuinka varmasti passi tulee 2 viikossa? Siis kuukausi olisi aikaa passi hankkia, ennen ulkomaan matkaa..
 
"vieras"
Ota se ajokortti mukaan, parempi sekin kun ei mitään. Varaudu, että kyselevät kaikenlaista henkilöhistoriaasi kuuluvaa, mitä löytyy tiedostoista. Kuten vanhoja osoitteitasi, ketä on milloin asunut kanssasi, tyttönimiä ja toisia nimiä.
 
Ne selvittää kyllä henkilöllisyyden haastattelun ja muiden asiakirjojen avulla ( esim. ajokortti ) minulla passi vanhentunut, joten joudun käymään läpi myös tuon, koska ei ole henkilökorttia ja passi vanhentunut. Menen tänään tekemään hakemuksen.
 
"Vieras"
Multa kyseltiin just entisiä osotteita ja syntymäpaikkaa ku en oo syntyny tällä paikkakunnalla. Sit mul soi puhelin kesken haastattelun ja se poliisi sano et vastaa vaan siihen. Myöhemmin sit tajusin, että se halus kuulla miten vastaan siihen :D
 
djgog
Peesi edellisiin ja jos mahdollista niin ota joku todistamaan että olet sinä :D Mun isä meinaan haki passia ilman henkkareita ja mun äiti kävi mukana todistamassa että se on se keneksi itseään väittää, mun käsittääkseni sitten eivät edes kyselleet pahemmin.
 
Tuo muuten on ihan älytöntä, että ajokortti tai vanhentunut passi ei käy henkilöllisyyden todistamiseen, mutta jotkut kysymykset sitten ovat pätevämpiä todisteita. Ihan kuin joku nyt väärentäisi tahallaan ajokortin tai vanhentuneen passin saadakseen uuden passin.
 
"vieras"
Juuri tällä hetkellä passeissa on ruuhkaa joten saattaa mennä pidempi aika kuin normaalisti. Jos tarvitset passia kuukauden päästä niin kipinkapin passia hakemaan!
 
Hm, mä en kyl ees muista kaikkia mun osotteita enkä asuinkumppaneitten sukunimiä....
Eli en varmaan sit sais ees passia. Mut kannattaa kuitenki ottaa se vanha passi mukaan,kelakortti,ajokortti jne kortteja mukaan...
 
Mä hain just huhtikussa passin ja se tuli niin,et tein hakemuksen ma niin ke oli jo valmis eli kyl se kahdessa viikossa tulee ihan varmasti.

Mulla ei ollu vanhaa passia mukana joten jouduin näyttämään ajokortin, kelakortin ja pankkikortin. Sitten uskoi että ole mä.

Vanhentunut passi käy kyllä henkkariksi uutta passia hakiessa

Lapsista kelakortit
 
ulkomaille
[QUOTE="vieras";26466371]Juuri tällä hetkellä passeissa on ruuhkaa joten saattaa mennä pidempi aika kuin normaalisti. Jos tarvitset passia kuukauden päästä niin kipinkapin passia hakemaan![/QUOTE]

No matkasta vasta päätettiin, ja maanantaina olisi tarkoitus passi hakea, kun pitää passikuvatkin käydä ottamassa.
Hankalia iltavuorot, kun ei ehdi pieneltä paikkakunnalta aamupäivällä mihinkään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26466358:
Tuo muuten on ihan älytöntä, että ajokortti tai vanhentunut passi ei käy henkilöllisyyden todistamiseen, mutta jotkut kysymykset sitten ovat pätevämpiä todisteita. Ihan kuin joku nyt väärentäisi tahallaan ajokortin tai vanhentuneen passin saadakseen uuden passin.
'Vanhentunut passikin kelpaa tietyn ajan, ei hirveän monia vuosia, mutta jos on suhteellisen äskettäin vanhentunut, niin se käy.

Miehellä ei olisi kelvannut kerran, oli mennyt vanhaksi varmaan lähemmäs kolme vuotta aikaisemmin. Eivät kyllä kyselleet häneltä mitään, kun haettiin samalla lapsille passeja ja minulla oli omani. Ajattelivat varmaan, ettei kukaan meidän riiviölaumaa halua omakseen tunnustaa. Ja mies on sen verran persoonallisen näköinen, että se vanha passikuvakin oli ihan tunnistettava. Mutta olen omaani hakiessa kuullut millaisia kysymyksiä esittävät.
 
Hm, mä en kyl ees muista kaikkia mun osotteita enkä asuinkumppaneitten sukunimiä....
Eli en varmaan sit sais ees passia. Mut kannattaa kuitenki ottaa se vanha passi mukaan,kelakortti,ajokortti jne kortteja mukaan...
:O Miten sä et muista kenen kanssa sä olet asunut? Vai onko sulla ollut opiskelijana tyyliin solussa monia kämppiksiä?

Mun kaverilta oli kysytty mummon tyttönimeä passia hakiessa :confused: Mä mietinkin, että sais vähän aikaa pohtia, että kauan sitten kuolleen mummon tyttönimi löytyis muistien kätköistä :D
 
[QUOTE="vieras";26466447]Voi kerro, että kyse on kämppiksistä eikä entisistä avo- tai aviopuolisoista...[/QUOTE]


No, mä oon asunu kolmen miehen kanssa joskus -80,-90 luvun vaihteessa. ekan kans asuin 1½v joskus 25v sitten jonka jälkeen oli toinen -jonka nimieä en muista- n.½ vuotta-vuoden. siitä on siins jo pitkälti yli 20v.
Sitte mulla on ollu aviomies jonka kanssa erottiin n.5v sitten.
Muuten olen asunu yksin. Lapsia ei ole ku ton ex aviomiehen kanssa ja neki jo teinejä
 
Mä hain joskus henkilökorttia, nii kyseltiin just kaikkea entisiä osoitteita, sisarusten kokonimiä, syntymäaikoja, äidin ja isän nimeä, puhelinnumeroita yms. Kyllä siinä sai hetken miettiä vastauksia noihin kysymyksiin. Niin juu ja lapsien pitää sit olla mukana, kun haet niille passeja. Vaikka oudolta musta tuntu, että kun mulla on kelakortit lapsista, kuvat mukana ja he näkevät vielä koneeltakin, että mulla on sen nimiset lapset, niin miks mä ottaisin joistain muista passikuvat ja väittäisin, että ne on mun lasten kuvia.. :O
 
:O Miten sä et muista kenen kanssa sä olet asunut? Vai onko sulla ollut opiskelijana tyyliin solussa monia kämppiksiä?

Mun kaverilta oli kysytty mummon tyttönimeä passia hakiessa :confused: Mä mietinkin, että sais vähän aikaa pohtia, että kauan sitten kuolleen mummon tyttönimi löytyis muistien kätköistä :D
Siks ku mulla on niin huono muisti etten muista mitä on yli 20v sitte tapahtunu...
Mummon tyttönimeä (kumman) en oo koskaan ees kuullu (kummankaa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;26466632:
Mä hain joskus henkilökorttia, nii kyseltiin just kaikkea entisiä osoitteita, sisarusten kokonimiä, syntymäaikoja, äidin ja isän nimeä, puhelinnumeroita yms. Kyllä siinä sai hetken miettiä vastauksia noihin kysymyksiin. Niin juu ja lapsien pitää sit olla mukana, kun haet niille passeja. Vaikka oudolta musta tuntu, että kun mulla on kelakortit lapsista, kuvat mukana ja he näkevät vielä koneeltakin, että mulla on sen nimiset lapset, niin miks mä ottaisin joistain muista passikuvat ja väittäisin, että ne on mun lasten kuvia.. :O

Hmm, tietysti henkilö kelle passia hakee ni pitää olla mukana.
Mun lapsilta otettiin peräti sormenjäljet ku niille passit hain.
Toiselle vuiosi sitte ja toiselle nyt jyst eilen valmiina hain poliisiasemalta pois.Sitä passihakemiusta tehdessä mä en ollu ees mukana. Lupalapun vaan kävin tekemässä eri poliisiasemalla/toimipisteessä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä hävitin joskus koko käsilaukun, eli meni passi, kelakortti ja kaikki muukin. Multa kysyttiin isän, äidin ja veljen syntymäajat, heidän osoitteet ja mun entiset osoitteet, enkä mä niistä osannut sanoa, kuin kadunnimet, en tarkkoja muistanut, kun ekan kerran muutettiin mun ollessa 7-vuotias :) Läpi meni kuitenkin, vaikken kaikkea muistanutkaan.
 
Hmm, tietysti henkilö kelle passia hakee ni pitää olla mukana.
Mun lapsilta otettiin peräti sormenjäljet ku niille passit hain.
Toiselle vuiosi sitte ja toiselle nyt jyst eilen valmiina hain poliisiasemalta pois.Sitä passihakemiusta tehdessä mä en ollu ees mukana. Lupalapun vaan kävin tekemässä eri poliisiasemalla/toimipisteessä.
Juu, ymmärrän isommilta lapsilta, mut mun lapset oli 2 ja 3, ku haettiin niitä passeja :D Siis toisaalta tietenkin ihan ymmärrettävää, mutta erittäin hankalaa, kun virastojen aukioloaikoja on lyhennetty...
 

Yhteistyössä