Patalaiska mies

eli.. elän avoliitossa miehen kanssa, joka on erittäin laiska.
Olemme molemmat työssä käyviä, mieheni tekee rakennusalalla urakkatöitä ja itse teen kahdeksan tuntista työpäivää toimistossa.
Minä vien aamulla kaksi pientä lastamme hoitoon, ja mies hakee, kun pääsee töistä yleensä jo puolenpäivän jälkeen.
Töiden jälkeen kun kotiudumme, on itselläni edessä ruoan laitto koko porukalle, pyykkien pesut, imuroinnit, tiskikoneen tyhjennykset ynnä muut kotityöt.
Miehen "työ" ilmeisesti on istua sohvalle televisiota tuijottamaan.
Päiväni "päättyy" illalla kun vanhempi lapseni nukahtaa.
Ongelma on siis se, että en saa mieheltäni mitään apua kotitöissä koskaan, jos edes pyydän häntä osallistumaan, hän menettää hermonsa tai alkaa äksyilemään.
Mieheni kotona on äiti aina tehnyt kaiken, jopa kantanut ruoan pöytään nenän eteen.
Tappelemme näistä asioista jatkuvasti eikä ukko edes tunnu ymmärtävän mistä hänelle "nalkutan" kun pyydän apua.
Ikinä en ole kuullut kiitosta, edes ruoasta, jonka hänelle päivittäin teen!
Olen henkisesti ihan loppu, ja eroa miettinyt useamman kerran.
Mutta koska meillä on kaksi pientä lasta tuntuu eroaminen aika rankalta vaihtoehdolta, vain toisen osapuolen laiskuuden takia.
Onko muilla vastaavia kokemuksia, tai ehdotuksia mitä tehdä tämän laiskamadon kanssa, vai onko mitään enää tehtävissä.
Ja tätä on siis jatkunut 3 vuotta....
ARGH!
 
3 vuotta olet katsellut tuollaista "miestä"?miksi ihmeessä?meinaatko,että se siitä parempaan suuntaan muuttuu,jos noinkin kauan olet jaksanut passata miestä?Lasten takia yhdessä oleminen on vain tekosyy,lapsetkin sitä paitsi kärsii alati kinastelevien vanhempien suhteesta enemmän,kuin että on kaksi rakastavaa kotia ja niissä rauha maassa..
 
"mie"
Ota rauhallinen hetki ja kerro tuntemuksistasi. Älä syyllistä vaan käytä termejä -minusta tuntuu,-toivoisin että jne. Kerro, että haluaisit kotitöiden jakamista ja siten teillä olisi enempi kahdenkeskistäkin aikaa. Vetoa siihen, että jhaluaisit viettää iltaa miehesi kanssa enempi, mutta aika menee kotitöihin. Kerro, että sinusta tuntuu raskaalle kotitöiden määrä.
 

Yhteistyössä