Paula tee mulle ruokalista

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
Mikä Paula sun mielestä selittää sen että ihmisten keskimääräinen elinikä vaan nousee?

Mikä kemikaalicoctail sen selittää? Täytyyhän siihen jonkin syy olla?
En tiedä, mutta taitaa olla suurin osa naisia niistä?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015012219066614_iq.shtml

Mieheni mummo keitti kaiken veden mitä joi eikä koskaan juonut kylmää vettä, oli syntynyt 1985. Struuma oli ollut ja selvisi espanjalaisesta taudista, joka vei hänen vauvan. Kovin suppea mun kokemuspiiri, tiedän. Mut ilman mummon ikivanhoja kertomuksia (hyvä muisti oli!) olisin todella tietämätön monestakin asiasta.
 
vierailija
https://yle.fi/uutiset/3-10265040
Olen aktiivisesti karttanut titaanidioksidia. Onnistuuko sinulta?
"Ryhmä tutki titaanidioksidin nanopartikkeleita rotilla neljän vuoden ajan.

Tutkimuksessa(siirryt toiseen palveluun) todistettiin ensimmäisen kerran, että E171:stä titaanidioksidin nanopartikkelit kykenevät läpäisemään ohutsuolen solukalvon.

Kun titaanidioksidia annettiin rotille jatkuvasti, tutkijat havaitsivat reilun kolmen kuukauden kuluttua syöpäsolujen esiasteiden muodostumista paksusuolessa 40 prosentilla rotista."
 
vierailija
No entäs ne tyypit jotka syö vaan puusta syötyjä hedelmiä. Vähälläkin tulee siis toimeen. Ehkä ne suositukset palvelevat jotain esim vitamiini pilleri teollisuus?. Nyt heitän lonkalta mut tuleeko ne pitkä ikäiset yleensä köyhistä olosuhteista? Ja monet sairauksista tulee juurikin prosessoida ruuasta jostainhan ne taudit tulee ja kun lukee lisä aine luetteloita on se karua
Puusta poimittuja, tarkoitit varman? Hedelmät on jalostettu makeutta silmälläpitäen ja usein ovat raakoja, omenat ym kuorrutetaan shellakalla, josta tulee migreeni, ei hyvä. Mut yksi kuorittu omena päivässä riittää, ja se täytyy olla luomua. Kovin pieni valikoima niillä jotka eivät omia omenapuita omista.
Kyllä ne pitkäikäiset ovat usein itse tehneet ruokansa, kasvattaneetkin!
Karkeaa merisuolaa käyttävät, kun ei tarvitse huolehtia, tuleeko paakkuja. Katsos:

"Syanidi on hyvin toksista

ja se voi inaktivoida mitokondrioissa

hengitysketjuentsyymin sytokromioksidaasin.

Elimistö pystyy käsittelemään pieniä määriä syanideja (0,003-0,005 g) vaarattomiksi,

mutta hengenvaarallinen syanidiannos on 0,1-1 g.

Kroonisessa syanidimyrkytyksessä oireina ovat mm. keuhko-oireet ja äänen käheys.

Syanidin enimmäispitoisuus talousvedessä on 0,05 mg/l."

Teollisuuden käyttämässä suolassa on usein paakkuuntumisenestoainetta E536 ja E535,
- lainalause tuolta-
 
vierailija
"How is titanium dioxide extracted?
How pure titanium dioxide is extracted from titanium-containing molecules depends on the composition of the original mineral ores or feedstock. Two methods are used to manufacture pure TiO2:
a sulphate process and a chloride process.

The principal natural source of titanium dioxide is mined ilmenite ore, which contains 45-60 percent TiO2. From this, or an enriched derivative (known as titanium slag), pure TiO2 can be produced using the sulphate or chloride process.

Sulphate and chloride methods
Of the two methods of extraction, the sulphate process is currently the most popular method of producing TiO2 in the European Union, accounting for 70 percent of European sources. The remaining 30 percent is the result of the chloride process. On a global level, it is estimated about 40-45 percent of the world’s production is based on the chloride process.

As a widely used substance with multiple applications, research is being carried out to improve the production process to reduce the levels of chemicals used and waste produced, and to recycle any by-products." - täältä -

Ei sitä kuitenkaan pitäisi niellä, kuten ei talkkiakaan - ja mikäs se yks oli siinä tutkimuksessa... kolmas myrkkyo_O
 
vierailija
Puusta poimittuja, tarkoitit varman? Hedelmät on jalostettu makeutta silmälläpitäen ja usein ovat raakoja, omenat ym kuorrutetaan shellakalla, josta tulee migreeni, ei hyvä. Mut yksi kuorittu omena päivässä riittää, ja se täytyy olla luomua. Kovin pieni valikoima niillä jotka eivät omia omenapuita omista.
Kyllä ne pitkäikäiset ovat usein itse tehneet ruokansa, kasvattaneetkin!
Karkeaa merisuolaa käyttävät, kun ei tarvitse huolehtia, tuleeko paakkuja. Katsos:

"Syanidi on hyvin toksista

ja se voi inaktivoida mitokondrioissa

hengitysketjuentsyymin sytokromioksidaasin.

Elimistö pystyy käsittelemään pieniä määriä syanideja (0,003-0,005 g) vaarattomiksi,

mutta hengenvaarallinen syanidiannos on 0,1-1 g.

Kroonisessa syanidimyrkytyksessä oireina ovat mm. keuhko-oireet ja äänen käheys.

Syanidin enimmäispitoisuus talousvedessä on 0,05 mg/l."

Teollisuuden käyttämässä suolassa on usein paakkuuntumisenestoainetta E536 ja E535,
- lainalause tuolta-
eiku puusta pudonneita tuo kännykän auto syöttä välillä pilaa sen tekstin pitäisi oiko lukea mut on kiire muka kirjottaa :D. onko oikeesti syanidia vedessä mitä se siinä auttaa?
 
vierailija
eiku puusta pudonneita tuo kännykän auto syöttä välillä pilaa sen tekstin pitäisi oiko lukea mut on kiire muka kirjottaa :D. onko oikeesti syanidia vedessä mitä se siinä auttaa?
Onhan siinä, kun sitä käytetään kotitalouksissa, vaikkei siihen olisi mitään syytä. Hienissa merisuolassakin on, mut MIKSI, sitä saa ihmetellä. Katsos näitä silmänkääntötemppuja:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/raisio-tuo-markkinoille-nyt-benella-siian-brändäyksen-tavoitteena-päihittää-tuontikalan-ylivoimaa-1.206722
 
En tiedä, mutta taitaa olla suurin osa naisia niistä?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015012219066614_iq.shtml

Mieheni mummo keitti kaiken veden mitä joi eikä koskaan juonut kylmää vettä, oli syntynyt 1985. Struuma oli ollut ja selvisi espanjalaisesta taudista, joka vei hänen vauvan. Kovin suppea mun kokemuspiiri, tiedän. Mut ilman mummon ikivanhoja kertomuksia (hyvä muisti oli!) olisin todella tietämätön monestakin asiasta.
1985?
 
vierailija
ooho, ----ei mulla oo aikaa tarkistella mut oon ennenkin kertonut et on syntynyt 1895. Hyvin muuten eli vuosikausia viikot yksin, vaikka söi samaa lihakeittoa joka päivä, lämmitti kauhallisen kattilassa. Kotiavustaja kävi kerran tai pari viikossa keiton keittämässä jääkaappin, siivoamassa ja leipomassa pullaa ja kampanisuja (vierasvaraa, ei hän niitä itse yleensä syönyt!).

Nykyään kun on omituisia periaatteita, kuten esimerkiksi se et samaa ruokaa ei syödä kahtena päivänä peräkkäin. Mut siihen aikaan ei koskaan syöty soijaa eikä maissia, tunnettu luomumerkkiä eikä muutakaan kummitusta.
https://areena.yle.fi/1-4274521
Tuo nykypäivän ongelma olis hoitunut helposti niillä sapuskoilla, kun perunamuusiakin niitettiin voipotuksi:)
 

Yhteistyössä