*Paulan terveysketju (ja kaiken muunkin mikä häntä kiinnostaa)*

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja. En kuuluu mihinkään lahkoon enkä liity jatkossakaan.
 
vierailija
Minulla on inhottava kutittava yskä, limaa ei irtoa riittävästi, ja jo viikon verran heräilen pitkin yötä yskän vuoksi.

Millä voin edistää liman tuloa ja rauhoittaa yskää?
Sulle on kehittynyt hajusteallergia. Otan osaa, tiedän, mitä se on. Sopeutumista: pois hajusteiden ääreltä:)
Jaa tokkopa. Kyllä tässä ihan flunssan oireita on. Sisarellani on kyllä hajusteallergia.
No kokeile ensiapuun kaakaoauhetta (ei saa olla levää, E407, karrageeni/emulgointiainetta) luomukermassa, mantelijauhoa siihen ja sekaan nokare luomuhunajaa. Ne vaan sekoitat, ettei kaakaopöly mene keuhkoihin. Olis kiva kuulla, auttoiko.
Monella on auttanut:)
Mielenkiintoista, kiitos! :)

Nyt olen vain laittanut inkivääriä ja hunajaa teehen.
 
vierailija
No konjakkia ei terveetkään kestä lääkkeiden kanssa, miten sairaat vois kestää? Mielistelyä se sitten on, eikä muuta. Kukaan ei näköjään vastaa noista asioista - tuli nähtyä tämän episodin aikana. Loukkaavaa??? Joskus 200 vuotta sitten konjakki on ollut vapaa ympäristömyrkyistä, mutta ei enää, jos ei ole tehty luomuviinistä. Tuo on päivänselvä asia ja tavallisista viineistä on pystytty eristämään 17 erilaista torjunta-ainetta jo kauan sitten. Ne kun ei mihinkään katoa. Mut minkäs teet?
 
vierailija
:love:(y)
Nyt tulee haastetta... onneksi kesä on vasta alullaan.
Miten tätä taulukkoa osaisi soveltaa omaan pienilmastoon...:rolleyes:
Just kylvin avomaankurkkuja potteihin... Kasvihuoneeseen ainakin voi viedä, jos liian aikaisin kasvavat.
Kaikenlainen kokeilu vasta onkin jännää:cool:
 
vierailija
Koska mullekin kaikki on yhä kokeilua - tosin ihmeen hyvin on onnistunut tähäån saakka - laitan muiden ohjeita aiheesta. Ei kannata tehdä väärään aikaan mitään - niille on tarkka aika. Oikeastaan sitä se carpediemln tarkoittaa, mut ei nyt puututa siihen - taas;)
Jos haluatte viinirypäleitä kasvihuoneseen, hommatkaa Rondon alkuja: ekana kesänä siihen tuli 1 terttu ja kypsiä kaikki:barefoot::alien:
 
vierailija
Onko sellaistakin? Soijan glyfosaattijäämistä mun piti sullekin mainita, mut taidatkin tietää jo? Ja miehelle soijan kasviestrogeenit aiheuttaa lapsettomuutta, mut eihän sekään kaikkia haittaa. Kurkumaa ei kannata käyttää muuta kuin silloin, kun on kipuja, sillä muutenhan ei saa tietää, mitä homeista on sattunut syömään. Hometoksiinit on niitä, mitkä eivät häviä kypsennettäessäkään. Mun muisti ei kummakyllä ole vähentynyt, joten se varmaan on soijattomuuden / maissittomuuden ansiota:cool:
Joo, ja musitin senkin, et olet kieltänyt sanomasta sulle mitään:censored:
 
Softy
vierailija
Mä luin ton jo ennen kuin linkkasit.

Ja joo, tuo on haaveena. Eläkepäiviksi maalle. Ehkä jo aiemmin.
No nyt menee halvalla loput, mitkä eivät pysty jätevesi-imeytyskenttiä ym tekemään, kun on ne uudet pykälät... Järvien levätilanne kannattaa tarkistaa - kesällä ne löytyy täältä, missä on pohjavesitilanteet. Vesijohtojärjestelmään kun ei kannata välttämättä liittyä, koska se eläke menee niihin jätevesimaksuihin, kun joutuu kastelemaan kasveja hanavedellä jne. Niiden maksujen kans kävi niin vanhanaikaisesti, et kun ihmiset alkoi säästää käyttövettä, piti hintoja nostaa, mut vain siksi ettei saaneet kuluja peitetyksi. Sie varmaan tuon tiedätkin, mutta kaikki ei aina huomaa:unsure:. Toisaalta vanhana ei välttämättä ehdi kunnostaa kaikkea, mitä olis pitänyt tehdä *aikoinaan*:X3:
 
  • Tykkää
Reactions: 0oo0
vierailija
"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja. En kuuluu mihinkään lahkoon enkä liity jatkossakaan.
Tähän sopiikin hyvin se minkä erehdyin kirjoittamaan toiseen ketjuun. Mutta kuten olen sanonut usein, ei nämä asiat mitenkään voi päästä esille ihmisten keskuudessa. Minkälaisen aivopesun kukin on käynyt, jääköön mun puolesta selvittämättä:censored:
Kyllähän Hän oli kahden ihmisen hedelmä siinä missä muutkin, mutta olisiko Virgo- tähdistö ymmärretty jossakin väärin? En minä sitä voi tietää, siksi kysyn;)
 

Yhteistyössä