PCOS ja raskautuminen

Mulla ovistikut vaan heijailee melkein plussasta ihan vaaleaan. Viime viikolla sain yhtenä päivänä plussan, mut en siihen uskalla luottaa. Silloin ei mitään muita oloja ollut. Multa poistettiin syyskuun alussa kapseli, eikä sen jälkeen oo ollut mitään vuotoja. Eli kierrosta ei mitään tietoa :poop:(n)

Kerran tänään olin ihan varma, et nyt alko menkat. Ei kuitenkaan alkanut:ROFLMAO:
 
@cindra Piti aivan käydä googlaamassa mitä hyperstimulaatio meinaa. Onko se helpottanut sulla, et hoidot pääsis jatkumaan pian? Tsemppiä kovasti hoitoihin! Joku asiantuntija sanoi et se hyvä puoli PCOS on että munasoluja on kyllä paljon ettei ne heti lopu kesken kehosta.

Onko sulla ultrattu, että onko painonpudotus vähentänyt rakkuloita tai tasannut kiertoa?
Hyperi oli kohta 3 vuotta sitten, piti silloin pitää välikuukauden, eli siirto siirtyi 2kk eteenpäin, mutta eipä se haitannut kun heti ensimmäisen siirron jälkeen tulin raskaaksi :)

Raskauden aikana lihoin ja nyt paino on takaisin siellä missä oli ennen raskausta. Menkat alkoi kuitenkin säännöllisenä heti 6vk synnytyksen jälkeen, eli ei haitannut sillä tavalla vaikka ylipainoa oli yli BMI 35. o_O

Periaatteessa en tee oikein mitään mun munarakkulavarastolla, koska pakkasessa on 10 alkiota jäljellä. Pitäähän se ottaa huomioon, kun voisi muuten ajatella että kun olen seuraavan raskauden jälkeen laittaisi kierukan niin yksi 5 vuoden suojaaminen ei välttämättä vielä riitä, vaikka olen silloin about 44 vuotta. Tuntuu vaan niin tyhmältä että monen vuoden yrittämisen aikana ei tule luonnollisesti raskaaksi, sitten kun lapset tehty pitäisi vielä käyttää ehkäisyä :confused:
 
Hyperi oli kohta 3 vuotta sitten, piti silloin pitää välikuukauden, eli siirto siirtyi 2kk eteenpäin, mutta eipä se haitannut kun heti ensimmäisen siirron jälkeen tulin raskaaksi :)

Raskauden aikana lihoin ja nyt paino on takaisin siellä missä oli ennen raskausta. Menkat alkoi kuitenkin säännöllisenä heti 6vk synnytyksen jälkeen, eli ei haitannut sillä tavalla vaikka ylipainoa oli yli BMI 35. o_O

Periaatteessa en tee oikein mitään mun munarakkulavarastolla, koska pakkasessa on 10 alkiota jäljellä. Pitäähän se ottaa huomioon, kun voisi muuten ajatella että kun olen seuraavan raskauden jälkeen laittaisi kierukan niin yksi 5 vuoden suojaaminen ei välttämättä vielä riitä, vaikka olen silloin about 44 vuotta. Tuntuu vaan niin tyhmältä että monen vuoden yrittämisen aikana ei tule luonnollisesti raskaaksi, sitten kun lapset tehty pitäisi vielä käyttää ehkäisyä :confused:
Niin, totta tuokin. Mä en oo vielä ajatellut ollenkaan noin kauas, kun jos tässä ensin sais esikoisen tai edes ovulaation aikaiseksi :giggle:

Omaa napaa: ei oo vieläkään tullut aikaa polille. Puhuttiin miehen kans, että jos sieltä nyt käännytetään niin mennään yksityiselle. En jaksais odottaa millään.
 
Lukeeko?!
Niin, totta tuokin. Mä en oo vielä ajatellut ollenkaan noin kauas, kun jos tässä ensin sais esikoisen tai edes ovulaation aikaiseksi :giggle:

Omaa napaa: ei oo vieläkään tullut aikaa polille. Puhuttiin miehen kans, että jos sieltä nyt käännytetään niin mennään yksityiselle. En jaksais odottaa millään.
joo lukee! en va muista mihin se perustuuo_O

odottaminen on tuskaa tässä hommassa:oops: kunnallisella varsinkin.. toivottavasti kuuluu pian!(y)

viikko vielä että saa testata.. päivät menee liian hitaasti! haluaisin jo testata mutta ei jaksa näitä pettymyksiä joten koiten maltella vielä.. :unsure:
 
joo lukee! en va muista mihin se perustuuo_O

odottaminen on tuskaa tässä hommassa:oops: kunnallisella varsinkin.. toivottavasti kuuluu pian!(y)

viikko vielä että saa testata.. päivät menee liian hitaasti! haluaisin jo testata mutta ei jaksa näitä pettymyksiä joten koiten maltella vielä.. :unsure:
Juu, minäkin keskityn vain tuohon ajan saamiseen. Ei oo mitään uskoa tähän kiertoon, vaikka taas oireita ollut mitkä vois kertoa oviksesta. On niitä ollut muissakin kierroissa eivätkä ole johtaneet mihinkään.
 
Mulla on nyt muutamia kertoja alkanut seksin jälkeen kauhee munasarjakipu vasemmalla :confused: Mitähän kystaa sinne nyt puskee.. Mun rintoja on myös kutittanut pari päivää :ROFLMAO: Mulla menee tää oireiden tarkkailu selkeesti ihan yli, kun kaikesta epäilen joko plussaa tai sit sitä et menkat alkais. Mut ei, ei vieläkään mitään täällä. :censored:
 
Mulla on nyt muutamia kertoja alkanut seksin jälkeen kauhee munasarjakipu vasemmalla :confused: Mitähän kystaa sinne nyt puskee.. Mun rintoja on myös kutittanut pari päivää :ROFLMAO: Mulla menee tää oireiden tarkkailu selkeesti ihan yli, kun kaikesta epäilen joko plussaa tai sit sitä et menkat alkais. Mut ei, ei vieläkään mitään täällä. :censored:
Tuttuja oireita! Paitsi että mulla ei tuu kipua seksin jälkeen. Oireitahan on vaikka kuinka (n):LOL: kp 29, huomenna pitäs aloittaa terot
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
En. Viime perjantaina näkyi miehen kanta.fissä et joku olis käynyt siellä kommentoimassa, mut meille ei näy mitään. Ärsyttää! Lisäksi oon nyt kovasti pohtinut miksi mun metuannos on niin pieni, kun joillakin on 750mg/1g ja mulla 500mg x 2/pv
Ärsyttävää! toivottavasti tulis pian! Mihin noi metut auttaa? :)

täällä puhdasta negaa, innoissani testailin.. muutaman päivän päästä uudelleen ja jos edelleen niin alkaa ivf:ään valmistautuminen :( on tää kyl helvetin raskasta hommaa henkisesti.
 
Ärsyttävää! toivottavasti tulis pian! Mihin noi metut auttaa? :)

täällä puhdasta negaa, innoissani testailin.. muutaman päivän päästä uudelleen ja jos edelleen niin alkaa ivf:ään valmistautuminen :( on tää kyl helvetin raskasta hommaa henkisesti.
Metujen pitää auttaa PCOSään insuliiniresistenssiin ja näin ollen auttaa raskautimisessa ja kuukautisten säännöllistymiseen
 
Metujen pitää auttaa PCOSään insuliiniresistenssiin ja näin ollen auttaa raskautimisessa ja kuukautisten säännöllistymiseen

okei! mulle tota ei oo ees ehdotettu.. kuullostaa hyvältä! millaset kokemukset ollu? :rolleyes:

Netissä olis CB ovistestit tarjouksessa. Oliko sillä väliä kumpaa testiä käyttäis PCOlaisena: kaksihormini vai digitesti?
tähän en osaa sanoo mitää(n) pitäs varmaan itsekkin tilailla..
 
Hei,

Tulen tänne seurailemaan keskustelua ja kommentoimaan, vaikka ihan varma PCOS diagnoosi puuttuukin. Aika ensikäynnille lapsettomuustutkimuksiin on saatu ja yksityinen gyne epäili sekä adenomyoosia että PCO-tyyppistä munasarjaa. Toisessa, "tavallisessa", munasarjassa oli kysta, joka on ollut siellä jo pitkään. Lääkäri epäili, että saattaa olla hiljainen munasarja. Taustalta löytyy aktiivista yrittämistä jo reilu vuosi sekä plussa, joka muuttui menkkavuodoksi heti alkuunsa, mutta joka kummitteli testissä peräti pari kuukautta. Syytä ei löytynyt.

Adenomyoosista löytyy aika vähän tietoa, enkä oleta voivani sille oikein mitään tehdä. Kaiketi se vain pahenee iän myötä. PCO-tyyppisen munasarjan toimintaa voi kaiketi jotenkin avittaa? Olisiko jotain vinkkejä, mistä aloittaa? Kamala paniikki päällä, että saisi jotenkin joudutettua asioita, ennen kuin tilanne pääsee huononemaan.

Oma kierto ei ole koskaan venynyt kovin pitkäksi, n. 26-33 päivää, eli ovulaation voisi olettaa tapahtuvan ainakin joskus. Tikuttaminen ei kuitenkaan ole vielä toistaiseksi onnistunut, mutta lämpöjä seuraamalla olen kuvitellut oviksen ajankohdan bonganneeni. Nyt aloitin kierron "kartoittamisen" cb-digillä, jospa se hormonihuippu näillä löytyisi. Maksavat kyllä hirmuisesti!
 
okei! mulle tota ei oo ees ehdotettu.. kuullostaa hyvältä! millaset kokemukset ollu? :rolleyes:



tähän en osaa sanoo mitää(n) pitäs varmaan itsekkin tilailla..
Mä oon huono kertomaan kokemuksista, kun mun annos on aika pieni eikä oo otettu mitään arvoja/ultraa aloituksen jälkeen. Kannattaa googlettaa, löytyy paljon tietoa! Oon nyt puoli vuotta ottanut tätä aamuin illoin. Mä en tuntenut mitään oireita muuta kuin että kierto oli pitkä ja mulla on ollut vuosia ehkäisy.

@MonaLisa33 tervetuloa! Niinhän sitä sanotaan, että apuja on monenlaisia. Itse juuri odottelen aikaa polille, mutta olen PCOS suhteen siinä mielessä positiivisella mielellä, vaikka odottavan aika on pitkä. Mulla todettiin PCOS kun ultrasuomalaisen todettiin munasarjojen olevan oppikirjamaisesti rakkulaiset ja sillä, että kierto oli pitkä. Eihän se tarvikaan kuin kaksi oiretta nykyään. Odotan kyl todella mielenkiinnolla mitä lapsettomuuspolilla sanotaan kun tietävät näistä enempi.
 
Mulla iskee kohta epätoivo! Vasen munasarja on kipuillut nyt pari päivää sillei aaltoilevasti. Hetken pelkäsin jo ku:ta, mutta raskaustesti nega. Välillä se on ihan tosi kipeäkin, mut menee yleensä ohi n. 5-10 minuutissa. :confused: Ovistestejä en oo nyt enää tehnyt, enkä usko että se sitäkään ois.. varmaan vaan se pcos siellä nyt rymistelee :poop::poop::poop:
 
Mulla iskee kohta epätoivo! Vasen munasarja on kipuillut nyt pari päivää sillei aaltoilevasti. Hetken pelkäsin jo ku:ta, mutta raskaustesti nega. Välillä se on ihan tosi kipeäkin, mut menee yleensä ohi n. 5-10 minuutissa. :confused: Ovistestejä en oo nyt enää tehnyt, enkä usko että se sitäkään ois.. varmaan vaan se pcos siellä nyt rymistelee :poop::poop::poop:
Mulla on kans tuollaista kipua, enkä ole lääkäriltäkään saanut vastaista mistä on kyse. Toivon että polilta saisin siitäkin enemmän tietoa. Lääkäri totes vain että kivut munasarjoissa johtuu PCOsta
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
@pikkuhaave Mä en sit tiedä mitä se kipu voi olla. Rakkulan kasvua vai puhkeamista vai mitä? Mitään uutta ei oo tapahtunut. Kp 36 ja terolut kuuri meneillään. Aikaa taikka puhelua polilta ei ole tullut.

@MonaLisa33 Mulla on ultrattiin yhden kerran ja se oli huhtikuussa. Silloin mulle todettiin vain että on oppikirjamaisen monirakkulaiset, eli ajattelisin ettei mulla oo sit semmosia isompia kystia jotka vaatis toimenpiteitä.

Mulla ei jotenkin käy ihan järkeen se munasarjojen kipuilu. Ajattelisin et jos siellä jokin puhkeaa, se pitäis näkyä jonkunlaisena vuotona tms. Eikai ne voi koko ajan vain kasvaa siellä? Sit siitä oviskivusta... Mulla on kans kipuilua ’oviksen aikaan’, mutta en todellakaan tiedä onko se kertaakaan ollut oikean ovulaatioon aikaan.
 

Yhteistyössä